[Overklok E4300] Welke temp is het nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0220

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
hallo,
ik ben bezig mijn E4300 te Overklokken, hij loopt nu pas op 2 Ghz , standaart 1.8 , maar Speedfan zegt dat de Cpu 46c graden wordt ( stressed ) en Everest zegt 67 graden, welke moet ik nu geloven?

gr. Arno

weet hier nu niemand antwoord op?

je moet echt Speedfan geloven vind ik ik heb ook everest en everest geeft bij mij aan dat na 2 uur vol mijn CPU te hebben gestressed de temp maar iets van 19.C was en dat kan nooit behalve als je waterkoeling hebt en da heb ik niet dus vertrouw maar geoon op speedfan.

Groetjes Stephan

je moet echt Speedfan geloven vind ik ik heb ook everest en everest geeft bij mij aan dat na 2 uur vol mijn CPU te hebben gestressed de temp maar iets van 19.C was en dat kan nooit behalve als je waterkoeling hebt en da heb ik niet dus vertrouw maar geoon op speedfan.

Groetjes Stephan

met waterkoeling lukt dat ook niet ;) :P, want het is minimaal de kamertemperatuur, maar bedankt voor de reactie ;)

met waterkoeling lukt dat ook niet ;) :P, want het is minimaal de kamertemperatuur, maar bedankt voor de reactie ;)

Dat maakt niet uit 19.C blijft idd onmogelijk maar zoals ik al zei gewoon op speedfan vetrouwen en veel suc6

Groetjes Stephan

everest is BETER en dat is zo
Speedfan Spaced soms en geeft zomaar dingen aan als je het niet goed hebt ingesteld

ik probeer nog een paar programma's, want ik neem het risico niet voor 30 graden, maar heb nu een nieuwe koeler , en ze zijn allebei niet gevaarlijk hoog, maar ik ga niet verder met overklokken ( 2,4ghz ) omdat ik de temp. niet zeker ben

everest is BETER en dat is zo
Speedfan Spaced soms en geeft zomaar dingen aan als je het niet goed hebt ingesteld

als everest bij mij een CPU temp van 19 .C aangeeft nadat mijn pentium 4 2.00 GHZ ( die al aardig warm worden)2 uur lang op 100% heeft gewerkt via het programma orthos dan kan dat tog nie kloppen en speedfan gaf 52.C aan ofzoites dat geloof ik nog wel.

Maar je hebt volgensmij wel gelijk als je het bij speedfan niet goed insteld klopt het vaak niet denk ik maar op everest vertrouw ik nooit meer als het om temps gaat

maar dat betekend niet dat het bij ook zo is !

core temp geeft nog een andere temp aan, ik zet het hier op een rijtje:
coretemp: 55 graden
Speedfan: 45 graden
Everest : 65 graden

Stress de pc even flink, tot de cpu goed warm is, start direct opnieuw op en kijk in de bios naar de temp. dat is de enige goede!

in mn bios staat:
CPU Tempeture 24c/75F
MB Tempeture 35c/94F
weet je toevallig ook wat MB betekend? is dat MOBO ofzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan