Informatie intern geheugen:
Je kunt bekijken in je pc hoeveel geheugen dat je gebruikt. Dit kun je doen via alt+ctrl+del
dan naar prestaties gaan. Hier ergens kun je de piek van je geheugen zien. Als je een spel speelt zul je een stuk meer geheugen gebruiken. Als je meer geheugen gebruikt aangegeven ik taakbeheer dan zul je beter extra geheugen aan kunnen schaffen.Want als je meer gebruikt als dat er in je pc zit zul je visueel geheugen gebruiken dit is geheugen van de hardeschijf, maar deze heeft een veel lagere snelheid als intern geheugen. Hierdoor gaat de snelheid van je pc achteruit.
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van je intern geheugen.
- Heb je nog sloten voor intern geheugen vrij in je pc.
- Hoeveel gb intern geheugen past er in je pc.
- Welke snelheid intern geheugen accepteerd je moederbord.
- Hoeveel geheugen heb je nodig om aan je vraag te voldoen.
Wat voor geheugen heb je allemaal:
Je heb ten eerste verschillende grotes van geheugen modules van 128mb tot 4gb.
Je heb verschillende soorten modules die verschillende snelheden hebben. Je kan maar een soort module in je pc zetten. Welke soorten heb je:
Dimm333/Dimm400 (verschil is 333mhz en 400mhz dit is een zelfde soort module)
Ddr2 667/ddr2 800/ddr2 1066 (verschil is weer snelheid dit is een ander soort geheugen met hoger snelheden zoals 667mhz 800mhz 1066mhz)
Ddr3 1333/ddr 1600/ddr3 1800/ddr3 2000 (verschil is weer in snelheid bijv 1333mhz 1600mhz 1800mhz 2000mhz dit is het niewste intern geheugen.)
Je moet op veel dingen letten hierboven heb ik een aantal soorten geheugens genoemd, er zijn er meer, maar die komen niet vaak meer voor.
Hier laat ik een voorbeel zien van wat een moederbord accepteerd dit heb ik van de asrock site:
Hij accepteerd dus ddr2 geheugen met de snelheden 533/667/800/1066mhz er zijn vier sloten en er past maximaal 16gb in. Het moet unbuffered geheugen zijn. Dit is eigenlijk alles dat je moet weten.
Groetjes,
Meer40