Oude Compaq en install. van Win.98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Van een oude Compaq Deskpro 4000 heb ik de schijf verwijderd en er eentje (kleiner) van een andere pc ingezet.
Jumpertje op master gezet.
Volgens mij is de schijf geformatteerd.
Maar nu.........hoe zit een Compaq eigenlijk in elkaar?
Bij Dell kon ik de systeempartitie verwijderen en zelf inrichten. Zo wilde ik het ook doen met de Compaq.
Gaat dat soms niet op?

Nu start ik op........zie het witte Compaq scherm met F12 network service ...... en zie wat later een streepje.

Heb ik soms alles er af gegooid? Ik zie n.l. geen mogelijkheid staan om in het bios te komen
:confused:
Floppy en cd-rom gaan wel rammelen maar doen verder niets.

Wie kan me helpen?

groetjes Elisa

O ja, ik ben vanavond weg. Tegen 12.30u kan ik antwoorden.

Hi Elisa, Dat is weer een moeilijke hé.

Vraagje, die andere hd komt die ook uit een compaq ? zo ja,kan je geluk hebben. Als je het witte streepje ziet, waarschijnlijk rechts bovenaan het scherm, druk dan op F10, dan kan je in het bios komen.

Het is namelijk zo, dat deze compaq een hidden partition hebben, waar de acces tot het bios op zit. Bij een andere HD, is dit dus niet het geval. en dan zit je in de puree.

Maar ik ga even proberen dit progje te vinden.

Heb iets gevonden, maar ik durf daar mijn handen niet voor in het vuur steken.

http://h18007.www1.hp.com/support/files/deskpro/us/download/288.html

Maar ik zou even proberen de originele HD terug te plaatsen en zo, via F10 in het bios te komen. Dan kan je de release datum bekijken, en dan alsnog beslissen wat je doet.

Kijk ook even naar onderstaande.

http://doc.vic.computerbank.org.au/hardware/bios_docs/compaq_bios/

Laatst bewerkt:
Hi Elisa, Dat is weer een moeilijke hé.
Ja, ik vrees dat dit een hard lesje wordt :(
Bij een andere HD, is dit dus niet het geval. en dan zit je in de puree.
Ja dus :-(

In Compaq aanwezige schijf is die van de andere pc.
Geen 8 mb hidden partitie. Bovendien heb ik die hidden partitie ook op de andere schijf vakkundig gemold.
Wist ik veel dat Compaq's hidden partitie anders is dan die Dell :confused:

F10 werkt niet.
F12 kom ik bij zoiets als network boot uit.
Daaronder staat bootp..........
Als ik esc ingedrukt heb gebeurt er niets.

1 keer zag ik een melding van op F1 drukken. Ook dit eindigde weer in een knipperend streepje links.

Hoe krijg je in vredesnaam dos/bootpartitie er op als je nergens een ingang hebt?
Denk je trouwens dat er in die download een bootpartition zit? Het gaat wel om een andere error.

Moet dat ding perse Compaq hebben?
Win98 opstart werkt niet.

Phoeh... Dat is het juist. Dit is weer compaq.:mad:

Volgens mij gaat die download, rescue disks aanmaken.
Maar zoals ik al gezegd heb, ik durf er geen garantie op plakken. Wat je kan doen, is dit prog. downloaden, op diskette zetten, en op een test PC runnen, en dan kijken wat dit doet.

Ik weet dat ik enkele jaren geleden ook zoiets heb mee gemaakt, maar die persoon had rescue diskettes, maar sla mij nu dood, ik zou niet meer weten hoeveel.

Dus daarom als er nog iemand komt met een merk PC, die stuur ik sofort naar een officiele hersteller.

Is inderdaad lastig hé

Nou ja, lastig, als ik het had geweten was ik nooit aan die wissel begonnen. Toch al een misser. Schijfbeheer gaf 80gig aan en het bleek maar 40 te zijn.
Mijn winst bleek maar 10 gig te zijn en daarmee verknolde ik de zaak om die Compaq weer op te bouwen.

Nu even vogelen met die download.
Ik neem gewoon het risico op die Compaq, ga er echt deze pc niet aan wagen.

Rescue diskettes? Die heeft Windows ook :) Ga ik toch eventjes proberen ;)

Je hoort nog. Eerst wat drinken.

Geplaatst door Elisa

Rescue diskettes? Die heeft Windows ook :) Ga ik toch eventjes proberen ;)

OH OH, let wel, dit zijn rescue disk's van compaq hoor. NIET van WINDOWS.

Volgens mij maak je via die diskette's terug een verborgen partitie aan, zodanig dat je teug via F10 in het bios raakt. En dan kan je verder. dan kan je via fdisk een primary dos partie maken, kan je formateren en OS er op zetten.

Zzzzzzzz, weet ik maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Het zijn er een stuk of 8 en ze starten bij de allereerste setup. Wat maakt dat Compaq wel Compaq toestanden accepteert maar geen andere?
Wat zit er in die pc dat anders is?
Schijf is hetzelfde als in andere. (daarom heb ik ook problemen he he :cool: )
Weet jij dat?

Jouw eerste tip krijg ik niet aan de praat.
Nu vond ik zelf DEZE
Wat denk jij ervan?

Wat ik even niet zie.........hoe krijg ik dat op 2 floppy's.
Het is een exe. Klik ik erop dan kom ik plotseling in een biostoestand. (Ik hoop niet in deze pc :rolleyes: )
Naar een floppy krijg ik het niet. Is te groot.
Ben ik nou gek of hoe zit dat?

Laatst bewerkt:
Volgens dat ik kan lezen, gaat dit programma 2 disks aanmaken. Maar....

Zijn er op het "bios beeld" geen instructies te vinden?

Volgens dat ik kan lezen, gaat dit programma 2 disks aanmaken. Maar.... Zijn er op het "bios beeld" geen instructies te vinden?

Omdat ik er gezegd werd dat ik aan een grote flop moest zien te komen (is er groter dan 1.44/)besloot ik eens op de exe te rammen om te zien wat er dan ging gebeuren.
Nou, eerlijk gezegd schrok ik nogal. Ziet het er biosachtig uit maar ik zat wel in mijn mijn's bios (pc dan ;) Van lezen kwam dus niets. Wegwezen dacht ik.
Je verwacht iets van uitpakken en dan krijg je een biosscherm. Leek me meer op....we gaan lekker flashen. :eek:
Ik kan het op mijn oude pc proberen vanavond.

Vanavond hoor je meer.
Uiteindelijk........Compaq moet er toch ook een ingang op vinden om de systeempartitie te installeren?

Stond de oude harddisk ook op master? Compaq heeft er namelijk nogal een handje van om CableSelect (C/S) te gebruiken.

Compaq ellende

Hallo Elisa,

Ik heb nogal veel met oude Compaq's gerommeld en ik heb indertijd het volgende bericht gehad:

quote:
Niet elke PC is voorzien van een set-upprogramma waarmee u de BIOS-instellingen kunt bereiken. Door het indrukken van F10 schakelt de geinstalleerde bootmanager over naar een service-pertitie. Daar worden de instellingen doorgevoerd. Als u een andere harde schijf hebt ingebouwd of als het benaderen van de HDD niet meer mogelijk is kunt u ook het setup-programma niet meer bereiken. Op de internetsite van Compaq kunt u voor dergelijke noodgevallen een zelfstartende diskette downloaden.

De ellende is dat ik de betreffende floppy hier niet meer kan vinden en ook de juiste link kwijt ben.

Ik ga nog even voor je zoeken en ik laat het je nog weten.

Sterkte ermee.
Harry.

Stond de oude harddisk ook op master? Compaq heeft er namelijk nogal een handje van om CableSelect (C/S) te gebruiken.
Ik kreeg een keer de melding dat het niet goed zat. Heb inderdaad en jumpertje geplaatst als master.
Hij start nu op, geeft een aantal cijfers 65.636 of zoiets en blijft LINKS een streepje geven.
Ik kan hem nog eens op cable zetten.
't Wordt wel een knutseldingetje :D

@ Harry Snor,
F10 indrukken heeft in ieder geval geen zin.
Dus het klopt dat je niet meer kunt benaderen.
Als je voor me wilt zoeken graag!!! Ga ik het ook doen.
Wat ik nu in handen heb is dan waarschijnlijk niet het goede.

Wat ik toch wel graag van iedereen zou willen weten......waarom kun je de floppy's (10) van Windows inclusief setup niet gebruiken? Je zou zeggen.......alles in nu maagdelijk dus waarom niet.
Is er iets speciaals met een Compaq?

@Harry,

Was het zoiets als DEZE pagina?
Zou het
DEZE zijn?

Aanpassing: Vanuit een 'biosachtige omgeving op eigen pc' :D heb ik drie floppy's gemaakt.
Nu ga ik offline hier. Beeldscherm naar de ander. Dan probeer ik het allemaal uit.
Toch eerst nog Maestro's tip.
Daarna de floppy's
Tot straks

Laatst bewerkt:
De laatste zou het wel eens kunnen zijn.

ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp3001-3500/sp3450.txt

Die diskettes gaan er voor zorgen dat een "non-dos" partitie wordt aangemaakt, en ook een primairy dos partitie word gecreerd. Dan kan je natuurlijk verde gaan installeren.

Nu ja elke "Merk-PC" heeft zo zijn eigenaardigheden. Waarom ze dit doen, is enkel commercieel te noemen. Kan je niet verder meer, moet je naar een dealer/hersteller, en dat brengt, voor hun centjes in het laadje, Dat is volgens mij het enige.

http://h18007.www1.hp.com/support/files/Deskpro/us/download/263.html

Deze is het gewoon.

systems supported

Deskpro 4000
5100, 5120, 5133, 5166, 5166MMX, 5166X, 5200, 5200MMX, 5200X, 5233MMX, 6180, 6200, 6233MMX, 6233X, 6266MMX, 6300MMX, 6333

For all products except the Deskpro EP, SB, and EN Series, Computer Setup and PC Diagnostics are both pre-installed on the Diagnostics Partition. The diskettes in this SoftPaq can be used to update these utilities on the Diagnostics Partition or to restore them if the Diagnostics Partition has been destroyed. Both utilities can be run by pressing F10 during power-up or reboot when prompted in the lower right corner of the screen on some models or when the cursor jumps to the upper right corner of the screen on other models. Or they can be run directly from these diskettes.

Laatst bewerkt:
Ik had het bericht boven nog aangepast.
Het lijkt in ieder geval veel op die van Jozo.
Alleen.........ik heb Dutch genomen.

Welke 4000 het is weet ik niet. PC kwam van iemand af die nogal ahum veel zooi er op had. Ik wilde niet eens er in kijken. Nu wel een beetje dom :p

In ieder geval, ik ga met 3 i.p.v. 4 floppy's aan de gang.
Eerst jumpertje toch verzet.

't Is jammer, dat heeft ook niets opgeleverd.
Of ik nou de jumpers op cable select of master zet.....het resultaat is hetzelfde vreemd genoeg.

Ik krijg:
65536
ok
rechtsonderaan Compaq 4000
blijf ik op F10 drukken dan krijg ik nog
F12 network boot, wat later beland ik bij het knipperende streepje.

Soms verschijnt er linksonder F1. Heb ik ook wel eens ingedrukt.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het diskettestation het vertikt.
Soms rammelt hij even en houdt dan weer op.
Ik weet het even niet meer :confused: Jullie wel?
Alles valt of staat met die diskettes :8-0:

Hi Elisa, heb je het aanmaak prog. gedownload? Zo ja, voor alle veiligheid, zet het over naar je oude PC en run het prog. Je zou nu 4 diskettes moeten hebben. Zet dan de compaq uit, plaats disk 1 en start PC. volg nu de instucties. Zo zou het toch moeten kunnen hoor. Je kan de 2 links gebruiken nl. die van jozo, ofwel je laatste link die je hebt aangehaald eerder in je reply.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan