Oude pc is aan vervanging toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corretje123

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
163
Hallo,

Ik wil binnen nu en 2 maanden een nieuwe pc hebben.
Daarin zou ik graag een quad core ( voor de toekomst ) en een 9800 gt willen hebben. Verder maakt mij het niet echt uit als alles maar naar zn behoren werkt en een goede kwalitiet heeft.

Ik heb er in bij azerty en bij alternate in elkaar gezet. Die van azerty zou ik eigenlijk de prijs ervan wat willen verlagen. Door een toch wat goedkopere maar goede voeding,behuizing.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B195603%5D=1&product%5B34511%5D=1&product%5B207499%5D=1&product%5B11889%5D=1&product%5B4566%5D=1&product%5B80724%5D=1&product%5B91501%5D=1&product%5B35577%5D=1

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=130588&cn=1

Allebei de systemen kunnen als het goed is makkelijk gta iv aan. Zouden jullie eens kunnen kijken of ik wat fout heb gedaan dit is namelijk de eerste keer dat ik een systeem in elkaar wil gaan zetten.

Groetjes cor
 
Dit is geen goede samenstelling.

Ik wil wel een samenstelling maken, maar als jij pas over 2 maanden gaat kopen, dan kan je beter ontwikkelingen afwachten.
In september komt Intel met een nieuw socket en nieuwe processors.
Dit zal gevolgen hebben voor alle prijzen.

En windows 7 komt ook in die richting uit (volgens mij begin oktober)
 
Oke ;)
Kan je me vertellen waarom dit geen goede samenstellingen zijn? kan ik weer van leren :D
Van mij mag u best wel een goede samenstelling maken. U heeft er immers verstand van ;)

Ik dacht dat windows 7 volgend jaar uitkwam :eek: Dan had ik nog wel even een jaartje windows 7 gerunt :p

Nog even updaten wat ik met me pc wil gaan doen.

Budget - 500-650
Doel - Internetten/Gamen/Film Kijken
Hoe belangrijk is stilte? - Niet zo belangrijk
Assemblage Wil het zelf wel eens proberen. Als je die tut van bep kijk op youtube ziet het er eigenlijk uit als een technisch lego pakket alleen zijn de onderdelen wat gevoeliger
Opties: Card reader met 2 of meer usb poorts
Besturingssysteem - Tja die heb ik nog wel liggen
Andere software? - Nee alles kan je op internet krijgen
Regio: Bergen op Zoom/Zeeland

Randapparatuur
Heb hier zelf alles liggen van me computer alleen heb nog zon groot dik scherm ( oude lcd scherm is kapot gegaan ;'( ) Een dunnere beeldscherm kan ik altijd daarna nog kopen.

Op bouweenpc.nl is er een low budget systeem in elkaar gezet op deze link
http://bouweenpc.nl/artikel/64/2
Het lijkt me opzich wel wat alleen is het moederbord niet meer te krijgen. En mischien net een iets duurde videokaart en proccessor nemen? Bijvoorbeeld de hd 4770
 
Laatst bewerkt:
Die van 4 launch lijkt me eigenlijk wel wat. Ik zie dat je hem kan laten assembleren voor 40 euro
Heb zelf namelijk nog nooit een pc in elkaar gezet en ben bang dat ik dan iets kapot maak. Maar op dat filmpje zag het er eigenlijk niet zo heel moeilijk uit.

Hopelijk kunt u mij advies geven hoe ik het moet doen ;)

Cor
 
Laatst bewerkt:
Haha is goed. Zeg eigenlijk nooit u tegen mensen maar ik dacht ik doe eens een keer netjes en zeg u :p
Er zit volgens mij helemaal geen dvd drive bij :eek: Zou er wel een willen hebben anders heb ik een pc zonder een OS..:shocked: Dat moeten we natuurlijk niet hebben :D Het lieft gewoon 1 drive met alles een brander in

ik heb nog een vga aansluiting. Die kan gewoon op de hd 4870?

Heb nog in me oude pc 2 dvd drivers zitten. Weet alleen niet welke aansluiting ze hebben hoe kan je dat zien?
Ook heb ik nog een 80 gb hard drive op me pc die ik nu gebruik met ATA aansluiting. Daar staat windows xp op kan ik die dan gewoon op die nieuwe pc instaleren? En verder gaan met me nieuwe hardware. ( denk het niet)
 
Laatst bewerkt:
Haha is goed. Zeg eigenlijk nooit u tegen mensen maar ik dacht ik doe eens een keer netjes en zeg u :p
Er zit volgens mij helemaal geen dvd drive bij :eek: Zou er wel een willen hebben anders heb ik een pc zonder een OS..:shocked: Dat moeten we natuurlijk niet hebben :D Het lieft gewoon 1 drive met alles een brander in

ik heb nog een vga aansluiting. Die kan gewoon op de hd 4870?
Geen probleem. Bij de videokaart zit een verloopstukje.

Heb nog in me oude pc 2 dvd drivers zitten. Weet alleen niet welke aansluiting ze hebben hoe kan je dat zien?
Naar alle waarschijnlijkheid eeen ata-aansluitign (zo'n lange platte). Hiervan kan je 2 apparaten in de nieuwe pc zetten. (op je oude kunnen er 4)
Dus als je een harde schijf en 2 spelers hebt, dan moet je kiezen.

Een dvd-brander is zo duur niet, behalve dat 4launch een beetje moeite heeft om betaalbare modellen te leveren... (nu hebben ze er weer 1: gisteren niet...)

Ook heb ik nog een 80 gb hard drive op me pc die ik nu gebruik met ATA aansluiting. Daar staat windows xp op kan ik die dan gewoon op die nieuwe pc instaleren? En verder gaan met me nieuwe hardware. ( denk het niet)
Het kan, maar ik zou er een nieuwe snelle schijf in steken. Toch verstandiger.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/33146
 
IS een mooi bedragje ;)
Ik ben net naar de mediamarkt geweest daar hadden ze een computer met:

Core 2 quad 2,33 ghz ( ik dacht Q8400)
4 gb geheugen
500 gb harde schijf
windows vista
geforce 8400.

Dit allemaal voor 500 euro. Die geforce 8400 vervang ik het liefst met een hd 4870 of een geforce 9800. Op die pc van 4 launch moet nog windows op. Dan zou ik ongeveer voor een totaal bedrag van 600 euro uit komen.

Wat denk jij van dit systeem? Kopen of die van 4-launch?
 
kleinere harde schijf (bijv 25 euro)
videokaart van 30 euro ipv 130 euro (scheelt 100 euro)
voeding (euro of 30)
processor is in prijs dan wel gelijk, in prestatiewaarde scheelt het ook wel zo'n 20 euro

175 euro prijs verschil.

Dan nog is de prijs van de mediamarktpc echt niet slecht, maar als je er een game-pc van zou willen maken dan moet je:
Nieuwe videokaart +133
voeding + 62
=195 euro + 500 euro = 695 euro

En dan ben je bij 4launch net duur uit (incl windows), maar dan heb je wel weer een betere processor en een grotere harde schijf.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/94645

En de vraag is wat de kwaliteit van de kast is...
 
Ik weet het type ook niet meer van die pc :S

Het was een Hp Compaq presario nog wat.

Je kan het met deze vergelijken ( de kast dan )
https://www.dynabyte.nl/artikel/7110983/

Mischien is een nieuwe voeding geneens nodig anders koop ik natuurlijk gewoon die van 4-launch..:D Alleen zal dat nog 2 maanden duren moet nog 130 euro :(
 
Ow dat is jammer.. Ben nog druk aan het zoeken naar die hp compaq die ik heb gezien. Kan hem nergens vinden.

http://tweakers.net/pricewatch/240268/hp-compaq-presario-cq5020nl.html#tab:info
Hier heb je bijna het zelfde systeem alleen dan met een amd processor X4 9650 (beter dan die 4-launch volgens mij) en een hd 4350.
Alleen dan voor 480 euro. Jammer genoeg heeft die een voeding van 300 w..:shocked:

En wist je dat de 4870 600 wat aanbevolen is die voeding die je erbij hebt is 550 wat.
 
Laatst bewerkt:
aanbevolen is 450W...

En de processor die ik kies is een stuk beter dan die in de compaq of die phenom 9650...

En ik kan je nu al zeggen dat je geen betere merkpc gaat vinden met voeding van 450W of zwaarder. Althans niet voor 500 euro...
 
Oke dan stop ik met zoeken die onduidelijke sites van hp komen me neusgaten uit..:p
Die pc die jij in elkaar heb gezet is dus gewoon de beste die ik kan krijgen. Nu heeft dus een zo'n hobby winkel bij mij in de buurt bijna precies de zelfde pc in elkaar gezet alleen dan met een 700 watt voeding

http://www.jovocowebshop.nl/epages/61783759.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61783759/Products/JOV-AMD-GAM

Ik zal een mail kunnen sturen of hij dat systeem goedkoper kan verkopen aan mij. Aangezien ik dat systeem voor 580 euro kan krijgen en met een betere proccessor



Is het hier trouwens toe gestaan om te praten over downloaden van vista?

Overigens heeft die videokaart 2 6 pinsconnecter nodig en dat heeft de voeding niet

System Requirements: • PCI Express® based Windows PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard.

• 1GB of system memory

• CD-ROM drive for software installation

• 600Watt High Quality Power Supply with two 75Watt 6-pin PCI Express power cables.

• CrossFireX requires 650Watt High Quality Power Supply with four 6-pin PCI Express power cables and CrossFireX Ready motherboard.

Dit komt van de site van club 3d dus dit klopt voor die kaart ;) Mischien andere voeding of een een 4870 van een andere fabrikant?

Deze kaart heeft wel een voeding van 450 wat nodig alleen 512 mb geheugen.
overigens zegt de site van xfx weer dat hij 500watt nodig heeft en 2 6 pins connecters
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/33146#p-4-productid-066887
 
Laatst bewerkt:
Als ik zeg dat 450W genoeg is, dan is 450W genoeg.
En als ik zeg dat die voeding kan, dan kan die voeding..... ;)
Ik ga namelijk niet gokken met voedingen: daar is dat onderdeel te belangrijk voor.
 
Oke jouw wil is wet ? :p
Toch vind ik het raar dat die videokaart een 2 keer 6 pins connector nodig heeft en de voeding er maar 1 heeft..:confused: of is het een modulaire voeding?
 
Oke jouw wil is wet ? :p
Inderdaad :D:D:D:cool::p:confused:

Toch vind ik het raar dat die videokaart een 2 keer 6 pins connector nodig heeft en de voeding er maar 1 heeft..:confused: of is het een modulaire voeding?
Het is een modulaire-voeding en het heeft 1x een 6-pins stekker en 1x een 6+2-pins stekker. Samen kan je daar dus 2x een 6 pins van maken.

http://www.ocztechnology.com/manuals/psu/OCZ550FTY.pdf

En 400-600W: Alles is afhankelijk van de kwaliteit van de voeding. Zeer sterke voedingen van 400W kunnen een HD4870 makkelijk trekken. Dit terwijl een zeer zwakke voeding van 650W er nog moeite mee kan hebben.

Een CM 620W-voeding zou zelfs 2 HD4870's kunnen trekken. Je hebt dan wel de bij videokaart meegeleverde verloopkabeltjes nodig, zodat je van 2 molex-stekkers een pcie 6-pins kan maken. Immers heb je bij 4 HD4870's 4 picie-kabels nodig.

Daarmee kom ik ook bij het laatste punt: Een voeding met maar 1 pcie-stekker, die verder wel krachtig genoeg is voor een hd4870, zou je toch kunnen gebruiken doormiddel van het verloopstekkertje

Dus je vraag was niet zo raar: ik had vanmorgen alleen niet zo zin om uitgebreid te antwoorden... ;)
Hoe dan ook deze voeding van 550W kan makkelijk een HD4870 aan.
 
Bedankt voor je antwoord :p
Zag dat je vanochtend een beetje geirriteerd was ofzo of net uit bed mischien? :p
Dus alles wat je nodig heb om hem in elkaar te zetten word gewoon meegeleverd bij de producten? Dus ook die verloopkabeltjes zitten erbij?

Ik zie dat jij er gewoon teveel verstand van heb...:p Dus voor 580 euro ben ik gewoon klaar alleen nog even windows vista erop zetten. Welke moet ik er dan op zetten de 32 bit of de 64 bit? Op de 64 bit werken toch best veel progamma's niet?
 
ik ben in 3kwart jaar nog niets tegen gekomen wat niet werkt.
Je hebt sowieso 64 bit nodig om meer dan 3 gig te kunnen gebruiken. (ik schreef 4.... )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan