Outlook Exp. drukt alleen in GROTE letters af.

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Al een jaar gebruik ik outlook express (6) en dat ging altijd goed. Opeens worden ontvangen mails met grote letters afgedrukt op de printer, terwijl ze op beeldscherm een normaal formaat hebben. De printer heb ik al vervangen en de nieuwe printer heeft hetzelfde probleem. De printersoftware heb ik gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, het maakt niet uit; de letters worden groot afgedrukt. De helpdesk van mijn computerleverancier weet het ook al niet. Wie kan mij helpen met tips zodat ik mijn ontvangen mails weer met normale letters kan afdrukken op de printer?
Ik maak gebruik van WINXP-home, inmiddels ook met SP2. Ik heb de hele office XP-familie geinstalleerd en gebruik alleen outlook-express als mailprogramma.

Help,
Emilie

Ik werk met Outlook ipv OE en binnen Outlook (menu extra etc.) kun je aangeven of er normaal of mef grote lletters geprint moet worden.

Ik veronderstel dat binnen OE hetzelfde geldt............

Kijk eens in outlook expres / extra / opties / lezen en dan op lettertype

Dit heeft geen enkel effect. Bij een geopend ontvangen mail kan je geen lettertype instellen.

Door de tip van Ad zie ik dat de instellingen die er bij mij staan niet overeenkomen met wat er op de printer verschijnt. Op de printer verschijnt een formaat van ruim pitch 20, terwijl ik 10 ingesteld heb.

Wat kan ik nog meer doen?
Jan

De instelling voor tekengroote die ik heb is normaal, vervolgens heb ik kleinste uitgeprobeerd en ik zie geen verschil op de grootte van de letters op de printer (het is allemaal groot!).

Welke lettertypes en welke puntgrootten staan vermeld in het menu extra. opties, emailindeling en dan "lettertypen".

Waar jij mogelijk over schrijft is de indeling binnen IE?
Daar wordt namelijk gewerkt met tekengrootte, klein, groter enz.

in OE is het menu extra, opties, emailindeling niet aanwezig, dat zit alleen in Outlook (daar staat overigens 10 pt arial). Ik werk niet met outlook, alleen met OE. Heeft outlook invloed op het afdrukken in OE?
Jan

Probleem is opgelost door W-XP-home opnieuw te installeren (kost wel weer 4 uur om alle software weer aan de praat te krijgen).
Bedankt voor al het meedenken.

Was systeemherstel geen optie? Was je in een paar minuten klaar geweest.
Maar even goed fijn dat ie het weer doet. Ben wel benieuwd wat er nu mis was

Tja, nu je het zegt, dat zou een optie geweest kunnen zijn. Volgende keer gebruik ik die eerst. Bedankt.

Beste Emilie,

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik had hetzelfde probleem en bij mij werkte dit: je kunt in Internet Explorer onder 'beeld', 'lettergrootte', het formaat van de letters instellen. Het gekke is dat deze lettergrootte ook van invloed blijkt te zijn op de lettergrootte van je e-mailberichten als je ze uitprint. Misschien handig voor het geval het nog eens gebeurt!

Succes!
Charlotte

Bedankt, ik hou het in de gaten. Tot nu toe heeft het probleem zich niet voorgedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan