Giovanni
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 okt 2001
hoi, ik heb 2 harde schijven, een seagate en een maxtor.
De seagate is de C: schijf waar ook XP op staat en de maxtor is de D: schijf.
de maxtor is 4 jaar jonger en daarom wou ik daar graag XP op zetten.
alle data op de maxtor moet bewaard blijven en op de seagate mag alles weg.
Nu heb ik dus de seagate HD losgehaald van het moederbord, de maxtor HD mbv jumper Master gemaakt en vervolgens geprobeerd mbv de XP install. cd Windows op de Maxtor te installeren.
Het bios vindt bij de HD detectie echter geen primary Master en blijft dan hangen,
als ik de maxtor dan Slave maak door de jumper te verwijderen en dit ook in het bios aangeef, dan detecteert ie de schijf wel en de XP installatie begint, als echter alle installatie bestanden zijn gekopieerd en de comp. opnieuw opstart, begint de installatie echter weer van voor af aan en blijft dus in een loop hangen??!!
Als er fysiek maar 1 HD is dan kan deze toch nooit de slave blijven?
en waarom kan ik de voormalige Slave schijf niet Master krijgen?
alvast bedankt,
grtjes Giovanni
De seagate is de C: schijf waar ook XP op staat en de maxtor is de D: schijf.
de maxtor is 4 jaar jonger en daarom wou ik daar graag XP op zetten.
alle data op de maxtor moet bewaard blijven en op de seagate mag alles weg.
Nu heb ik dus de seagate HD losgehaald van het moederbord, de maxtor HD mbv jumper Master gemaakt en vervolgens geprobeerd mbv de XP install. cd Windows op de Maxtor te installeren.
Het bios vindt bij de HD detectie echter geen primary Master en blijft dan hangen,
als ik de maxtor dan Slave maak door de jumper te verwijderen en dit ook in het bios aangeef, dan detecteert ie de schijf wel en de XP installatie begint, als echter alle installatie bestanden zijn gekopieerd en de comp. opnieuw opstart, begint de installatie echter weer van voor af aan en blijft dus in een loop hangen??!!
Als er fysiek maar 1 HD is dan kan deze toch nooit de slave blijven?
en waarom kan ik de voormalige Slave schijf niet Master krijgen?
alvast bedankt,
grtjes Giovanni
Laatst bewerkt: