Oude CD installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerteman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Voor school heb ik een aantal tekeningen nodig van een SKF catalogus, die ik op cd heb.
De cd komt uit 1998, en met het installeren krijg ik problemen.
Bij het opstarten van de cd kies ik voor het installeren van de cd, maar dan krijg ik de melding:
"Java VM for Microsoft Explorer not present. Please reinstall Microsoft Explorer"

Dit terwijl ik de laatste versie van Java up and running heb.

Ik kan ook kiezen op die cd voor het installeren van Explorer 4.0 (terwijl ik nu de nieuwste heb)

Als ik dat doe, krijg ik de volgende serie van foutmeldingen:

"Service pack 3 has to be installed before Microsoft Explorer can be installed"

Dan een venster met een echt kruis erin:
"Kan entrypoint van procedure setupapi.CM_Disable_DevNode niet vinden in DLL-bestand CFGMGR32.dll"

Vervoglens een venster met een geel uitroepteken:
"You must have NT SUR 4.0 Gold(version 1381) to install. Please click OK to cancel installation"

Kan ik hieruit concluderen dat ik niets meer heb aan deze cd, omdat mijn systeem te nieuw is ?

Alvast bedankt !

Gert

dat lijkt er wel op, dat hij die "nieuwere" dingen niet aan kan ofzo. Maar weet dat niet zeker

Je gebruikt nu XP neem ik aan?
Het heeft er wel veel weg van dat deze cd niet overweg kan met XP in ieder geval.

Je kan nog eens compatibiliteits modus van windows NT of 98 proberen, misschien dat dát nog werkt.

Ja ik draai gewoon XP.

Het was al mijn vermoeden dat de cd niet compatibel was, maar nu is mijn vermoeden dus bevestigd.
Ik zal binnenkort maar eens een nieuwere versie van de CD aanvragen.

Bedankt voor de reacties !

Gert

Compatibiliteits modus nog geprobeert?
Het is nog een optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan