Oude spullen combineren met nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Ff een paar vraagjes.

eerst de uitleg
Het gaat om 3 systemen
I. mijn huidige pc
II. Een oude pc
III. Mijn nieuwe systeem (nieuw moederbord, processor en geheugen)

Systeem II is een pc die een paar maanden terug is overleden ;) . Voeding begaf het en vermoedelijk heeft deze bij t kapot gaan een extra hoog voltage afgegeven aan de diverse onderdelen in de pc.

Nu wilde ik dit doen:
De dvd-rom en cd-brander uit systeem II plaatsen in systeem I en de DVD-Rom+Brander uit systeem I in mijn nieuwe systeem III plaatsen.
Alleen kom ik er nu achter dat mijn spelers uit systeem II dus ook beschadigd zijn, want ik krijg ze niet aan de praat.
Is dit te repareren op een simpele manier? (bijv vervanging van een zekering ofzo?

Het 2e wat ik wilde doen:
Ik wilde de oude kast van systeem II gebruiken als nieuwe kast. (mooie grote kast). Natuurlijk wel met nieuwe voeding, maar das logisch.
Nu is de vraag of dit veilig is.
Kan bijv de luidspreker van de kast ook beschadigd zijn door t opblazen van de oude voeding?
Is er een risico als ik dit test met mijn nieuwe onderdelen?

Zelf denk ik van niet, maar dat zegt niet veel natuurlijk

Laatste vraag:
Ik wilde de oude kabels gebruiken van dezelfde systeem II. (dus de platte kabels om de harde schijf met moederbord te verbinden... ik weet ff niet meer hoe ze heten).
Kan ik deze ook veilig gebruiken?

alvast bedankt!

De DVD spelers repareren is niet zo heel makkelijk. Hoe dit zou moeten zou ik ook niet weten. Maar je kan je onderdelen rustig overzetten zolang je maar een nieuwe voeding gebruikt die wél goed in orde is. De IDE kabels (flat cables) kun je ook gebruiken. Deze kunnen niks verkeerd doen namelijk. Ze doen het of ze doen het niet, heel simpel.

Groeten,
Netvlieg :cool:

Voeding is goed, die heb ik de afgelopen 2 maanden in mijn oude systeem gebruikt (systeem I)

Bedankt voor je antwoord.

Moet ik dus alleen ff een nieuwe dvd-rom aanschaffen.

Goed.. volgende probleem is dus dat ik nog een extra voeding nodig heb, omdat mijn oude pc zijn oude voeding niet meer prettig vind.
(krijg foutmeldingen)

Nu een vraag over mijn nieuwe moederbord.

Ik wil de aan/uitknop en lampjes van mijn kast aansluiten op mijn moederbord.
Nu is t probleem dat de aan/uit-knop een aansluiting heeft waar 3 pinnetjes in moeten.
Het moederbord heeft maar ruimte voor 2.
Nu is dat nog niet zo'n probleem, maar dit wel:
Bij de aansluiting van de kabel heeft de aansluiting alleen aan de buitenkanten een kabel. De middelste opening voor een pin, daar zit dus geen kabel aangesloten.
PIN1 Pin2 Pin3
KAB NIETS KAB

Hoe kan ik dit toch aansluiten op mijn moederbord?

Hoi

Het probleem met de aansluitingen op het moederbord is vrij simpel op te lossen, je neemt een mesje en zo druk je op het koperen onderdeel dat in het contactje zit, dit gaat dan los, en dan kun je zo het kabeltje en het koperen contact overzetten naar de middelste pinnetje, dan moet het weer passen

Dank je!
Ik heb t in elk geval los gekregen en weer in de middelste opening gedrukt.
Morgen ga ik t testen, als ik een nieuwe voeding heb gekocht.
Het was trouwens niet mijn powerknop, merkte ik, maar mijn power-led.

Als ik alles goed heb gedaan, dan moet de pc werken als de voeding erin zit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan