Outlook bericht verzenden lukt niet door Router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Probleem.
Nadat ik mijn PC geformatteerd en geinstalleerd had, werkte bijna alles perfect, op Outlook Express na. Deze geeft nog steeds problemen met het verzenden van emailberichten. Verzenden lukt gewoon niet, wel naar mezelf, nadat ik na verzonden bericht, nogmaals in de menubalk op verzenden moet klikken. Verzenden naar anderen lukt gewoon niet, ook niet via de webmail. Ontvangen van anderen gaat prima.

Gegevens:
-ik heb 4 pc's bekabeld, dus niet draadloos en gebruik XP
-ik gebruik de Comoda firewall pro, instelling is custom
-ik gebruik NOD32
-de router is een Sitecom broadband router 4S

Acties:de volgende acties heb ik gedaan:
-diverse keren met mijn provider contact gehad en account opnieuw ingesteld
-outlook express opnieuw geinstalleerd
-webmail werkt het verzenden ook niet

-internetkabel rechtstreeks op mijn PC gezet, dus zonder router er tussen en dan werkt het verzenden wel. Kom ik op de gedachte dat het aan mijn router ligt? Ik heb instellingen bekeken, maar ik snap er niet veel van.

Weet iemand wat ik nog kan doen?

groet,

Robin
:confused:

Hoi,

Als jij met webmail bedoelt, dat je via je browser naar je internetprovider-site gaat en daar inlogged op je webmail.
En het lukt daar ook niet om mails te verzenden.
Dan heeft dat niets met de recovery van je pc te maken, maar met de serviceinstellingen bij je provider die corrupt zijn.

Vraag: welke internetprovider heb je, en om welk mailadres gaat het (het gedeelte achter de @).

Hoi Ommeren,

Ik gebruik de provider Tele2 en @versatel.nl

Zojuist nog outlook geopend en geen inkomende mail te zien. Dan klik ik vervolgens op de knop Verzenden bovenin menu................en dan komen de mails binnen. Blijkt toch dat een paar verzonden mails van mij, toch aangekomen te zijn bij een ander.

Het blijft vreemd dat na opdracht verzend nieuw bericht, deze lang blijft staan en veel later toch verzend.

groet,

Robin

Hallo beste helpers,

Hierbij een aanvulling op mijn probleem met verzenden van mails. Wanneer ik de router er tussen uit haal en rechtstreeks op het internet zit, gaat het verzenden prima.

Weet iemand misschien nu hoe het probleem op te lossen is?

groet,

Robin,

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan