Outlook Express springt soms in Shift-modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert Zijlema

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Ik werk onder XP (SP3) met Outlook Express 6. Soms springt dit programma spontaan op "shift", maar zonder dat de hoofdlettertoets wordt/is ingedrukt. Ik krijg in het venster om een mailtje te schrijven 'zomaar' hoofdletters en als ik de pijltoetsen ga gebruiken om de tekstcursor te verplaatsen, wordt een stuk tekst geselecteerd. Het meest vervelende is dat dit alleen ongedaan gemaakt kan worden door een herstart van de computer (afsluiten en herstarten van OE zelf helpt niet).

Ter nadere illustratie: een bijkomend verschijnsel is dat ik, nadat ik het schrijfformulier waarin ik bezig was heb gesloten, geen nieuw schrijfvenster kan openen. Klikken op de knop "Nieuw bericht" plaatst dan links van die knop vertikale scheidingslijnen, die er na de herstart van de pc nog steeds zijn en die ik dan dus via het Beeld-menu met de optie Indeling... moet verwijderen.

Kent iemand dit probleem? En is er een oplossing voor of moet je ermee leren leven?

Heb je dat alleen met outlook express of ook in Word of andere programma's?

Ron

Lijkt op een shifttoets van je toetsenbord die af en toe contact maakt. Probeer eens een ander toetsenbord, grote kans dat het dan opgelost is.

Lijkt op een shifttoets van je toetsenbord die af en toe contact maakt. Probeer eens een ander toetsenbord, grote kans dat het dan opgelost is.
Het gebeurt zowel op mijn desktop (Windows XP Pro, SP3) als op mijn laptop (XP Home, SP3). Dus aan een spontaan reagerende shifttoets kan het redelijkerwijs niet liggen. Het zou wel stom toevallig zijn als ik twee computers had met dezelfde constructiefout of hardware-storing. Bovendien, als je echt in shiftmodus bent kun je toch gewoon een nieuw berichtenformulier openen? Mijn knop "Nieuw bericht" produceert in de beschreven situatie vertikale scheidingslijnen aan het begin van de gereedschapsbalk.

En om hier ook even te reageren op Ron (Haaren101): het gebeurt alleen in OE.

Vr. gr.
Egbert

Laatst bewerkt:
Ben ik echt de enige?

Ben ik echt de enige met dit probleem? Of ben ik wellicht de 'laatste der Mohikanen' die OE gebruikt? Terzijde: zodra je met je water voor de dokter komt, mankeert je ineens niks meer. Zo is het blijkbaar ook met OE. Sinds ik het probleem hier aanzwengelde is de fout nog niet voorgekomen. Op beide machines niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan