outlook express vs ms outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Op het moment gebruik ik oulook express

Echter ben ik het twijfelen om over te stappen op ms outlook.

Voor/nadelen ??

Is het tevens mogelijk om oude berichten van outlook express in te laden in ms outlook?

Dat is een kwestie van wat je wilt.

Outlook kan meer, maar is ook groter en zwaarder. Als je aan de extra mogelijkheden geen behoefte hebt, kan je net zo geod OE blijven gebruiken.

Mails importeren is geen probleem.

Wat zijn de extra opties dan?

Gebruik het eigenlijk gewoon om te mailen niet veel meer speciaals

om er een paar te noemen:

agenda, takenlijst, notities.

Als je alleen maar wilt mailen heeft outlook niet veel voordelen.

Oke, dan heeft het niet veel voordelen voor mij.

Alleen heb ik nu een probleempje, ik wil dus de oude berichten importeren (incl mappen etc)

Dit doe ik door Bestand-importeren en exporteren
* internet email en adressen kopieren
* Outlook express selecteren (volgende)
* voltooien

Maar als ik dan de bronmap selecteer (D:Mail) krijg ik de volgende fout:

"Kan de emailmap niet openen. Als dit bestand door een andere toepassing gebruikt wordt, moet u het bestand sluiten. Probeer het vervolgens opnieuw. "

Alleen heb ik geen ander programma openstaan.

Enige ideeën?

Dit vond ik als suggestie ergens anders:

Vraag:
Het lukt mij evenwel niet om de berichten te importeren bij MOO.
(Het adresboek vormde geen enkel probleem.)

Antwoord:
Beide heb ik geprobeerd langs 'importeren en exporteren' Ik krijg deze melding als ik probeer de mail in te voegen :
Kan de emailmap niet openen. Als dit bestand door een andere toepassing gebruikt wordt, moet u het bestand sluiten. Probeer het vervolgens opnieuw.
Een andere mogelijkheid is om die gevonden *.dbx bestanden van Outlook Express te kopiëren naar een tijdelijke map, b.v: C:\Temp (even aanmaken via de Windows Verkenner). Doe dit voor de veiligheid 2 keer, dus ook in een map C:\Tijdelijk.

Hierna wis je alle bestanden in de originele map, laat de pc opnieuw opstarten en start Outlook Express weer. Meestal doet ie het dan weer gewoon, echter je e-mails e.d. ontbreken dan.

Nu importeer je ze weer vanuit de map C:\Temp (inclusief alle gevonden mappen) en kiest ervoor om dat archief te gebruiken (het nieuwe).

Doe hetzelfde met je adresboek.

Hoepelijk lukt het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan