Opstartproblemen Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

St0n3y

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
ik weet niet zeker of deze vraag wel bij de rubriek foutmeldingen hoort want hij geeft helemaal geen foutmelding, maar ik wist niet waar ik de vraag anders moest posten.

sinds ongeveer 5 dagen heb ik problemen met het opstarten van XP, als ik de computer aanzet en de het laadscherm van xp komt ervoor dan beweegt het laadbalkje niet, en begeurt er helemaal niks, dit is de ene keer wel het geval en de andere keer niet. ik zat eerst aan een virus te denken maar na een volledige scan te hebben uitgevoerd kwam ik erachter dat dit ook niet het geval is. het is niet een erg probleem ofzo maar het is wel irritant, ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.

bij voorbaat dank.

heb je al geprobeerd in veilige modus te starten en werkt dat wel ?
(druk tijdens opstarten op F8) en idd systeemherstel is ook een optie.

Enig idee hoe het ontstaan zou kunnen zijn, nieuwe hardware en of software geinstalleerd vlak voordat het probleem zich voordeed ?

Ik heb nog even gezocht en *hier* staat informatie over opstartproblemen van windows xp. Het kan van alles zijn. Van nieuwe hardware tot een onjuiste instelling in de BIOS

kheb systeem herstel uitgevoerd, maar hij zei dat er niks veranderd was ofzo. ik heb de computer ook even gedefragmenteerd. tot nu toe is het probleem niet meer voorgekomen.

bedankt voor jullie hulp :)

graag gedaan en als het terugkomt hoor ik het wel.

ja jammer genoeg is het teruggekomen, er was 3 keer bij het opstarten niks aan de hand, maar vanmorgen gebeurde het weer. en ik heb nu al gedefragmenteerd en systeemherstel uitgevoerd maar dus zonder succes.
ik hoop dat iemand van jullie nog een oplossing weet.

Zou je misschien antwoord kunnen geven op de vraag vaan GForze ?. Dat was of je nieuwe hardware hebt aangesloten/geïnstalleerd.

ja een maand geleden, een nieuwe videokaart. maar als het daar aan zou liggen dan zou het toch al eerder zijn gebeurd?

en de manier om erachter te komen of het aan je nieuwe kaart ligt, doe je oude video kaart er weer eens in en kijk dan eens of het probleem zich dan nog voordoet.

alle nieuwste dirvers van mijn nieuwe videokaart zijn geinstaleerd, en jammer genoeg kan ik mijn oude videokaart er niet weer insteken want die was doorgebrand. ik heb zelf niet zoveel verstand van dit soort problemen, maar zou het geen virus ofzo kunnen zijn?

Je zou een virusscan kunnen doen, maar ik denk dat het toch met die videokaart te maken heeft. Proberen kan trouwens geen kwaad. Ik ga nog even verderzoeken, maar zou je misschien kunnen vertellen wat voor videokaart je er in hebt zitten?

virusscan heb ik al geprobeerd en hij zei 0 virussen, en mijn nieuwe videokaart is de geforce 6600 GT 128 mb ram.

Zoals Gforce al vroeg heb je iets aan je software veranderd sinds dit probleem.
Als je op virus scant doe het dan goed,in veilige modus met systeemherstel uit of online bij housecall
sucses

eehm of ik iets aan de software heb veranderd? ja mijn vader heeft iets met een of ander opruim programma gedaan meer diskruimte vrijgemaakt dacht ik, en het probleem word trouwens steeds erger:( zonet deed hij et 9 keer achterelkaar, eerst probeerde ik op te starten met de vorige juiste recente instellingen, en dat werkte niet. toen in veilige modus en toen had ik systeemherstel gedaan, toen zei hij dat ik de computer opnieuw moest opstarten dus dat doe ik loopt hij weer vast. reboot ik hem weer start ik weer op met juiste recente instellingen, en ja eindelijk hij doet het. kom ik in mijn windows en dan zegt hij dat systeemherstel geen veranderingen heeft aangebracht:confused:

en ik heb net op virussen gescand met housecall, hij heeft er 2 gevonden en ik heb ze verwijderd, alleen ik heb nu geen tijd meer om te bekijken of het heeft geholpen of niet, want ik moet eerst naar school, ik hou jullie op de hoogte.

Nou dat is tenminste wat die 2 virussen eraf.
om toch echt zeker te weten dat je niet nog meer virussen hebt zou je systeemherstel uit kunnen schakelen tijdens dat scannen,doe het dan ook met je eigen virus scanner in veilige modus.
Dat systeemherstel doet toch niets en als daar een virus in zit kun je hem niet verwijderen zolang systeemherstel aan staat.
Dus eerst uitschakelen>Deze computer>Rmuis>eigenschappen>systeemherstel>vinkje plaatsen bij uitschakelen>toepassen>ok dan scannen met eigen scanner in veilige modus of gewoon met housecall nog eens.
Als je zeker virusvrij bent kunnen we weer verder.
Geheid dat je vader heeft lopen oenen met dat software programmá.....Vaders :rolleyes: ooooooo ik ben er zelf een :eek:

Scan je ook wel eens op spyware trouwens?

Laatst bewerkt:
ik zit nu op school maar als ik vanmiddag thuis kom zal ik het meteen doen, als de computer teminste nog aan wil:confused:

En ja ik (meestal mijn vader) scan op spyware, kan spyware ook de boosdoener zijn dan?

en vaders kunnen inderdaad soms erg lastig zijn (als ze er geen verstand van hebben maar zelf denken ze van wel:p )

Laatst bewerkt:
Door spyware en virus kun je allerlei rare fouten op je pc krijgen.
Dus we proberen steeds de vermoedelijke oorzaken af te lopen en zeker weten dat het daar niet van komt.
voor dat spyware kun je scannen met gratis progjes als adaware se 1.05
installeren>updaten>scannen>in quarantaine plaatsen.

owk heb vandaag gescand met norton antivirus in veilige modus met systeemherstel uitgeschakeld, 0 virussen. en heb daarna met housecall gescand, 0 virussen. en daarna heb ik de hele computer met Hitman Pro gescand hij had 16 cookies gevonden en verwijderd.

hierna heb ik de computer 4 keer opnieuw opgestart en het probleem kwam niet meer voor:) maar dit dacht ik al een keer eerder, dus voor de zekerheid wacht ik nog even totdat ik "probleem opgelost" bij deze vraag aanvink.

als het probleem niet meer terugkomt dan bedankt voor de hulp iedereen:) , en als het wel weer terugkomt dan horen jullie het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan