• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overnemen naar volgend blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees001

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Hoe kan ik bv cel M43 van blad, APRIL 2008, overnemen naar blad,
MEI 2008, cel M2?
Ik heb geprobeerd =SOM(APRIL 2008!M43)
Dit werkt niet. Wat doe ik fout?
Cees.

Cees,

als je van werkblad April 2008 cel m43 naar Mei 2008 M2 wilt kopieëren dan kan je in M2 gewoon de volgende formule zetten:
=APRIL 2008!M43

Nog even. Nu wil ik het automatisch. De cel in APRIL 2008 is verbonden met 30-04-2008
en moet dus naar blad MEI 2008 op de datum 01-05-2008
Nu werkt de formule niet. Heeft dat met de data koppeling te maken?

Weet niet of bijlage gelukt is.
Het gaat hierom.

APRIL 2008

30-04-2008 100 moet overgenomen worden naar

MEI 2008

01-05-2008 100 100 is op beide bladen cel B2

cel eigenschappen van de datums staat op datum.

Bvd. dank

Bijlagen

Cees,

Hoe kom je bij dat getal 100?
En wat moet er in in Mei B2 komen te staan als formule?

Ik snap je bedoeling niet precies... hoe bepaal de bijvoorbeeld de keuze in april op de 30e en in mei op de 1e?

kan je mij wat specifieker je bedoeling achter deze formules beschrijven?

Hallo.

Getal 100 is het eindresultaat van de begroting van april in € op de 30e
De begroting van mei begint dus op de 1e met € 100 teveel of tekort.
Ik wil dus het eindresultaat van de ene maand overnemen naar het begin van de volgende maand. Alleen zijn de bedragen gekoppeld aan een datum en daarom lukt mij de formule niet. Zonder datum lukt het wel.

Cees,

Zou je bestand hier toe kunnen voegen met alle prive gegevens veranderd?

Dan kijkt het wat makkelijker dan op deze manier, het is zo voor mij namelijk geen probleem:$

Hierbij het overzicht. Het bedrag APRIL (M30) wil ik graag automatisch
overnemen op blad MEI de 1e (M4). Kan het natuurlijk ook wel handmatig intypen, maar automatisch is mooier. Het zal toch wel met de datum koppeling te maken hebben. Nogmaals zonder datum koppeling geen probleem. Overigens is dit nog Excel 97.
Werkt voor mijn doen nog prima in Windows XP.

Vr.gr. Cees.

Werkelijk giro heeft geen formule en kan handmatig worden aangepast, indien de bekende post, Joost mag het weten.

Bijlagen

Ik heb hier een beetje meegelezen, maar na 5 keer uitleggen begrijp ik nog steeds niet wat jij wilt bereiken.:confused:
Het bedrag APRIL (M30) wil ik graag automatisch
overnemen op blad MEI de 1e (M4).
Dus het bedrag van 21 April (cel M30) wil je overnemen naar 1 Mei:eek:

Hij wil aan het einde van zijn balans, het getal dat daar staat, ook weer mee beginnen in de volgende maand.

Makkelijk om volgen is het niet, maar als je in Mei 2008 L3 de formule ='APRIL 2008'!L44 zet neemt hij toch het resultaat van de volledige maand over?

Heb alles nog eens aan het bekijken geweest en heb fout ontdekt in cel M39 op beide bladen.Er staat een - i.p.v. een = voor NU().
Heb daarna mijn systeemdatum eens op 1 mei gezet en alle formules voor de maand april schenen dan toch te werken.
Heb dan op Mei 2008!M3 de formule ='APRIL 2008'!M42 gezet en het resultaat werd toch overgenomen.
Hoop dat dit je iets verder zet.

m.v.gr. Rudi

Sorry, werkt nu perfect.
Ik was vergeten APRIL spatie 2008 Bladnaam is APRIL 2008 en niet
APRIL2008.
Stom. Nogmaals bedankt.

Cees,

Zou je bestand hier toe kunnen voegen met alle prive gegevens veranderd?

Dan kijkt het wat makkelijker dan op deze manier, het is zo voor mij namelijk geen probleem:$

Bedankt voor de moeite. het werkt inmiddels. Het moest zijn
APRIL 2008 en niet APRIL2008. Foutje van mij bij ingeven formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan