osCommerce Joomla

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Berichten
839
hallo , ik heb net osCommerce geinstalleerd in Joomla 1.5.
dat is gelukt, alleen bij het openen komt boven in beeld een tekst met lichtrood getinte achtergrond die zegt:

Warning: I am able to write to the configuration file: /home/vhosts/mysite.nl/httpdocs/winkelos2/includes/configure.php. This is a potential security risk - please set the right user permissions on this file.

ik heb het configure.php-bestand gedownload in dreamweaver maar kan geen CHMOD instellingen vinden.
of is dat niet CHMOD waar ze het over hebben?
hoe dan ook: waar kan ik deze user permissions veranderen?

bij voorbaat dank, Jeel2008
 
In je FTP-programma wanneer je rechtermuisknop op dat bestand doet.

Dan staat er meestal wel een CHMOD/Rechten knop.
 
osCommerce

Hallo Tha Devil,

bedankt. ik heb het geprobeerd maar volgens mij kan ik die rechten niet veranderen.
daarom ga ik nu contact opnemen met mn provider.

groeten Jeel2008
 
globals

Hallo Tha Devil,

het bleek iets te maken te hebben met globals.
Ik citeer:

"Onze servers ondersteunen register_globals standaard niet. Het beste is het aanpassen van uw script zodat deze register_globals niet nodig heeft, maar u kunt zelf met behulp van een php.ini bestand register_globals inschakelen middels deze tekst:

register_globals = On

Wanneer u deze regel in het php.ini bestand zet, en deze upload naar de /private/ map op uw hostingpakket, staan register_globals aan.

U kunt ook het php.ini bestand uploaden in de map waar u het PHP script in geplaatst heeft, houdt u er wel rekening mee dat in dit geval de submappen niet meegenomen worden, omdat php.ini bestanden alleen gelden voor de mapnaam waarin het bestand staat."

ik heb geen idee waar het over gaat, maar het werkt wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan