outlook 2003 en verzenden attachments met andere extensies dan de standaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheese

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2006
als ik met outlook 2003 een mail wil versturen en daar een attachment aan wil hangen, dan heb ik qua extensies maar een beperkte keus, doc-xls-txt etc.
maar niet pdf, dwg en dxf,

wie weet hoe ik het zo kan regelen dat outlook deze extensies pdf-dwg en dxf ook toont onder het knopje -bestand invoegen (bij uitgaande mail)?

cheese

PS ik weet dat deze extensies bij inkomende mails soms niet toegestaan worden vanwege virusgevaar, maar het gaat hierbij om uitgaande mails met toegevoegde bestanden..

Ook uitgaande mails worden afgevangen en hebben te maken met de restricties. Vaak kun je het opvangen door de extensie aan te passen en uitleg aan de ontvanger te geven. Indien er via Exchange gewerkt word, zal de server het nog afvangen. Je kan het ook inpakken, echter is het verstandig een wachtwoord er dan op te zetten.

attachment bij outlook

beste.. dat was niet precies mijn vraag,

de vraag was, bij selektie van het knopje bestand toevoegen, dat daar maar een beperkte keus is aan voorgeprogrammeerde extensies, die ik dan door een keuzeknopje kan kiezen, en bijv. pdf, dwg en dxf zijn daar niet bij, wel txt, xls en anderen,

als ik pdf of dwg of dxf wil verzenden als attachment dan kan ik dat gewoon (deze worden niet afgevangen), maar dan kan ik in een directory waar ik de bedoelde attachbestanden zoek niet op de betreffende extensie sorteren (zodat ik deze dan sneller kan vinden en dat was mijn streven)
hopenlijk nu duidelijker, als ik weet hoe ik plaatjes aan de vraag kan toevoegen dan doe ik dat een volgende keer
Cheese

Laatst bewerkt:
Aha nu is het mij duidelijker wat je bedoelt.:) Als het goed is bedoel je dit zoals de screenshot;

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=109659&d=1287503751[/smallimg]
(Klikbaar)

Denk dat het niet in te stellen is in Outlook. Mogelijk in het register. Heb even op Google gezocht voor je maar kom het niet tegen. Je kan eventueel als alternatief natuurlijk de bestanden in Verkenner opzoeken > met rechts klikken > Kopieren naar > email.

Bijlagen

• keuze menu.jpg
    keuze menu.jpg
    129,9 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
outlook sent attachments extensies

bedankt!
ja zo te zien heeft microsoft alleen extensies van zijn eigen programma's als keuze opgenomen

staat hier ook ergens aangegeven hoe zo'n plaatje als bovenstaand in het venster geplakt kan worden?
ik heb beheer bijlagen gebruikt, maar wist vervolgens niet hoe het verder moest

Cheese

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan