optellen van vinkjes in access

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad waar ik naar op zoek was.
Want nu kan ik zien hoeveel mensen er (binnen) zijn.

Alvast bedankt!

De barcode is terug te vinden in de kolom "Id" van tabel "Leerlingen".
Bijvoorbeeld "0DSC00001" is een barcode.
Als ik één van die Id's kopieer en het invul op het formulier werkt het helaas niet.
Heb je enig idee hoe dat komt?

En in de kolom Foto staat de naam van het fotobestand dat dan ook geladen wordt.
Je kan natuurlijk ook een andere jpg-bestand de naam geven van één van die velden.

Ik had de barcode uiteraard al wel gezien, maar omdat je de procedure wilt laten triggeren door de barcode kon ik 'm niet testen. In de versie die ik gemaakt heb zit de code ook niet achter het barcode tekstvak.
Dus het zou voor jouw situatie niet zoveel uit moeten maken: op het moment dat je een barcode scant/invult, kun je de procedure laten draaien. Gewoon de code kopieéren/verplaatsen.

Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het barcode gedoe niet meer aan de praat.

Of je de barcode inscant of handmatig invuld (Door een ID-veld te kopieren/plakken) maakt niet uit.
Zou op beide manieren gewoon moeten werken.

De telling werkt perfect.
Heb het gekopieerd naar alle andere maanden en werkt ook allemaal perfect.

Maar het enige wat ik niet achter kom; is waarom het opzoeken in de tabel niet meer werkt. Via zoekveld; barcode.

Zou jij willen kijken of je dat nog op kan lossen?

Op een simpele manier kopieren/plakken van de ene naar de andere database werkt helaas niet.

Hallo,

Is het ook mogelijk om de code in VB te plaatsen?
Als vervolgactie op het zoeken van een record.

En op welke manier zou dat dan moeten zijn?

Nogmaals bedankt!

Mvg,
Marabunta.

Wat bedoel je daar precies mee? Sluit deze vraag aan bij je vorige post? (waar ik nog niet naar gekeken heb overigens...)

Ja, eigenlijk wel een beetje.

Ben zelf ook ermee bezig geweest om te kijken of ik het werkend zou krijgen.

Ik ben erachter gekomen dat bij jou het barcode's opzoeken niet werkt.
Hoorde vandaag dat iemand anders dat heeft gedaan, waar we geen contakt meer mee hebben, en die schijnt ergens wat geprogrameerd te hebben. Maar we weten niet waar dat is.

En in de record waar het zoeken wel werkt;
Als ik daar de code invul, =Abs(Som([Leerlingen]![September])), dan krijg ik altijd het resultaat van 1.

Voor zover ik kan redeneren zoekt hij dus is het betreffende record op, zet een vinkje bij september en gaat dan tellen bij alleen die record.

Wat ik dus bedacht had is of het niet mogelijk is om de vinkjes te tellen niet in VB kan worden gezet.
Want dan kan je het zo invullen dat hij naar de hele kolom "September" moet kijken, en dan welke gevinkt zijn.
En niet alleen naar de record, zoals hij dat nu doet.

Want dan kan je die code achter het automatische aanvinken neerzetten.
En dan zou het wel moeten werken.

Zoiets, tenzij jij wat beters in gedachten had/hebt.

Je kunt het totaal makkelijk met VBA berekenen. Deze code ergens bijplakken, moet werken!

Code:
    strSQL = "SELECT ABS(SUM(September)) AS Totaal FROM Leerlingen WHERE September= True"
    With CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
        If .RecordCount > 0 Then
            Me.[B][COLOR=blue]txtTotaal[/COLOR][/B] = .Fields("Totaal")
        End If
        .Close
    End With
Wel de naam van het tekstvak eventueel aanpassen.

Werkt helemaal perfect!
Precies zoals wij het willen hebben.

HÉÉL erg bedankt voor alle hulp en tijd die je erin hebt gestoken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan