• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen hoevaak conditionele opmaak voorkomt in kolom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snowseals

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Berichten
77
Ik heb een conditionele opmaak, die ervoor zorgt dat de MAX waarde uit een bepaalde range (over meerdere kolommen, en op zelfde rij) groen word.
Nu wil ik weten hoevaak deze voorkomt.

Hetzelfde geldt voor de MIN waarde in deze kolom.
De bedoeling is om te zien hoe vaak de MIN and MAX waarde voorkomt in elke kolom.

Ik zit hier nu zo'n uurtje te tobben mbv. een hulpkolom, om het met COUNTIF condition is met, zeg maar, maar kom er niet uit.
Help?
 

Bijlagen

  • SDR per genre.xlsx
    77,5 KB · Weergaven: 13
Als je Excel 365 gebruikt is de oplossing niet zo ingewikkeld:
Code:
[NL] =LET(x;BYROW($E3:$AY202;LAMBDA(y;MAX(y)));SOM(N(E3:E202=x)))
[EN] =LET(x;BYROW($E3:$AY202;LAMBDA(y;MAX(y)));SUM(N(E3:E202=x)))
Voor minimale waarden de MAX vervangen door MIN...
 
Laatst bewerkt:
Oops, vergeten.
Ik gebruik Excel 2013 en/of Google Sheets.
Ik zal het eens proberen met die laatst genoemde.
 
Bij het eerste plaatje heb je een verwijzingsfout, je zet hem in cel F3, terwijl dat onderdeel is van het bereik waarnaar de formule verwijst: een kringverwijzing dus. Die hele (hulp?)kolom kan weg!

De formule is bedoeld voor E205 en dan naar rechts... (onderaan de tabel!)
 
$E3:$AX202 ipv. $AY202 nu (omdat hulp kolom verwijdert is) maar helaas.
 
Volgende keer graag je Excelbestand erbij plaatsen, dan kunnen we e.e.a. controleren.

Ik heb het maar ingevuld in je voorbeeld. In google sheets zou het denk ik moeten werken, alle functies zijn daarin bekend, maar ik gebruik geen google sheets dus kan het niet testen.
 

Bijlagen

  • SDR per genre (AC).xlsx
    105,6 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan