1) de monteur heeft niets vastgesled, greep meteen met 3 handen naar de tevolo-oplossing en was, daardoor, in 20 minuten klaar
2) mijn abonnement is voor 50b, maar volgens mij heeft KPN het uit concurrentie overwegingen naar 100 verhoogd
3) ja, van Experiabox, kabel naar TV splitter (geen WiFi splitter!!!), omdat we 2 boxen hebben, 2 TV's, maar hier is geen probleem
4) geen fratsen, Internet is draadloos vanuit Ebox V9, met KPN's eigen dongle op beide computers. Ergo: NA Experia box, NIETS (afgezien van de dongle)
sinds gisterenmiddag bij beide computers in stocontact een tevolo waaruit een LAN-kabel naar de computers (geen dongles meer uiteraard).
bij computer één, download 49.11, upload 12,70 - op de andere (mijne) 48,96 down en 7,95 up. Ik vermoed dat vanavond, als iedereen in onze buurt bezig is, deze waardes enorm omlaag kukkelen.
De vraag zou zijn wat doe je hiertegen, waarom doet ie het? De vraag is niet nijpend, omdat de zaak redelijk goed draait, maar uit vrees dat het weer slechter kan worden. Dus als iemand die het goede antwoord weet.....
groet, Karel