Outlook Expres

Status
Niet open voor verdere reacties.

james

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
208
Sorry als ik op de verkeerde weg ben ik weet dat er verschil is tussen Outlook
en Outlook Express. maar zie nergens een vingerwijzing.

Mijn Vraag:

Ik heb 3 computers staan met Outlook Express,

en wil graag zo af en toe de nw. mail etc. ook op de andere P.C 's binnenhalen.

(altijd prettig als er 1 chrast heb ik de meeste gegevens nog)

hoe kan ik alleen de nw berichten toevoegen ???

als ik importeer krijg ik alles dubbel ????

Jamie
 
Is het dan niet veel makkelijker web-based mail te gebruiken. Je moet eens kijken bij je provider, meestal heeft die je wel de mogelijkheid om je mail online (via je brower) te controleren. Want op3 pcs met OEX op dezelfde account lijkt me wel wat onhandig.
Grz
 
Outlook Express

Plaats bepaling ( voor het stellen van vragen) blijft voor mij een raadsel



Natuurlijk kan je webmail gebruiken, maar ik wil wel heel veel dingen op de pc op slaan,
en niet op het web.

vlgs mij moet er een mogelijkheid zijn, om in outlook expres o.a.je mailbox
mappen op een andere pc. te downlaoden zonder dat hij de reeds aanwezige mappen
ook (weer ) download.

bij het adresboek b.v. werkt dat wel die slaat geen 2 x het zelfde adres op.
voegt dus alleen de nw. adressen toe.
 
Post op de server laten staan
Als er meerdere personen van één account gebruik maken of als de post via verschillende computers opgehaald wordt (bijvoorbeeld een laptop), kan het handig zijn de berichten op de server te laten staan. Dit kun je per account instellen.

>


Ga hiervoor naar via 'Extra' naar 'Accounts' en kies voor het tabblad 'E-mail'. Klik eerst op een ingesteld account en vervolgens op 'Eigenschappen'. Kies bij het venster dat verschijnt voor het tabblad 'Geavanceerd'. Onderaan vind je de bij 'Bezorging'optie 'Een kopie van berichten op de server achterlaten'. Zet hier een vinkje en je post blijft op de server staan zodat bijvoorbeeld een andere identiteit of computer met hetzelfde account de berichten ook nog kan binnenhalen.

Let er wel op dat de opslagruimte van je mailbox beperkt is. Zorg er dus voor dat je regelmatig je post ophaalt zonder de kopieën op de server te laten staan, anders loopt je mailbox vol en kunnen mensen je geen berichten meer sturen!

Je kunt ook een limiet instellen voor het aantal dagen dat de kopieën van de berichten op de server blijven staan. Dit doe je door de middelste optie bij 'Bezorging' af te vinken en het aantal dagen in te vullen. Tenslotte kun je de onderste optie bij 'Bezorging' gebruiken: Outlook Express verwijdert dan automatisch de berichten van de server nadat de prullenbak (verwijderde items) is geleegd.

http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fuseaction=home.showTotalCursus&id=45376&type=6&uitleg_id=11
 
Outlook Express

post op een server laten staan is geen optie,
ik bewaar veeeeeeel te veeel in mijn mappen,
zou ik zelf 1 pc als server in kunnen stellen, maar dan moet ik altijd ook die aan hebben staan.+ als deze server crasht ben ik dus alles kwijt.

dit is o.a. de reden dat ik outlook graag verdeeld zie over meerdere comp.
 
Dan lijkt het mij beter dat je overgaat op Outlook (uit office) en dan de pst file die dan wordt aangemaakt ook op de andere pc's gaat gebruiken
 
Outlook Express

Hoi Mario,

Ik denk dat ik de vraag te onduidelijk stel, zelf heb ik het idee dat wat ik wil wel
mogelijk moet zijn, de vraag is alleen hoe.

ik zal nog wat verder moeten spitten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan