marsmannetje
Meubilair
- Lid geworden
- 31 dec 2000
Ff een paar vraagjes.
eerst de uitleg
Het gaat om 3 systemen
I. mijn huidige pc
II. Een oude pc
III. Mijn nieuwe systeem (nieuw moederbord, processor en geheugen)
Systeem II is een pc die een paar maanden terug is overleden
. Voeding begaf het en vermoedelijk heeft deze bij t kapot gaan een extra hoog voltage afgegeven aan de diverse onderdelen in de pc.
Nu wilde ik dit doen:
De dvd-rom en cd-brander uit systeem II plaatsen in systeem I en de DVD-Rom+Brander uit systeem I in mijn nieuwe systeem III plaatsen.
Alleen kom ik er nu achter dat mijn spelers uit systeem II dus ook beschadigd zijn, want ik krijg ze niet aan de praat.
Is dit te repareren op een simpele manier? (bijv vervanging van een zekering ofzo?
Het 2e wat ik wilde doen:
Ik wilde de oude kast van systeem II gebruiken als nieuwe kast. (mooie grote kast). Natuurlijk wel met nieuwe voeding, maar das logisch.
Nu is de vraag of dit veilig is.
Kan bijv de luidspreker van de kast ook beschadigd zijn door t opblazen van de oude voeding?
Is er een risico als ik dit test met mijn nieuwe onderdelen?
Zelf denk ik van niet, maar dat zegt niet veel natuurlijk
Laatste vraag:
Ik wilde de oude kabels gebruiken van dezelfde systeem II. (dus de platte kabels om de harde schijf met moederbord te verbinden... ik weet ff niet meer hoe ze heten).
Kan ik deze ook veilig gebruiken?
alvast bedankt!
eerst de uitleg
Het gaat om 3 systemen
I. mijn huidige pc
II. Een oude pc
III. Mijn nieuwe systeem (nieuw moederbord, processor en geheugen)
Systeem II is een pc die een paar maanden terug is overleden

Nu wilde ik dit doen:
De dvd-rom en cd-brander uit systeem II plaatsen in systeem I en de DVD-Rom+Brander uit systeem I in mijn nieuwe systeem III plaatsen.
Alleen kom ik er nu achter dat mijn spelers uit systeem II dus ook beschadigd zijn, want ik krijg ze niet aan de praat.
Is dit te repareren op een simpele manier? (bijv vervanging van een zekering ofzo?
Het 2e wat ik wilde doen:
Ik wilde de oude kast van systeem II gebruiken als nieuwe kast. (mooie grote kast). Natuurlijk wel met nieuwe voeding, maar das logisch.
Nu is de vraag of dit veilig is.
Kan bijv de luidspreker van de kast ook beschadigd zijn door t opblazen van de oude voeding?
Is er een risico als ik dit test met mijn nieuwe onderdelen?
Zelf denk ik van niet, maar dat zegt niet veel natuurlijk
Laatste vraag:
Ik wilde de oude kabels gebruiken van dezelfde systeem II. (dus de platte kabels om de harde schijf met moederbord te verbinden... ik weet ff niet meer hoe ze heten).
Kan ik deze ook veilig gebruiken?
alvast bedankt!