Outlook geeft bestanden niet weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolf Veenhuizen

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
85
Mijn Outlook haalt geen mail meer binnen en geeft ook in de verschillende mappen de oude (al binnen gehaalde) mails niet meer weer. Per map is de melding verschillend, in de map ongewenst items staat nu de melding:

'Kan de map niet weergeven. Microsoft Office Outlook kan geen toegang verkrijgen tot de opgegeven maplocatie. De berichteninterface heeft een onbekende fout gemeld. Als het probleem blijft bestaan, start u Outlook opnieuw. Het item kan niet in Outlook worden geopend. Het item is mogelijk beschadigd.'

Uiteraard Oulook al meerdere malen opnieuw opgestart en ook de computer zelf opnieuw gestart. Ik heb inmiddels ook al een systeem herstel uitgevoerd, maar dat heeft geen verschil gemaakt.

Ben geen computerexpert, dus weet niet wat ik verder nog kan doen. Iemand een advies?
Alvast bedankt!
 
Vraag : Welke Office versie?
Vraag : je account instellingen staan nog oké, daar is niet mee gerommeld?

Activeer de diagnostische tool van Office dan eens. Zit onder Windows knop, Microsoft Office, hulpprogramma's.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Office 2007 en de instellingen heb ik niets aan veranderd.

Ik zal de diagnotische tool meteen proberen!
 
Diagnostische tool heeft niets opgeleverd helaas.

Wellciht dat deze afbeeldingen van de foutmelding duidelijkheid geven, zoals te zien is links onderin, zouden er mails in de map moeten staan, maar worden dus niet weergegeven, bij de andere map wordt een andere melding gegeven;

email.jpg


email2.jpg
 
Sluit Outlook af.

Als je bereid bent om genoegen te nemen met een 'lege' Outlook, ga dan naar de map :

C:\gebuikers\jouwnaam\app data\local\microsoft\outlook

en verwijder daar het bestand outlook.pst.

Open Outlook daarna weer.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Dus even voor de zekerheid ...
Mijn oude al binnen gehaalde mails zijn dan verwijderd en de mails die nog niet zijn binnen gehaald komen nog gewoon binnen?

Ben nog even aan het denken of er nog belangrijke niet opgeslagen mails in de mappen stonden, laatste back-up was namelijk van 4 weken geleden.
 
Oké, wellicht ten overvloede dan, maar er is geen mogelijkheid om ergens nog de bestanden op te slaan die nu niet worden weer gegeven, voordat ik ze verwijderd?
 
Niet dat ik weet.
Als het echt heel belangrijke mails betreft en de afzender hoort maar niets van je, zal hij / zij vast wel weer opnieuw mailen.
Daarnaast is het maar de vraag of door het verwijderen van de .pst en het automatisch weer aan laten maken van een nieuwe, je probleem is opgelost, maar nee heb je nu en ja..............
 
Zie nu net dat het Oulook bestand in de map een .pst bestand is, verwijder ik dan Outlook niet in zijn geheel?
 
Hallo Rolf
Scan uw computer eens naar mogelijke virus(sen). Het zou kunnen zijn dat je computer met één of ander virusje besmet is, die de berichten laat verbergen. Als er geen virussen worden gevonden is het .pst bestand beschadigt.
 
Laatst bewerkt:
Zie nu net dat het Oulook bestand in de map een .pst bestand is, verwijder ik dan Outlook niet in zijn geheel?

Nee, met de .pst verwijder je alleen data. Als je Outlook opnieuw start, wordt automatisch weer een nieuwe en lege .pst aangemaakt.
 
Bedankt voorde reacties! Ik had al een virusscan laten lopen, maar heb nu de uitgebreide scan aanstaan. Wacht dus even op de uitkomst en anders verwijder ik het .pst bestand. Hopelijk is het daarmee dan verholpen!
 
MicrosoftHelpt. Volgens mij is het .pst bestand helemaal niet beschadigt. Als het .pst bestand beschadigt is en Outlook word gestart zul je op een bepaald ogenblik te zien krijgen. Outlook kan niet verder opgestart worden wegens beschadigt .pst bestand. Hier start Outlook volledig op maar al de berichten in de postvakken worden niet getoond, en dit zou wel eens te kunnen maken met één of ander virus.
Ooit al gehoord van een gijzelvirus? Een virus dat je bestanden onzichtbaar maakt en tegen betaling een code word gegeven om de bestanden terug zichtbaar te kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn avast virusscanner heeft (ik zou bijna zeggen 'helaas') niets kunnen vinden op mijn computer...
 
Enkel Avast laten scannen is niet voldoende. Voer ook eens een volledige scan uit met Mbam MalwareBytes en SAS. Eerst updaten voor het scannen en beide scanners apart laten uitvoeren, niet beiden tegelijk.
 
Sorry, maar zijn dat virusscanner die ik ergens kan downloaden?

SCANPST.EXE kan ik ovrigens helaas niet vinden in de aangegeven map ...
 
Download hier of hier MalwareBytes Anti-Malware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.


Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken .

Superantispyware (free version) kun je hier downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan