Outlook slaat vast als ik map importeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik wil een archiefmap importeren in Outlook 2007, maar steeds slaat Outlook dan vast. Ik heb zowel outlook.pst als de archiefmap gecontroleerd met scanpst.exe en ook het diagnoseprogramma gedraaid, maar er worden geen fouten gevonden. Ik kan Outlook slechts weer aan de praat krijgen door Systeemherstel uit te voeren. Wie weet raad?

Geen idee wat je precies doet maar:
a. Zet de auto-archiveringsfunctie uit om mee te beginnen: Extra -> Opties -> tabblad Overige -> knop AutoArchiveren
b. Zorg er daarna voor dat het archief-bestand zélf niet geopend is in Outlook. Kun je regelen in Extra -> Accountinstellingen... -> tabblad Gegevensbestanden -> Klik Archief aan en kies knop Verwijderen.
Archief.pst blijft gewoon staan in de bestandsmap, wordt dan alleen niet meer getoond in het mappenvenster vanaf dan.
c. Kijk of importeren dan wél lukt.

Succes,

Tijs.

Probleem is nu, dat heel Outlook niet meer start, dus ik kan niet bij die instellingen.

Vóór of ná de instellingen waar ik het over had?

[off-topic]Hoe de Helpmij-gebruikers het voor elkaar krijgen om ondertussen de zaken nóg verder om zeep te helpen dan dat ze gepost hebben... :rolleyes:[/off-topic]

Goed, ga op zoek naar het bestand mlcfg32.cpl. Zou je moeten kunnen vinden in:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Kijk in het rechter deelvenster bij de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\MMCPL
Er moet daar een waarde mlcfg32.cpl staan. Dubbelklik op die waarde, doe Ctrl-c om de inhoud van die sleutel op het klembord te zetten.
Klik Annuleren
Doe daarna [Windows-toets]r toetscombinatie -> plak met Ctrl-v de inhoud van het klembord, en druk daarna op OK
Klik op Gegevensbestanden
Verwijder dáár het archief uit de lijst.

Succes,

Tijs.

[off-topic]Hoe de Helpmij-gebruikers het voor elkaar krijgen om ondertussen de zaken nóg verder om zeep te helpen dan dat ze gepost hebben... :rolleyes:[/off-topic]

Ik kan er pas morgen mee verder, maar dit is domweg niet zo. Ik ben verder gegaan met de backup, die ik had gemaakt, maar daarmee startte nu Outlook helemaal niet meer op. Ik heb het zelfde bestand gebruikt op een PC met XP en Outlook 2003 en daar doet Outlook het wel. Dus Outlook 2007 geeft het probleem, ook bij een schone installatie. Ik denk dus, dat de off-topic opmerking wat voorbarig is. ;)

Wat ik bedoelde was dat je begon met een probleem over het importeren van het een en ander, maar dat ondertussen heel Outlook niet meer opstartte. Hierdoor moest er weer een oplossing gevonden worden voor het beheer van je Outlook-profiel, ipv. dat je dat gewoon binnen Outlook kon gaan doen (zie mijn eerste posting).

Ok, m.b.t. mlcfg32.cpl voor Outlook 2007:
Staat blijkbaar op een andere plek in de registry dan voor Outlook2003.
Het mlcfg32.cpl-commando is (voor Outlook 2007) in de registry terug te vinden onder de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Microsoft Outlook\shell\Properties\command
Plak het volgende in het Uitvoeren vakje ([Windows-toets]r toetscombinatie):
rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL "C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\MLCFG32.CPL"
Wellicht werkt de verkorte versie ook gewoon:[Windows-toets]r toetscombinatie ->
"C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\MLCFG32.CPL"

Verder dezelfde acties proberen als in de vorige posting aangegeven.

Overigens zit ik me wel af te vragen wat je hier aan hebt als je Outlook zelf niet kunt opstarten. Misschien beter dat je eerst Outlook repareert op de manier die je eerder ook al gebruikt hebt. Anders een snelkoppeling maken naar outlook.exe op je bureaublad, en die dubbelklikken met de ctrl-toets erbij vastgehouden, waarna gevraagd wordt of je Outlook in Veilige modus wilt opstarten. Bevestig dat, en kijk of Outlook dan wél opstart. Werkt dat wel, dan zullen invoegtoepassingen mogelijk de oorzaak zijn van het niet willen starten van Outlook in 'normale' modus.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik dacht toch, dat ik in mijn eerste posting had gemeld, dat na het importeren de boel vast liep, maar misschien was ik niet duidelijk genoeg.

In veilige modus start Outlook ook niet op en met genoemde stappen uit het register komt de melding, dat het gemeenschappelijk dll-bestand van Windows Shell niet meer werkt.

Ik heb ook nog een update geprobeerd (zonder resultaat": KB952142: Update voor Microsoft Office Outlook 2007
Snelle beschrijving
Met deze update (KB952142) wordt een probleem opgelost waarbij Microsoft Office Outlook 2007 onder bepaalde omstandigheden onverwacht gedrag vertoont.

Ik ga maar eens Office 2010 proberen (was dat toch al van plan). XP/Outlook 2003 geeft geen fout en wellicht 2010 ook niet. Als dat wel het geval is, dan zal ik terug moeten naar Outlook 2003.

Nou, zo duidelijk is het helaas/bepaald niet. Je schreef in je startposting: "Ik wil een archiefmap importeren in Outlook 2007, maar steeds slaat Outlook dan vast."

Dat gaf mij duidelijk het idee dat Outlook tijdens het importeren vastloopt, dus niet erná...

Verder geen toevoegingen aan je 'stappenplan' m.b.t. Office2010 en evt. terugkeer naar Office2003 als mijn stappen geen resultaat opleveren.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan