• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen maar rijen overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als W10 EOL is dan koop ik een nieuw systeem met de laatste Office versie. In mijn woonplaats zit niemand die een systeem kan bouwen naar mijn wensen en andere bedrijven vaak verder weg. Ze zitten vaak te zeuren en willen wel veel geld beuren maar geen service verlenen. Immers een nieuw pc is geen kunst maar alle randapparatuur (router, printer, etc. etc. moet wel functioneren. Willen ze dan langskomen bij problemen die daarmee samenhangen? Nee, of je moet dik betalen. Service is er niet meer bij. Mijn nieuwe systeem mag 4000 tot 5000 euro kosten maar ik zie de bui al weer hangen. Honderden uren weer zelf bezig om problemen op te lossen!

ZOOOoooooo
4 a 5000 duizend is nogal een beetje.
Als ik een nieuwe laptop zou kopen zit ik rond de duizend tot 1500 euro, en dan heb je wel een zakelijke laptop.
Probeer office wel vaak via een aanbieding te kopen
Maar inderdaad als je hulp nodig bent is het vaak waardeloos, ligt ook er ook wel aan waar je hem koopt, gelukkig kan ik het meeste zelf wel regelen als er wat mis is.

Groetjes Johan

@Senso

Nooit van Seniorweb gehoord ?

Dit is natuurlijk wel een prachtige tabel met al die toegevoegde extra's!:thumb::thumb:

Ik dacht aan het volgende. Die tabel hanteren met de verschillende subklussen, en dat ik dan op een subklus klik waardoor de tabel uitklapt en dan zie ik al de materialen met informatie die er nodig zijn voor die klus. Is dat ook mogelijk?

Heeft zoiets een naam? Is er ergens een tutorial zodat ik dit zelf ook kan leren te maken? Zonder dat ik heel Excel hoeft te leren :D

Nieuwe met je aanvulling.
Werk netjes en behoud het overzicht.
De slicers kun je gebruiken om te filteren
Ik heb de titels geblokkeerd om de slicers in het zicht te houden.
Bij verdere vragen...

Groetjes Johan

Laatst bewerkt:
Misschien zo,
Je kunt er zelf kolommen bij maken.

Groetjes Johan

Bijlagen

Bedankt voor de input.

Ik heb een beknopt overzicht gemaakt met enkel de totaalbedragen in een tabel. Daar kan ik dan ook mee leren werken.

Ondertussen heb ik het uitgebreide overzicht behouden zoals het was. Maar de optelsom werkt niet meer. Ik ben er al twee weken mee aan het werk maar plots deed deze het gisteren niet meer. Ik heb het al tien keer opnieuw gedaan maar ik vind het probleem niet... Wil iemand daar misschien even naar kijken? Ik heb het geknipt en in een nieuw document geplakt om hier te posten. bij voorbaat dank.

oja, de onderste formule moet zijn 1,25*C555. ik zie nu dat die fout getypt was. Maar het gaat om de optelsom daarboven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gaat toch niemand aan beginnen, zo een onoverzichtelijk iets met allemaal kruis verwijzingen.

Groetjes

Bedankt voor je hulp, het is namelijk opgelost. Wel op een cynische wijze moet ik zeggen.

Ik, als leek met Excel, had natuurlijk geen enkel idee wat er aan de hand was dus vraag uiteindelijk om hulp op een hulpforum :confused: Ik had ook nogal wat tijd in dat document zitten.

Maar je constructieve opmerking over kruis verwijzingen bracht mij naar google. En warempel. Er zit gewoon een functie in Excel die fouten met kringverwijzingen opspoort. Vijf minuten later was het hersteld. Laten we hopen dat ik niet meer problemen tegenkom :shocked:

Groetjes

Het is zo dat een lijst met getallen en verschillende kruisverwijzingen ons, in ieder geval mij niet zoveel zegt, wat ik al zei werk netjes in een overzicht wat te begrijpen is.
Ik heb niets meer gehoord van wat je nu uiteindelijk gebruikt, de tabel die ik gemaakt had of waren er andere die voor jouw beter waren.
Die tabel met slicers leek me voor een newbee een goede uitkomst.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan