Optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak in je voorbeeldje eerst een tabel aan voor de groepen informatie, want die had je dacht ik nog niet. In die tabel leg je vast welke persoon in welke groep zit. Die tabel ( ik noem 'm even tGroepen) koppel je in <Relaties> aan de tabel Medewerkers, op basis van PersoonsID. Vervolgens kun je de Bron van de formulieren die je hebt aanpassen, want daar moet de tabel tGroepen ook aan worden gekoppeld. En dus het veld GroepsID aan worden toegevoegd. Je hoeft dat veld verder niet op het formulier te zien, al mag dat uiteraard wel. Zelf zet ik dit soort velden (wat alleen gebruikt wordt om te filteren) wel op het formulier, maar klein en onzichtbaar in de koptekst. Dan weet ik dat hij er wel is, dus dat ik er op kan filteren. Als je ook de Groepsnaam toevoegt aan de query, kun je die in de Koptekst van het formulier zetten; dan ziet een medewerker in welke groep hij/zij aan het werk is.

Als dit gedaan is, mag je de nieuwe versie weer posten, en dan kijk ik vanavond wel weer hoe de filters gemaakt moeten worden.
 
Beste Octafish,

Ik heb een nieuwe opzet gemaakt van de database, maar ik kan deze niet versturen omdat deze 217 KB is (terwijl ik deze al ingepakt heb)
Hoe kan ik dat het beste versturen naar je?

Groeten Marrit
 
Je kunt hem met WinRar opdelen in brokken van 100kb, en dan zou je dus 2 of drie bestandjes krijgen. In de regel <Split to volumes> typ je dan: 102400 als waarde.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond ben je de eerste.... (zeg ik tegen iedereen overigens ;) )
 
haha! Super :) Ik wacht het keurig af.

Geen dingen beloven die je niet waar kunt maken he :p:p:p:p
 
Hallo Octafish,

Heb je toevallig al tijd gehad om naar de db te kijken?

Groeten marrit
 
Jawel. maar ik mis eigenlijk nog wat zaken, zoals een tabel met Userinstellingen. Oftwel: welke gebruiker krijgt welke rechten, en wat mag hij/zij er dan mee? Heb je daar al over nagedacht?
 
hoi Octafish,

Ik wil graag dat iemand zijn eigen "kaart" met alle tabbladen kan inzien.
En van de andere medewerkers enkel het tabblad algemeen.

En de admin (Jeroen) moet alle gegevens kunnen inzien van iedereen.

Dank je wel!
 
Ik heb het inlogscherm aangepast, zodat hij werkt op de keuzelijst met namen. Het formulier [Persoons gegevens] kijkt nu naar de ingelogde persoon, en laat daarvan alle tabbladen zien. De overige mensen zien alleen het tabblad Algemeen. Ongeveer zoals je bedoelde dus... Ik heb (met opzet) Jeroen als admin hier even buiten gelaten, want volgens mij kun je het formulier zelf wel zodanig aanpassen dat hij alles te zien krijgt. En er moet uiteraard nog wel een uitdaging over blijven ;)

De wachtwoorden zijn overigens gelijk aan de voornamen...
 

Bijlagen

  • voorbeeldje.part01.rar
    100 KB · Weergaven: 40
  • voorbeeldje.part02.rar
    99,4 KB · Weergaven: 34
Misschien helpt het als je aangeeft wat de fout is, want ik zo snel niks, en puzzelen is een andere tak van sport ;)
 
Ja puzzelen moeten we echt aan andere overlaten :p

Maar als ik nu inlog onder de naam Jeroen (hij is de admin) dan krijg ik een foutmelding. Elke keer als ik naar een andere record wil gaan.
 
Daar kan ik wat mee :) Al heb ik (geloof ik) Jeroen ook getest, en ging dat prima.... Maar ik kijk vanavond wel wat er aan Jeroen scheelt. Hij mag geloof ik alles zien?
 
Met een kleine aanpassing op het formulier [Persoon gegevens] ben je er:

Code:
If Me.PersoonID = UserID Or UserID = 3 Then
 
Hallo Octafish,

Ik heb het aangepast, alleen krijg ik de volgende foutmelding?

foutmelding.png
 
Dat betekent, dat je op je formulier twee keer de procedure Private Sub Form_Current() hebt staan, en dat mag niet. Als ze identiek zijn, moet je er één weggooien. Zitten er verschillende codes in, kijk dan welke de goede is, of voeg ze samen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan