Outlook .pst file importeren in outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopduke

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Hoe kan ik een Outlook (2010) file importeren in Outlook Expres (of in een ander mail programma) ik wil n.l. stoppen met Outlook en heb die al van mijn systeem gehaald. Heb wel de PST file veilig gesteld

Hoi,

Dan heb je toch een probleem .... want alle gegevens van Outlook (mails, contactpersonen ... etc.) zitten in dat ene PST-bestand.
En dat kan niet 'zomaar' worden ingelezen door een - willekeurig - ander mailprogramma.

Er is wel een mouw aan te passen.

Als je Outlook al hebt verwijderd, gebruik je inmiddels waarschijnlijk ook al een ander mailprogramma ... welke is dat?
Je vraag is niet correct: elk 'ander' mailprogramma heeft weer z'n 'eigen' methode om mails en contactpersonen uit een ander te importeren, dus er is op jou vraag geen eenduidig antwoord te geven op dit moment.
En dan nog een vraag: wát wil je precies uit Outlook overnemen?

Ik weet nog niet welk programma ik zou willen gaan gebruiken maar kan Outlook niet meer gebruiken daar ik geen licentie heb. Ik zou graag mijn mail en mijn contacten willen redden.

Dus ik pas het gebruik van welk programma aan, aan de mogelijkheden. Hoop dat ik duidelijk geweest ben.

...

Zoek iemand met een computer waar nog wél Outlook op staat (minimaal 2003) en XP (dus met OE) of Vista (dus met Windows Mail).
Importeer je pst-bestand in Outlook op die pc.
Importeer hierna de gegevens in OE of Windows mail.
Van hieruit kan je weer exporteren naar ..... het mailprogramma dat je wilt gaan gebruiken.

Dat zijn een paar conversieslagen, maar wel het meest 'trefzeker'. Andere opties geven vaak problemen met de veldnamen, waardoor het importeren niet goed gaat en je geen of heel weinig gegevens over krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan