Outlook 2010, IMAP KPN Glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Grootte box. Ik kan heel weinig (geen grote mail) ontvangen, en is de ontvangst heel traag. Wat kanik hieraan doen?

Ontvangen berichten kunnen volgens KPN ( Klik ) tot max. 10 MB zijn (incl. de bijlagen)

Wat voor abbo heb je (Mbit) en werk je bedraad of draadloos?

Wat is het resultaat van deze test? : Klik

Mijn ervaring met KPN (sinds ik mijn glasvezelabootje heb en da's nu 9 maanden) is dat ze eigenlijk vrij stabiel een kleine 101% leveren van hetgeen 'beloofd' en afgesproken is. Zie de test die ik 5 minuten geleden deed met mijn 500/500 abootje. (bedraad bijna 1 procent meer snelheid dan het abootje inhoudt).

101 procent.jpg

Draadloos haal ik 'slechts' 17% van de beloofde snelheid :

17 procent.jpg

maar ik vermoed altijd nog meer dan de gemiddelde draadloze Ziggo ***** kabelaar ;) :D

Zijn de ping en jitterwaardes bij jou ook laag?

Laatst bewerkt:
speedtest

de mijne

speedtest.jpg

(ik zie geen plaatje)

Wat zou hier aan de hand zijn, wie weet er raad mee? Graag een goed advies!

Laatst bewerkt:
Ik zie wel een plaatje.
En het antwoord op mijn andere vragen, zoals bedraad of draadloos en het abonnement?

Maar even los van je antwoorden: dit ziet er dramatischer dan dramatisch uit bij jou. :shocked: (Met uitzondering van de ping en jitter, die zijn keurig)

Bel NU, (ze zijn 24h per dag bereikbaar) even dit gratis nummer 0800-0402 en laat ze het e.e.a. doormeten, dan weet je gelijk of het probleem bij KPN zit, zeg maar buiten jouw voordeur, of dat het probleem vanaf de Experiabox tot in je computer gezocht moet worden.
Gelet op wat jouw waardes zijn, kan ik mij voorstellen dat het tergend langzaam gaat ja. Ik denk zelfs dat een brief wegbrengen 3 straten verder in jouw wijk, sneller te doen is als je er naartoe loopt, dan dat je de brief per mail stuurt. ;) :D

Ik heb overigens een moderator gevraagd jouw vraag te verplaatsen, want deze hoort niet in de sectie Besturingssystemen, Linux etc. thuis.

Laatst bewerkt:
Speedtest

gast0225,

Als je hem invoegt zie je het plaatje (kennelijk) nog niet en dat wist ik niet.

De verbinding is draadloos, en ik heb een tijdland vrijwel elke dag gebeld en dan kreeg ik een nieuw kanaal toegewezen en dan werkte hij een dag weer. Ik ben inmiddels er moe van. Maar ik ga het toch weer doen.

Dank voor de tip,

Karel

p.s. op mij Facebook kon ik altijd 6 (-10) foto's opzetten, nu stopt ie na 2 foto's de derde kan hij niet erin krijgen. De foto's zijn dezelfde grootte, dus daaraan ligt het niet.

Zelfs draadloos zijn de snelheden dramatischer dan dramatisch. Je haalt notabene nog geen 0,3 Mb per seconde, daar waar ik ruim 10 Mb per seconde haal. :shocked:

Zelfs al je het traagste abonnement hebt (van 20 Mbits), dan nog zijn de waardes dramatisch!

Ik ben héél benieuwd wat KPN jou te vertellen heeft..........???

Mogelijk kunnen we pas 'goede' adviezen gaan geven als we weten of het probleem buiten jouw voordeur zit of niet.

Laatst bewerkt:
gast0225,
Hij is tot nu toe ermee bezig geweest, de snelheid is iets gestegen, maar morgen komt er een monteur (tussen 16:00 en 18:00) langs.

Bedankt voor je advies, je hoort het morgen avond van mij, ik ben benieuwd.

Groeten, Karel

Ok, dan heeft het typen hier op de Helpmij en het belletje naar KPN je op de zondag toch nog iets opgeleverd : een KPN monteur. :D

De monteur is er geweest, het schoot me echter binnen, dat ik 2 jaar geleden 2 WiFi TV's had laten installeren (was gratis), maar ze werkten niet goed. Heb de tevolos (of hoe ze heten) af laten halen en een vaste kabel van de meterkast naar de splitter getrokken en daaruit naar de beide kastjes/TV's. De tevolos, (stopcontact verbinders) TV-adapter1.jpg. Deze heb ik uit de mottenballen gehaald en laten aanleggen: 1 zender in de meterkast en 2 ontvangers bij de computers. Voilá

Snelheid3.jpg máar helaas is het weer weggezakt, WIE WEET RAAD hierop?

Om te beginnen een aantal vragen :
1. wat heeft de monteur vastgesteld en
2. welk abonnement heb je (welke snelheid?)

Dan vraag 3. voordat we verder kunnen : heb je nu een standaard situatie, m.a.w. je hebt een glasvezelkastje in je meterkast en dat is verbonden met je Experiabox. Daarvan (mogelijk) een bedraadde verbinding met de digitale TV ontvanger? 4. Verder geen fratsen / splitters of whatever?

5. Beschrijf even exact welke hardware je in de meterkast hebt en wat er verder allemaal achteraan komt.

Laatst bewerkt:
1) de monteur heeft niets vastgesled, greep meteen met 3 handen naar de tevolo-oplossing en was, daardoor, in 20 minuten klaar
2) mijn abonnement is voor 50b, maar volgens mij heeft KPN het uit concurrentie overwegingen naar 100 verhoogd
3) ja, van Experiabox, kabel naar TV splitter (geen WiFi splitter!!!), omdat we 2 boxen hebben, 2 TV's, maar hier is geen probleem
4) geen fratsen, Internet is draadloos vanuit Ebox V9, met KPN's eigen dongle op beide computers. Ergo: NA Experia box, NIETS (afgezien van de dongle)

sinds gisterenmiddag bij beide computers in stocontact een tevolo waaruit een LAN-kabel naar de computers (geen dongles meer uiteraard).

bij computer één, download 49.11, upload 12,70 - op de andere (mijne) 48,96 down en 7,95 up. Ik vermoed dat vanavond, als iedereen in onze buurt bezig is, deze waardes enorm omlaag kukkelen.

De vraag zou zijn wat doe je hiertegen, waarom doet ie het? De vraag is niet nijpend, omdat de zaak redelijk goed draait, maar uit vrees dat het weer slechter kan worden. Dus als iemand die het goede antwoord weet.....

groet, Karel

Jazeker, nog nooit van gehoord?

Van de Experiabox, in de meterkast, gaat er een kabel naar de splitter* (bij de 1e) TV, daar gaan twee kabels naar de 2 kastjes. Er kunnen 3 of 4 kastjes/TV's.Ma 005.jpg Maar dit is allemaal in orde. We hebben 2 TV's omdat mijn vrouw moeilijk hoort, dus heeft altijd ondertiteling aan. Ik hoor (nog) goed en dus heb het geluid aan, zonder ondertiteling (tenzij het de vertaling is). En we kunnen ook niet strijden over wat we gaan zien.

Maar de down- en uploadsnelheid is weer wat gezakt. Ik woud at iemand wist wat ik ertegen moet doen.

*Hij heet echt zo bij KPN.

Groet, Karel

Op mijn laptop in de huiskamer was geen Internet meer, wellicht omdat er geen WiFi verbinding meer bestond, omdat de KPN monteur met de tevolo's een Lanverbinding heeft gemaakt. Een (de zender?) naast de Experiabox (Modem) em de overige 2 bij de computers (ontvangers).

Op de TV splitter (zie 2 boxen terug) waren nog 2 aansluitingen vrij, dus heb ik een dezer verbonden met mijn laptop. Voilá!

Speed.jpg

Schitterend maar geen laptop met WiFi. Wie weet hoe ik vanuit de andere computers (1 etage hoger) een WiFi verbinding kan maken met de laptop (ik wil daar van de kabel af).

Dus een thuis groep maar niet via de Lan.? Is dat mogelijk, graag een goed advies.

Groet, Karel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan