• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWendigo

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Ik heb hier een tabel(blad) die een aantal cijfers optelt (tot daar geen probleem), aan dat blad is een tweede gekoppeld. Op het eerste blad staan een aantal getallen die moeten opgeteld worden maar niet mogen bijgeteld worden op dat 2de blad. Heb al geprobeerd met "" maar dan telt hij ze niet meer op in het eerste blad. Bestaat er een manier om dat getal optellen op het eerste blad maar niet op het tweede?

Dank u

TheWendigo,

Begrijp het niet helemaal, zet een voorbeeld bestandje hier.

Als de getallen op het eerste blad die niet meegeteld mogen worden, totaaltellingen zijn, dan kun je op blad twee een hele kolom optellen en de som delen door twee. Maar anders sluit ik me aan bij Hoornvan en snap ik er ook niks van. :confused:

Richard

dank u om te reageren.
Ik heb er een vb meegegeven om te tonen wat ik bedoel en hopelijk een beetje duidelijker. Het is maar een probeersel en heeft nog geen definitieve vorm. Maar de opzet is wel hetzelfde.
Alvast bedankt

Bijlagen

Als je de reden opgeeft waarom die rode cijfers utizonderlijk zijn kun je deze reden inbouwen in volgende formule:

Code:
=TEKST(Blad1!D3;"0")

Mvgr. Cobbe

Als je de reden opgeeft waarom die rode cijfers utizonderlijk zijn kun je deze reden inbouwen in volgende formule:

Code:
=TEKST(Blad1!D3;"0")

Mvgr. Cobbe

Die rode cijfers zijn niet uitzonderlijk(was maar om aan te tonen). De reden waarom is: vroeger en nu wordt dit document gebruikt door 2 diensten. Den ene vult blad 1 en den andere type blad 2 in. Nu daar mee gebeurde nogal vergissingen, verkeerde plaats, niet ingegeven of die cellen die samengevoegd zijn ingegeven terwijl deze niet mochten ingegeven worden enz... dus m.a.w. teveel fouten. daarom probeer ik deze 2 bladen bij elkaar te krijgen zodoende dat er maar 1 de schuld krijgt :o (ikke dus). Dus had ik gehoopt van een oplossing te vinden (wat gemakkelijker gezegd is dan gedaan), als ik bv: fr/gr 10 of een ander getal ingeef dat mijn dag en week totaal klopt maar het NIET bij het jaar totaal geteld word.
Dank u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan