Voor de verkoop van planten wil ik een order / voorraad database bouwen.
Na het zoeken op internet en bekijken van databases, is het mij niet duidelijk geworden wat de juiste manier van voorraad registreren is.
De 1 heeft apart veld voor erbij en apart veld eraf.
De ander slaat het voorraad saldo op in de tabel artikel.
Werkwijze
1 maal per week komt er een nieuw assortiment plantenbakken binnen.
Een stuk of 20 modellen, dus iedere week nieuwe artikelen.
De artikelen staan in eenmalig, meermalig fust (emballage) of eigen doos.
Fust wordt bijna altijd doorberekend aan de klant en deze staat altijd als totaal onderaan het factuur. (gegroepeerd)
De klant hoef niet per doos te kopen, kan ook per stuk.
Vragen
Ik al wat tabellen aangemaakt (zie bijlage) ben ik op de juiste weg?
Wil orders kunnen invoeren en factureren en de voorraad per artikel kunnen zien.
Een voorbeeld van de inkoop en verkoopfactuur heb ik ook als bijlage bijgevoegd.
De verkoopfactuur zal er ook zo uit moeten zien. Dus onderaan de fusten totaliseren.
Als ik een order maak geef ik aan het aantal x inhoud = totaal, maar wat sla ik op in de tabel.
Dit geld ook als ik de inkoop wil muteren.
Hoop dat iemand er even naar wil kijken.
Na het zoeken op internet en bekijken van databases, is het mij niet duidelijk geworden wat de juiste manier van voorraad registreren is.
De 1 heeft apart veld voor erbij en apart veld eraf.
De ander slaat het voorraad saldo op in de tabel artikel.
Werkwijze
1 maal per week komt er een nieuw assortiment plantenbakken binnen.
Een stuk of 20 modellen, dus iedere week nieuwe artikelen.
De artikelen staan in eenmalig, meermalig fust (emballage) of eigen doos.
Fust wordt bijna altijd doorberekend aan de klant en deze staat altijd als totaal onderaan het factuur. (gegroepeerd)
De klant hoef niet per doos te kopen, kan ook per stuk.
Vragen
Ik al wat tabellen aangemaakt (zie bijlage) ben ik op de juiste weg?
Wil orders kunnen invoeren en factureren en de voorraad per artikel kunnen zien.
Een voorbeeld van de inkoop en verkoopfactuur heb ik ook als bijlage bijgevoegd.
De verkoopfactuur zal er ook zo uit moeten zien. Dus onderaan de fusten totaliseren.
Als ik een order maak geef ik aan het aantal x inhoud = totaal, maar wat sla ik op in de tabel.
Dit geld ook als ik de inkoop wil muteren.
Hoop dat iemand er even naar wil kijken.
Bijlagen
Laatst bewerkt: