Optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marritb

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Berichten
42
Beste allemaal,

Ik heb een formulier aangemaakt betreffende de personeelsgegevens van onze medewerkers.

Nu heb ik een tabblad vrije uren gemaakt met hierin een subformulier waar de vrije uren ingevuld moeten worden als iemand vakantie opneemt.
Nu wil ik graag dat als iemand uren opneemt dus zoals in het voorbeeld op 25-03-2011 (2 uren) deze in totaal opgeteld worden en in het kopje komen "aantal vrije uren opgenomen"

xxx.jpg

Is dit mogelijk? Of heeft iemand anders een beter idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt

GRoeten Marrit
 
Mogelijk is het zeker; hoe is een beetje lastig a.d.h.v. een plaatje, maar in beginsel sla je de ingevoerde uren op, dus die kun je optellen. Als je dat op het hoofdformulier doet via een query, dan moet het hoofdformulier opnieuw worden ingelezen, om de wijzigingen te kunnen verwerken. Dat doe je met een Requery actie vanuit je subformulier, bijvoorbeeld bij de gebeurtenis <Na bijwerken> van het tekstveld waarin je de uren invult.
 
Beste Octafish,

Bedankt voor je reactie, in de bijlage heb ik mijn database toegevoegd. Misschien toch makkelijker want ik kom er zelf denk ik niet uit.

Heb je meerdere ideeën hoe ik het beste mijn database kan aanpassen dan hoor ik het graag.

Groeten Marrit

Bekijk bijlage Personeel.zip
 
Als je kans ziet er een 2003 db van te maken, kan ik er overdag een blik op werpen, anders wordt het vanavond. Wij gebruiken namelijk nog 2003 op het werk.
 
hoi Octafish,

Helaas lukt het me niet om deze in eerdere versies op te slaan.
Mijn systeem geeft aan dat er invoegtoepassingen zitten die niet ondersteund worden door een eerdere versie.

Weet jij of het ook mogelijk is om dmv een pop-up deze database van een wachtwoord te voorzien? Het is namelijk de bedoeling dat alleen de leidinggevende erin kan.

Groeten
 
Ja, dat is niet zo lastig. Er zijn op het forum verschillende voorbeelden te vinden met inlogschermen; zelfs deze week nog. Kijk even rustig rond, zou ik zeggen :)
 
Ok dan ga ik even rondkijken! Dank je wel

Is het toevallig ook mogelijk dat er rechten gegeven worden aan medewerkers met verschillende tabbladen?
HEt is namelijk niet nodig dat de medewerkers in het tabblad contractgegevens kunnen.

Voordat ik me een breuk zoek :) en het niet mogelijk blijkt te zijn!
 
Ja, dat kan ook nog. Je moet, om het even grof uit te leggen, een tabel maken met Users, en elke user een bepaald rechtenniveau geven. Hoe je dat doet maakt niet zoveel uit, kan op basis van getallen, of tekst. Vervolgens controleer je elke keer als een gebruiker een formulier opent wat zijn rechten zijn, en op basis daarvan maak je tabbladen zichtbaar of niet, knoppen zichtbaar of niet etc.
 
BEste Octafish,

Heb jij wellicht al de mogelijkheid gehad om naar de database (het optellen) te kijken?

Groeten Marrit
 
Ik heb er even snel naar gekeken, maar daar is het vrees ik bij gebleven. Ik kan namelijk maar één access versie tegelijk opstarten, anders knalt de boel uit elkaar. Zal er dit weekend wat meer tijd in steken!
 
Beste Octafish,

Ik weet dat het al even geleden is, maar heb je heel toevallig de mogelijkheid gehad om naar mijn database te kijekn?
Ik loop er zelf op vast.

Groeten
 
Je bent geduldig genoeg, da's duidelijk ;) Ik moet bekennen dat jouw probleem door de mazen van het net is geglipt, en dat ik er niet meer naar gekeken heb. Krijg je ervan als je zo nodig een cursus wilt schrijven :) Maar ik zal er morgen naar kijken!
 
't Is op zich wel gelukt, maar je zult even tot vanavond moeten wachten.... hij staat thuis op de pc :)
 
Hier is-tie weer... Ik heb wel wat zaken nog aangepast, want je hebt niet echt een jofel sleutelveld in je tabellen gemaakt. Daardoor kon je de twee tabellen ook niet goed aan elkaar koppelen. Met een extra veld PersoneelID is dat wel gelukt.
Omdat het subformulier nu wel te koppelen is aan het hoofdformulier, kun je de berekening ook maken. Ik heb dat enigszins simpel opgelost, door een subtotaal op het subformulier te maken, en dat te gebruiken in de totaalformule.
 

Bijlagen

  • Personeel.rar
    35,9 KB · Weergaven: 50
Het is fantastisch, dit is exact wat ik wilde!!

Nu kan ik er ook nog beveiligingen indoen toch?
Dus wat ik graag wil is dat als je je computer opstart er een pop-up komt en dat je dan je naam en wachtwoord moet intoetsen.

Enkel de directie mag het tabblad contractgegevens inzien, de rest mag alles inzien.

Hoe moet ik beginnen??
Eerst met een formulier waarschijnlijk?
 
Ja, dat is wel handig om dat vanuit een formulier te doen. Dit onderwerp komt regelmatig aan de orde, en er zijn dan ook een paar aardige voorbeelden te vinden die je eens kunt uitpluizen. Bijvoorbeeld hier. En hier staat ook een voorbeeldje (ADM112.zip).
 
hallo Michel,

Ik ben verder gegaan met de uren in mijn database. Echt super, als je hem eenmaal doorhebt dan is het niet zo moeilijk ;)

Maar nu loop ik weer tegen iets aan:
Bij het tabblad vrije uren wil ik laten uitrekenen wat ik aan totaal aantal uren heb per persoon.
Alleen nu is het verplicht om het hokje voorgaande jaren in te vullen anders rekent deze niet door. Hoe kan ik dat oplossen?

En ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe het werkt met die beveiliging maar ik snap het gewoon niet.
Ik heb de database nu volledig beveiligd met een wachtwoord (12345) maar ik wil deze op persoon kunnen beveiligen.
* Iedereen die het systeem opstart moet een pop-up krijgen zoals AMD112.
* Vervolgens mag de persoon die inlogt alleen zijn eigen kaart zien, en dan alleen algemeen en vrije uren en overuren.
* De admin (directie) moet alles kunnen zien.
* 1 persoon (ikzelf) moet de legenda (links op de pagina) kunnen zien. De rest mag niets kunnen wijzigen.

Hoe moet ik beginnen, ik loop er helemaal op vast.
Zou jij me miscshien nog een keer kunnen helpen?

Bekijk bijlage voorbeeldje.zip
 
Zal er vanavond een blik op werpen! Het klinkt redelijk standaard; ik neem aan dat je al een gebruikerstabel hebt gemaakt met een rechtenstructuur? Dat laatste kan bijvoorbeeld op basis van getallen, maar ook op een tekstcode. Zolang er maar iets is waardoor je de gebruikers kunt onderscheiden.
 
Ehm rechtenstructuur haha??
Sorry hoor maar ik ben het volledig nog aan het ontdekken, dit is pas mijn eerste projectje met Access!

Dus nee dat heb ik nog niet gedaan......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan