outlook/outlook express?

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemknigge

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
hallo

ik heb outlook uit het officepakket en outlook express op mijn pc. Wat zijn de verschillen precies en welke van de twee is de meest geschikte om je mail te doen.

groeten
willem

Ze zijn beide geschikt om mail mee af te handelen. Outlook Express is wat simpeler. Outlook heeft een agendafunctie en nog wat extra's die OE niet heeft.

Is er ook niet een verschil in het bewaren van de mail?
Bij OE staat alles op de server en bij verwijderen daar verdwijnt het ook in OE en bij Outlook blijft het automatisch achter in je computer en niet op de server.

Als ik mijn mail lees in OE dan staat het mailtje niet meer op de server maar op mijn PC, die kan ik weken later nog lezen. Als de mailtjes bij jou verdwijnen dan heb je bepaalde instellingen verkeerd staan.

Heb even zitten kijken in OE, maar kan bij de opties niet vinden dat het bericht in OE moet achterblijven, wanneer het van de server verwijderd wordt.
Waar kan ik het aanpassen?
Want ervaar het al een tijdje als ergerlijk.
Vandaar dat ik vnl Outlook gebruik.

Extra > opties > tabblad Onderhoud

Kijk ook bij Extra > accounts, eigenschappen van account kiezen, tabblad geavanceerd, onderin.

Die vind je onder je eigenschappen van je accounts, tabblad geavanceerd.

Groetjes,
Bennie

Hallo Toborv en Bennie,

Bij Extra - accounts- eigenschappen is bij mij in OE geen tabblad geavanceerd aanwezig.

De andere optie die Tiborv aangeeft, daar vraag ik me af wat ik moet aanvinken, bij het ntabblad onderhoud.
Heb geprobeerd verwijderde items permanent verwijderen bij verlaten van de IMAP mappen, maar de berichten verdwijnen uit OE zodra ik weer post op laat halen.

Welke versie van OE heb je dan?

Selecteer je wel eerst je account en dan daarvan de eigenschappen?

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• oeeigenschappen accounts.jpg
    oeeigenschappen accounts.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 136
Werk met XP Office Pro NL en de versie is van Outlook Expres is 6.0

Hallo Bennie,

Het tabblad dat je in de bijlage laat zien is bij mij niet aanwezig.

Heb je wel een POP3-account, of gaat het om MSN of Hotmail?

Groetjes,
Bennie

Voor de vraag: Zoek eens op google.
Dit is bij een newsgroup waar ik zit geript.

Outlook vs. Outlook Express
Firstly, don't go by name. Just because they have similar names doesn't mean they are similar. Outlook is not a nickname for Outlook Express.

Outlook Express is for dealing with just email. This is a free program and is included with Windows and Internet Explorer. I use Outlook Express version 6. Download version 6 here (it comes as part of Internet Explorer). There are also Macintosh versions of Outlook Express.

Outlook handles your emails but also handles your calendar, contacts, and to-do lists.

In a corporate environment, booking meetings, book a meeting with auto notices sent out and reserving conference rooms are a breeze with Outlook, particularly if several people need access your schedule. Outlook is NOT a free program and is included with Microsoft's Office suite.

Some say Outlook Express is for home users who need an easy and reliable e-mail reader but businesses still like to use it because of it's simplicity. Particularly if you use another database program and/or electronic calendar.

How to Decide Which Suits Your Needs?
Choose Outlook Express if:

You require only e-mail sending and receiving and want to keep things simple.
Choose Outlook if:

You require e-mail sending and receiving.
You require integrated personal calendars, group scheduling, task and contact management.
And ... if you choose to use Outlook Express, web designer/marketer Nicky Jurd of www.cityofcairns.com says ... "Many viruses target Outlook Express users specifically, because it is the common belief that home users with little knowledge of the internet use Outlook Express, and are therefore easy targets."

Database Tip
Do not enter your email addresses into Outlook Express groups without first adding them to the address book. They cannot be extracted. Next issue I will cover the best way to store your database - simply.

mvg,
Ferran

ps: Sigma vanaf OE5 is de optie die bennie geeft al aanwezig. Ik zie niet in waaorm jij het niet ziet, als ik thuis ben zal ik eens kijken hoe dit zit.

Laatst bewerkt:
Hallo Bennie,

Het gaat om een hotmail-account.
De pop accounts haal ik binnen bij Outlook.

Hallo Unit4,

Het is mij ook een raadsel waarom die optie bij mij niet aanwezig is.

Mvg Sigma

Bij een Hotmail-account zie je dat tabblad (bij mijn weten) ook niet.

Groetjes,
Bennie

Hallo Bennie,

LOL

Dan is het probleem van het niet aanwezig zijn van het tabblad opgelost, maar nog niet het bewaren van mijn emailcorrespondentie via hotmail.
Dus als iemand nog een idee heeft dan houd ik me van harte aanbevolen.

Mvg

Sigma

Ideeën genoeg:)

Selecteer de berichten die je wilt bewaren. Klik nu met de rechter muisknop. Kies "Naar map kopiëren".

Zoiets?

Groetjes,
Bennie

Tja, dat is wel een oplossing, maar wel omslagtig, want bij herlezen vind ik de berichten dan niet in OE en dat geeft toch wel wat meer gebruiksgemak.
Je hebt dan meteen alles beschikbaar en is een stuk overzichtelijker.

Je kunt binnen OE een extra map aanmaken en daarin die Hotmailberichten bewaren. Lukt dat niet?

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan