Oude Compaq en install. van Win.98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, late reactie, maar we kregen onverwacht visite.
Ik had ook de tweede link van JOZO voor je.
Dat moet werken, zie de post van vanzwam.
Misschien moet je nog een paar keer op F10 meppen, laatste keer hier lukte me het ook pas na meerdere keren proberen.
Het is in elk geval de goeie download.
Succes,

Harry.

@ Maestro, ik wist dat het 64 mb in zat maar niet dat 65536 dit aangaf :) weer wat geleerd.

@ vanzwam en Harry Snor, Aanmaakprog? Die link van mij gaf er 3. Floppy Nr 1 werd al niet gelezen.
Was ook om opnieuw die systeempartitie er op te zetten.
attachment.php

@ Harry. Wat betreft F10.........ik heb er al een beurse vinger van maar goed.........nog meer indrukken :)

Ik zal morgen ook die andere nog proberen van vanzwam, Jozo en Harry. Tegen zoveel kan ik niet op :D
Een ding weet ik wel..........ik wil NOOIIIIIT een Compaq! lol.

@Jozo, heb net jouw download binnengehaald en aangeklikt. Je schrikt je echt wild, net zoals die download van vanzwam. Zwart scherm daarna veilige modusachtig.
Zoals hij nu staat komt alles op mijn D: dat wil ik niet.
Het path moet je kunnen veranderen maar ik zie niet hoe. Is er iemand die me dat kan vertellen?

Nu nog even gezellig Helpmijen :p

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
[B

Een ding weet ik wel..........ik wil NOOIIIIIT een Compaq! lol.

Nu nog even gezellig Helpmijen :p [/B]

Daar heb je jandorie groot gelijk. Nooit een merk PC kopen, niets dan last :)

Nou, mijn delletje liet zich ander prima kneden hoor!!
Hierboven heb ik nog aangepast.

Geplaatst door Elisa
[B
@Jozo, heb net jouw download binnengehaald en aangeklikt. Je schrikt je echt wild, net zoals die download van vanzwam. Zwart scherm daarna veilige modusachtig.
Zoals hij nu staat komt alles op mijn D: dat wil ik niet.
Het path moet je kunnen veranderen maar ik zie niet hoe. Is er iemand die me dat kan vertellen?

Nu nog even gezellig Helpmijen :p [/B]

Open het mapje (F10VP) dat hij op d heeft gezet en dubbelklik op MAKEDISK.BAT plaats de eerste diskette en druk op een toets om door te gaan.

Dus MAKE DISK .BAT ;)

Dus geen risico voor mijn eigen pc?
Ik hou niet van dat soort schermpjes :confused: :p
Oke heb ik gedaan pfff.

Bedankt allemaal voor de hulp tot nu toe. :thumb:
Morgen ga ik verder. Eventjes geeeen Compaq maar een aangepaste Dell. :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Dus geen risico voor mijn eigen pc?
Ik hou niet van dat soort schermpjes :confused: :p

Neen, maar ik heb natuurlijk geen glazen bol,en ben ook niet helderziend natuurlijk, maar normaal zou er geen probleem mogen zijn. Risico, kan, maar... als ik het moest kunnen zien, dan kon ik dadelijk een beslissing nemen, maar op afstand, is het moeilijk natuurlijk. Maar denk niet dat er problemen zullen zijn. DOEN zou ik zeggen.

Ik heb ze inmiddels op mijn D:\ staan. En zie dat bat-file al staan. Ben met floppy's bezig.
Morgen haal ik die pc weer te voorschijn. Ik was de rommel even zat :D

Hahaha, nog niets. Ik ben te druk geweest en mijn man zat hier. Hij baalt als ik de boel zo volbouw ;) PC staat dus even in een kast. Meldt je a.u.b. niet af.
Morgen heb ik misschien in de avond tijd.
De floppy's liggen in ieder geval klaar.

Daar ben ik weer.
Door puur toeval, na eindeloos drukken op F10, kwam ik door een toets in het bios terecht.
Hij stond op opstarten van cd. Kun je lang floppy's instoppen :(
Floppy's ingelezen. Lijkt allemaal goed te gaan.
Maar.......aan het eind krijg ik te horen dat er geen ruimte is voor de diagnostic partition. :8-0:

Setup van Windows kreeg ik er wel door maar nu begint deze te piepen dat hij himen.sys mist.
Command.com die beschadigd is.
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
Iemand van jullie wel?

Geplaatst door Elisa

Setup van Windows kreeg ik er wel door maar nu begint deze te piepen dat hij himen.sys mist.
Command.com die beschadigd is.
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
Iemand van jullie wel?

Hi Elisa, hoe het je de windows setup willen uitvoeren??
Met een opstart diskette of rechtstreeks van CD?

Je command.com heb je natuurlijk nodig. En waarschijnlijk is de autoexe.bat of config.sys ook niet goed, aangezien himem.sys niet kan gevonden worden.

Nou, de problemen beginnen eigenlijk al met die floppy's het laatste onderdeel lukt niet omdat er geen ruimte is:confused: :confused:
Dus dacht ik wat met fdisk te doen.
Ik heb dus de opstart diskette van 98 gebruikt.
Fdisk kon ik inkomen. De grootste partitie heb ik geprobeerd te formatteren maar of het gelukt is?

Het gekke is, met floppy en win98 lukt het me wel in de setup te komen maar dan vliegen de errors om mijn oren.
himem.sys
display.sys
config.sys regel 34 en 36
En gezeur of highmemory dat niet aanwezig is zodat op de schijf aanwezige ??? 640k gebruikt zal worden.

Het is leuk spelen zo maar ik snap er de ballen niet van :p
Geef mij XP maar.

Is het niet mogelijk om die vervelende Compaq toestand te laten voor wat het is en opnieuw op te zetten?

Verwijder ALLE partities en begin opnieuw met de compaq diskettes, deze zal nu een hidden/non-dos partitie aanmaken met daarop de biosbesturing.
Hierna kan je met fdisk de overgebleven ruimte partioneren en formatteren.

Mijn buurman en ik zitten in Dos.
We kunnen dus nog alle kanten op.

1 NTFS 4997 bytes
2 EXT DOS 24179 unknown
3 Pri Dos 4 Fat12

Wat kan ik op dit punt het beste doen?

Hi Elisa, ik zie dat je het antwoord van maestro12 al gekregen hebt. Mijn internet heeft er hier uitgelegen.

Dus al die parties verwijderen, en dan doen wat maestro12 zegt. Dan zou het toch moeten kunnen hoor.

Alles verwijderen.
NTFS is niet leesbaar voor win98
Ext DOS is waarschijnlijk nog ongeformatteerd
Pri Dos Fat 12, is waarschijnlijk de Compaq partitie (FAT12 is eigenlijk diskette FAT)

Heb ik gedaan.
Als ik nu kijk zijn er geen partities gedefineerd.
Maar........inmiddels heb ik wel weer opnieuw al die floppy's gemaakt, ingeladen en het blijft knudde.

"Computer setup utilities - a diagnostic partition does not exist.
Use the pc diagnostics diskette to create a partition"
Met die van hun kom ik niet verder na bovenstaande melding.
In Dos zit ik weer wel en kan aan de setup beginnen.
De errors vliegen om mijn oren. Vooral in config.sys.

Dus.....ik ga maar weer eens een partitie creeren.
1. Dos partitie of logisch station veronderstel ik.
Ach hemel, nog meer moeilijk vragen....
1. Primaire of 2. uitgebreide Dos partitie maken.
3. Logisch station in uitgebreide Dos partitie.

Nu ga ik toch wel stevig twijfelen.
Ik denk dat ik maar veilig even op 'ervaring' wacht!!
Ik wil n.l. een partitie kunnen maken.

Is dit nou die fantastisch Fdisk?? :p
Beetje errug ouderwets en onduidelijk voor leken maar dat zal de bedoeling wel zijn :D
Ach PM ik mis je :love:

Laatst bewerkt:
Ben je zeker dat alle partities zijn verwijderd? start even Fdisk en ga naar optie 4. Als daar geen partities meer aanwezig zijn, Dan is het ok. moest dit niet zijn, welk merk is de HD. Dan zou je eventueel een tool kunnen downloaden, om die partities te verwijderen.

Is alles clean, dan sluit je de pc af, en plaats disk1 die je hebt aangemaakt. Die zouden toch je "non-dos" paritie moeten aanmaken, daarna kan je dan via FDisk een primary dos partitie aanmaken.

Nu ja, het is moeilijk om van hieruit te kijken wat er eigenlijk fout gaat.

Volg ook even de sticky, van Tazman, geschreven door Guus, dit in deze sectie.
Ik zou zeggen, succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan