• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzoeken of datum gelegen is tussen 2 andere datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfke

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hallo allemaal .

Ik wil een cell vullen met een bepaalde waarde (nl 0 - 50 - 55 - 70 - 75).

Elke cell die ik wil vullen staat onder een bepaalde datum.

In een volgende blad(Sheet) heb ik een tabel gemaakt in welke periode er een bepaalde waarde moet staan.

BV
grote vakantie 01-07-2009 -> 31-08-2009

dan moet er het getal 55 komen
Als de datum niet in mijn tabel voorkomt neem ik als standaard 75.

Ik zou graag met formules willen werken al dit gaat.

In mijn voorbeeldje heb ik sheet 3 manueel ingevuld maar dit zou ik in sheet 1 willen met formules.

Iemand een idee hoe ik hieraan kan beginnen .

Bedankt !

Groetjes
Dolfke

Bijlagen

Dat gaat een hele lange formule worden. Als ik alleen maar wil controleren op de eerste regel in Sheet2, dan krijg je al deze formule in cel A2 op Sheet1.

Code:
=ALS(EN(A1>=Sheet2!$A$2;A1<=Sheet2!$B$2);Sheet2!$C$2;75)

Deze kun je wel kopieren in alle andere cellen. Misschien dat je hier iets verder mee komt. Dit is trouwens voor de nederlandse excel! Anders moet is ALS->IF, EN->AND

Laatst bewerkt:
Heb 'm nu ook al helemaal. Als je deze code plakt in de eerste cel en dan kopieert naar de andere cellen, moet het goed gaan.
Code:
=ALS(EN(A1>=Sheet2!$A$2;A1<=Sheet2!$B$2);Sheet2!$C$2;ALS(EN(A1>=Sheet2!$A$3;A1<=Sheet2!$B$3);Sheet2!$C$3;ALS(EN(A1>=Sheet2!$A$4;A1<=Sheet2!$B$4);Sheet2!$C$4;ALS(EN(A1>=Sheet2!$A$5;A1<=Sheet2!$B$5);Sheet2!$C$5;ALS(EN(A1>=Sheet2!$A$6;A1<=Sheet2!$B$6);Sheet2!$C$6;75)))))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan