Outlook Expres

Status
Niet open voor verdere reacties.

adulinde

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
13
Heeft iemand enig idee waar ik de postvak-in map in Win-xp kan vinden?
Ik heb Win-vista geïnstalleerd maar deze heeft de mappen van Outlook Express niet overgenomen en wil ze ook niet importeren.
Heb geprobeerd Win-xp te repareren maar dat lukt ook niet want die vraagt om een admin paswoord en dat heb ik nooit aangemaakt, dus als ik vista kwijt wil wordt het formatteren.
Lang leve microsoft.
 
Met het document uit de bijlage gaat het je lukken.
 
Laatst bewerkt:
Die instructie is volgens mij niet volledig, voorzover het over e-mail gaat.

Het werkt alleen als je gebruik hebt gemaakt van Archiefmap in OE, niet als je gewoon de .DBX bestanden van OE wilt 'importeren' vanaf CD of een 'oude lokatie'.
Enige optie die ik werkend ken is de relevante .DBX bestanden via een 'truukje' aan een mailmap van OE te hangen, en de berichten in die map dan te verplaatsen / te 'integreren' in de bestaande Postvak IN, Verzonden Items etc.

Zie o.a. de volgende links:
hier
hier

Ik zal de instructie hieronder even aan de situatie van de poster aangepast herschrijven:

Open Verkenner, en maak een bestandsmap C:\Import

Doe Start -> Uitvoeren -> "C:\Documents and Settings\JeXpInlognaam\Local Settings\Application Data\Identities"
Ga daarna de map in met een naam die tussen { en } staat.
Daarna naar de map Microsoft\Outlook Express

Kopieer de .dbx bestanden waar effectief mail van je instaat, zoals Postvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx etc. naar de C:\Import map
Sluit alle Verkenner vensters.

Open de bestandsmap C:\Import. Laat deze bestandsmap open staan.
Open de bestandsmap waar je op Vista je OE e-mail hebt staan, en laat ook deze bestandsmap open staan.

Open nu Outlook Express. Klik rechts op Lokale mappen, en kies Nieuwe Map
Geef die de naam Import. Sluit nu Outlook Express weer.

Hernoem import.dbx in het Vista OE e-mail Verkennervenster naar import_bak.dbx

Ga naar het Verkennervenster van C:\Import, en hernoem het eerste mailbestand naar Import als er verder geen extensie staat, of ander naar Import.dbx als er wel een extensie staat. Verplaats het bestand naar het tweede Verkennervenster, en geef Ja op de overschrijven vraag.
Open nu weer Outlook Express, en in de mailmap Import vind je de e-mailinhoud van het zojuist verplaatste bestand terug. Verplaats de mailtjes erin naar de juiste huidige mailmap in Outlook Express (bijv. Postvak IN of Verzonden Item), sluit Outlook weer, en doe weer dezelfde procedure, maar nu voor het volgende bestand in C:\Import.

Enzovoort, enzovoorts, totdat je alle mailtjes weer in je gewone mailbestanden geïntegreerd hebt.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb de mappen gevonden maar het importeren gaat niet lukken.
De extensie in vista is anders dan in xp eml ipv dbx.
Dus nu maar proberen of ik xp er opnieuw op kan krijgen zonder alles kwijt te raken.
Ik heb iig een backup van outlook op cd staan.
Bedankt voor de reacties,
Ad
 
Als je bij iemand die wel XP heeft jouw *.dbx bestanden vanaf CD kan laten aankoppelen, is het heel eenvoudig om daar .eml bestanden van te maken...

Het werkt als volgt:
- Breng jouw .dbx bestanden (bijv. op CD) naar iemand die die XPversie heeft.
- Laat die zo'n bestand 'aankoppelen' volgens de methode van mijn helpmij.nl - link in mijn eerdere posting.
- Die moet dan bestandsmappen maken met een slimme naam (bijv. C:\Export1, C:\Export2 etc.) zoveel als er gevulde .dbx bestanden zijn.
- Dan per .DBX alle mails in de Import mailmap selecteren (Ctrl-A), en dan slepen op die bestandsmap C:\Export1 voor de eerst gekoppelde Import.dbx, C:\Export2 voor de tweede gekoppelde Import.dbx etc..
De mails uit de Import mailmap komen dan als .eml bestanden in resp. C:\Export1, C:\Export2 etc. bestandsmappen te staan.

Ik neem aan dat als die C:\Export1, etc. bestandsmappen met hun .eml bestanden dan weer op CD of memorystick worden gezet, je ze op Vista weer kunt importeren danwel slepen op de juiste mailmap.

We horen het wel.

Succes.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mijn instructie is compleet en werkt perfect.
Je kunt zelf je archiefmap aanwijzen en die importeren.
Ik heb het vaak gebruikt bij reparatie en recovery van pc's van klanten ;)
 
Mijn instructie is compleet en werkt perfect.
Je kunt zelf je archiefmap aanwijzen en die importeren.
Ik heb het vaak gebruikt bij reparatie en recovery van pc's van klanten ;)

Ik heb dit getest met de XP versie van Outlook Express, en het werkt! :thumb:

Voorwaarde is wel, dat ook folders.dbx in die backup bestandsmap beschikbaar is. Dat is o.a. het geval als de hele map met mailbestanden was veiliggesteld (op cd-rom, memorystick of nog beschikbaar op zijn originele lokatie op de harddisk).

Bedankt voor de tip. Het is handiger dan mijn methode.

Tijs.
 
Ben nu bezig de .dbx bestandjes over te zetten naar mijn laptop, zet er dan een kabeltje tussen en probeer ze dan te importeren. Volgens de beschrijving zou dat moeten lukken.
Probeer ook de extensie te veranderen zodat ik ze misschien over kan zetten op de manier waarop ik nu bezig ben.
Laat het nog weten,
Ad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan