'opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is'.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dvveen

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
6
Hallo allemaal.

Ik heb sinds vandaag een tweede GTX 570 en een 60gb SSD schijf van OCZ geïnstalleerd. Het installeren van windows 7 ultimate 64 bit ging prima, en ik kreeg vervolgens netjes mijn bureaublad te zien. Vervolgens heb ik de drivers geïnstalleerd van mijn moederbord en tevens de nieuwste Nvidia drivers. Vervolgens moest ik mijn pc herstarten.

Nu start Windows echter niet meer op. Hij geeft een zwart scherm met de melding : 'opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is'. Er wordt aangegeven dat het kan komen door recente software- en hardwarewijzigingen. De foutcode is 0XC0000000F.

Het gekke is echter, wanneer ik de windows DVD in de speler laat zitten, windows wel zonder problemen start. Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen. Hieronder mijn pc gegevens mocht het nodig zijn:

Intel I7 2600K
Gigabyte Z68-U7-B3 revision
16gb Corsair Vengeance
OCZ Agility 3 60GB
Western Digital Black 750GB
2x GTX 570
Voeding: 800 watt van XFX

Als jullie meer nodig hebben, laat het me weten. Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Hoi,
kijk eens in het BIOS hoe daar de opstartvolgorde staat.
 
Hoi Mik,

Erg stom, maar de SSD stond als derde qua prioriteit. Nu verplaatst naar 1 en het werkt perfect. Bedankt voor je gouden tip haha.
 
Hij die nooit een stommiteit begaat werpe de eerste steen. :D
Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan