Ok, ik heb zelf ooit eens een XP SP3, voor de lol & weddenschap of dat (ik dat) wel kon, geinstalleerd op een HP Vectra met Pentium I MMX 166 MHz processor, 128 MB 133 MHz Ram, akkoord, wel een extra 32 MB cache module. Volledig bijgewerkt, inclusief een kleine Office 2000, Java, flashPlayer, etc. Het heeft het toch iets langer dan 3 jaar, als printerserver, dag & nacht uit gehouden... Dus: Het kan...

Tips voor Windows 2000:
Behalve exclusieve drivers (netwerkkaart-driver, erg belangrijk!) even downloaden c.q. kopieren naar CD, USB, etc... Controleer vooraf of de (alhoewel verlopen) digitale handtekeningen echt van Microsoft zijn:
Windows Service Pack 4 installeren (Kies dezelfde taal als je Windows!), herstarten.
Internet Explorer 6 SP1 (Engelse versie!) installeren, herstarten.
Vanaf dan kan je de rest van je 2K via Windows Update bijwerken, & na de tweede ronde word je v5 als een v6 door Windows of Microsoft Update beschouwd...
Zoals al eerder vermeld, van sommige programma's ondersteunen de nieuwste versies geen 2K meer, bv. Flash Player & Java. In dat geval moet je graven in het archief van de betreffende producent.
Java is v6.33 dacht ik, & Flash Player... ??? ... Weet ik niet uit mijn hoofd, moet ik opzoeken...
Flash Player: 11.1.102.55., Java: 6.0.310 (6.31), Avast!Free: 7.01566.0, Opera 12.xx, & SpywareBlaster 4.6 doet het ook onder voorwaarde dat je eerst een herdistributie-pakket voor Visual Basic installeert van Microsoft, aha, deze - Microsoft Visual Basic 6.0 run-times:
http://download.microsoft.com/downlo...vbrun60sp5.exe -, dus dat kan allemaal nog, rest zelf uitzoeken.