over intern geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Berichten
391
hey levin dat is heel simpel tel gewoon eens het aantal chipjes dat op je geheugen module zitten tel ze niet in het totaal maar tel ze PER kant zijn ze even is het unbuffered geheugen zijn ze oneven is het buffered geheugen

dus als ze even zijn is het ECC
als ze ONeven zijn is het NON-ECC

greets Ecl1pse
 
oops beetje oud geloof ik :$ ach jah had ik niet op gelet sorry...
 
Dit naar aanleiding van bekijken van een BF42 forum met de vraag wat heb jij in de PC hangen.

Ik zag dat sommige ong. 1gig aan intern geheugen erin hebben zitten.

Is dat zinvol(ik speel dit spel trouwens ook)?
 
Ik speel regelmatig call of duty en sinds ik 1 gig aan intern geheugen heb laadt het spel zeker 2x zo snel. Daarvoor had ik 512MB intern, ik had niet verwacht dat 512MB erbij prikken zo'n snelheidswinst zou opbrengen.
Of het zinvol is? Ja, het is maar net of je daar je geld aan uit wilt besteden, ik had toevallig nog een module over maar het draait ook prima met 512MB hoor.
 
:thumb: dat is mooi om te lezen ik speel ook alleen cale of duty en dat was mijn vraag ook met die geheugen bedankt ervoor :p
 
start--->uitvoeren--->dxdiag--|achter geheugen in het eerste tablad staat je hoeveelheid werkgeheugen in je pc.

------------------------------------------------------------------------------

Solid
 
Informatie intern geheugen:
Je kunt bekijken in je pc hoeveel geheugen dat je gebruikt. Dit kun je doen via alt+ctrl+del
dan naar prestaties gaan. Hier ergens kun je de piek van je geheugen zien. Als je een spel speelt zul je een stuk meer geheugen gebruiken. Als je meer geheugen gebruikt aangegeven ik taakbeheer dan zul je beter extra geheugen aan kunnen schaffen.Want als je meer gebruikt als dat er in je pc zit zul je visueel geheugen gebruiken dit is geheugen van de hardeschijf, maar deze heeft een veel lagere snelheid als intern geheugen. Hierdoor gaat de snelheid van je pc achteruit.

Waar moet je op letten bij het aanschaffen van je intern geheugen.
  • Heb je nog sloten voor intern geheugen vrij in je pc.
  • Hoeveel gb intern geheugen past er in je pc.
  • Welke snelheid intern geheugen accepteerd je moederbord.
  • Hoeveel geheugen heb je nodig om aan je vraag te voldoen.

Wat voor geheugen heb je allemaal:

Je heb ten eerste verschillende grotes van geheugen modules van 128mb tot 4gb.
Je heb verschillende soorten modules die verschillende snelheden hebben. Je kan maar een soort module in je pc zetten. Welke soorten heb je:

Dimm333/Dimm400 (verschil is 333mhz en 400mhz dit is een zelfde soort module)
Ddr2 667/ddr2 800/ddr2 1066 (verschil is weer snelheid dit is een ander soort geheugen met hoger snelheden zoals 667mhz 800mhz 1066mhz)
Ddr3 1333/ddr 1600/ddr3 1800/ddr3 2000 (verschil is weer in snelheid bijv 1333mhz 1600mhz 1800mhz 2000mhz dit is het niewste intern geheugen.)

Je moet op veel dingen letten hierboven heb ik een aantal soorten geheugens genoemd, er zijn er meer, maar die komen niet vaak meer voor.

Hier laat ik een voorbeel zien van wat een moederbord accepteerd dit heb ik van de asrock site:

naamloosrp.png


Hij accepteerd dus ddr2 geheugen met de snelheden 533/667/800/1066mhz er zijn vier sloten en er past maximaal 16gb in. Het moet unbuffered geheugen zijn. Dit is eigenlijk alles dat je moet weten.

Groetjes,

Meer40
 
lol deze post is echt oud(inmiddels al weer 2 pc`s verder)

Wel een goede duidelijke uitleg
:thumb:
 
Hoe doe je dat : via asrock site testen wat je mobo accepteert ?
Ik heb nl. een ACER Aspire T671 met een Acer MRS600M mobo met als processor Intel Core 2 Duo E4300 1800 mhz en ik wil grotere geheugens plaatsen.
Wat er nu inzit is 2 x 512 MB DDR2-SDRAM PC2-4300 CL4 (volgens mij is dit een 533 mhz).
Ik vraag me af of ik een 800 mhz DDR2 kan plaatsen met een CL5.

Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
juul
 
Jou geheugen is inderdaad 533Mhz. het heeft echter geen zin om 800Mhz intern geheugen te plaatsen als je het geheugen van 533Mhz laat zitten. Je hebt 4 sloten op je moederbord waarvan 2 nu bezet zijn.

Je geheugen gaat namelijk altijd op de langzaamste kloksnelheid draaien.

Aangezien je Windows Vista draait is 2GB iig wel aan te raden voor jou computer.

Onderstaand zijn de mogelijkheden:

2 x 512MB DDR2 PC4300 533Mhz
1x 1024MB DDR2 PC4300 533Mhz
2 x 1024MB DDR2 800Mhz en dan de 2 die er nu inzitten eruit halen.
 
Dat laatste alternatief zou ik eenmal willen doen.
Dus die 2 x 512 eruit en daarvoor in de plaats 2 x 2 gb plaatsen.
Mijn vraag was of dit moeglijk is als ik die 2 x 2 gb de 800 mhz neem met CL5 (wat dit ook moge zijn).

Ik wil 2 x 2gb erin doen omdat ik denk dat de machine nu dan supersnel zou draaien met Windows 7.
 
Intern geheugen

Je moederbord ondersteunt max 4GB geheugen dus dit is mogelijk. Echter 4GB werkt pas bij de 64bit variant van Windows anders zal deze 3GB gebruiken.

Evt kun je kiezen voor de volgende opties

2x2GB DDR2 800Mhz. Voordeel meer geheugen werkt alleen optimaal met 64Bit
2x1GB DDR2 800Mhz. Voldoende geheugen voor Windows 7 of Vista altijd nog mogelijk om nog een keer dezelfde kit te nemen.
 
Topic stamt uit 2003 en is dus niet actueel meer.

Voor diegene die een vraag over geheugen hebben graag een eigen vraag stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan