Oude Compaq en install. van Win.98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed, dan maak ik dus een primary dos partitie aan.
Ja, ik zoek dat verhaal van Guus nog even op.
Staat op mijn pc waar ik nu niets kan zien maar wel gezellig doorgaat met downloaden :cool:

Primary dos partitie dus gemaakt.
'U behoort te formatteren'
Elisa braaf. Afsluiten opnieuw en wat zegt dat rot ding?
Dat die, zojuist gedownloade, diskette van Guus, niet goed was. Nou Guus, ga maar naar huus :p

Ik zie nu op de C:
Status A, type Pri Dos, 2045 bytes, usage 7%
Compaq piept nog steeds over een diagnostic partition.
Wat bedoelen ze daarmee? DOS? Van hun of Windows?
Ik ben nu aan het formatteren.
Ik heb de pc Rotding genoemd :D
Nog een keer doe ik de riedel.

Daarna stop ik er mee, straks ga ik nog dromen dat ik op een Compaq cadeau krijg voor mijn verjaardag.

Laat het maar even rusten.
Morgen en overmorgen ben ik druk.
Bedankt hoor!:

Laatst bewerkt:
Je gelooft het niet. Ik zit in de setup van Windows :love: :love: :love:
Vraag me niet hoe!!!!
Ook heb ik hem nog een naam meegegeven: Rampspoed. :D
Het zal mij benieuwen of hij straks zelfstandig doorstart :D

Wel eerlijk gezegd ik hoop het voor u, want er is nog een vraag over hetzelfde. COMPAQ RULES :mad: :mad:

Hahaha, ja ik ben heeeel erg benieuwd.
Compaq weet je op alle fronten te nekken.
Je bedoelt dat er nog iemand een vraag zo heeft?
Zet eens een link neer als je wilt?

No 21 minuten dan weet ik het.
Yep!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik denk het wel. 1e sessie van Windows wordt voorbereid!

Laatst bewerkt:
Misschien valt het mee.
Hij hoeft niet hetzelfde tegen te hebben.
Het meest belangrijke is toch wel dat je
alle partities verwijderd, opnieuw een dos partitie aanmaakt en formatteert.

Windows loopt maar ik mis een map Preocopy waar alle drivers in zitten. Dat wordt nog een leuk klusje.

Heren,
Allemaal bedankt voor de broodnodige hulp! :love: :love: :thumb:

groetjes Elisa

Laatst bewerkt:
Hm, daar is moeders weer.
Ben met Partition Magic bezig (gelukkig geen Fdsik meer)

Wat zie ik nu? Op die Fat(16) tevens de C:\ partitie staat nu Windows.
Er staat geen unallocated snippertje aan het begin.
Geen verborgen partitie van Compaq zo te zien.

Maar nu.......ik kan converteren naar Fat32 dat is geen punt maar stel................dat er toch wat meer opstaat, hoe start ik dan op?? :D
Of is het zeker dat Compaq alleen op hidden partities werkt?

Ik heb zelf hier een Deskpro 6000, ik ben toen ook aan het klungelen geweest met die diagnostische partitie. Meen er nog een vraag over gesteld te hebben, weet alleen niet of ik die kan terug vinden.
Als ik me goed herinner, moest ik de F10 setup installeren op een ongepartitioneerde schifj, zoals Maestro12 eerder aangaf.

[edit]Tijdens het zoeken kwam ik deze topic tegen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=219351&highlight=deskpro+6000
waarin je al verbaast was, dat het Bios bij oudere Compaq's op de hardeschijf staat.:p)[/edit]

Laatst bewerkt:
waarin je al verbaast was, dat het Bios bij oudere Compaq's op de hardeschijf staat.)[/
Hahaha, ik had er wel van gehoord, en zojuist zag ik dat jij in dat onderwerp het me vertelde :D maar maf is het wel en ik herinnerde me er niets meer van toen ik deze Compaq zag.... :(
Je zou zeggen........hij start op, Windows draait, wat wil je nog meer :D Maar ja, op Fat 16 lijkt me niet goed. :cool:

Ik ga maar eens kijken of unallocated space voldoende is voor Compaq. Anders converteer ik toch naar Fat32 en zie ik wel waar het schip strand.
Gaan we weer opnieuw beginnen.
Ach ja, bij oudjes moet je het er inrammen :p

Ik kan helaas m'n vraag van toen niet meer vinden. Deze zal wel in het archief staan.:(

@ Elisa, via PM verwijder al je patities (als je toch geen FDisk wil gebruiken). En zoals Maestro, Crash, ik, en nog anderen hebben aangehaald, heb je dan een clean HD. Via de diskettes, ga je nu een bios en diagnostic partitie maken. Als dat ok is, dan kan je een primary dos partite aanmaken (Fat32). En dan kan je W98 installeren.

Meer kan ik hierover ook niet meer zeggen.

Ja maar................dat heb ik allemaal gedaan.
Partities er af, disk geformatteerd.
Altijd weer blijf Compaq zeuren over een diagnostische partitie.
Toen ik die gisteren maakte kwam ik in de setup van Windows terecht.

Ik vrees dat ik Compaq nooit zal begrijpen en daarom nu maar er op of er onder. Ik ga converteren naar Fat32.
Druk op een toets dan ga ik door :D

Je moet voor het formatteren (en partioneren dus) eerst de Compaq diskettes gebruiken, heb je dat gedaan??

@ Elisa, doe nu eens wat Maestro zegt. Dus partities er af NIET FORMATEREN. dan disks er in enz....

Je moet voor het formatteren (en partioneren dus) eerst de Compaq diskettes gebruiken, heb je dat gedaan??
Ja, al in het begin.
Toen stond er rommel op.
Moest ik wel formatteren.
Dos er op gezet of een partitie met dos.
Weet ik veel :confused:
Compac blijft zeuren over die diagnostische partitie.
Ik heb nu vooraan de c:\ een fat16 partitie aangemaakt.
Is nog grijs.

@ Elisa, doe nu eens wat Maestro zegt.
Ja pappie! :p

Er staat voor de zoveelste keer: a diagnostics partition does not exist. Use the PC Diagnostics diskette to create a partition.

Wat bedoelen ze nou? Die diskette van hun of van Windows?
Volgens mij heb ik dit hele verhaal al eens eerder gedaan snik snik.

Weet je wat ik doe. Ik ga kijken wat er gebeurt als ik 16 naar 32 omzet.
Ik moet toch weer heeeeeeeelemaal opnieuw beginnen en Windows liep al :(

Het is nu wat later en Windows loopt nog steeds zonder Compaq op een Fat32 partitie :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
[Wat bedoelen ze nou? Die diskette van hun of van Windows?
Als de schijf leeg en ongepartitioneerd is, moet je opstarten met de floppy van Compaq.

Dat heb ik veel eerder gedaan.
Floppy 1 ingelezen/floppy 2 ingelezen, daarna moet je terug naar 1.
Dan krijg je een scherm met 1. setup ......waarbij je in het bios kunt kijken.
Vervolgens 2. setup ..... systeem (veronderstel ik)
Daar begint Compaq dus te piepen over die diagnostische partitie.
Toen heb ik (zie boven :D) alle partities weggehaald en moest ik volgens mij weer een fat16 partitie maken.
Toen ik daarna weer de riedel deed kreeg ik hetzelfde gezeur en heb ik geprobeerd of ze soms de diagnostische????? diskette van Windows bedoelden.
En zo kwam ik in de setup van Windows.

Maar ja, zal ik me nog wel druk maken? Die pc loopt, alle opstarterrors (ivm netwerk) heb ik er uit. Drivers heb ik binnen nu van audio en netwerk. Apparaatbeheer geeft verder geen vraagtekens.
Moederborddrivers is dus een vraag.

Bij de omschrijving van die diskettes (site) staat ook dat je ze kunt gebruiken als recover of zoiets. Het aanmaken van die partitie voor Compaq zou ook achteraf moeten kunnen lijkt me.

Nou, als je een ideetje hebt hoor ik het graag. :D

Nee, je moet zelf geen (fat16) partitie maken, je moet een volledig ongepartioneerde schijf hebben, de diskettes maken zelf de bios partitie aan. Acheraf gaat helemaal niet lukken omdat er dan geen ruimte meer is voor de compaq partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan