overnet pakt na norton speeddisk niet alle downloads

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb weer eens groot onderhoud gepleegd aan mijn PC. Oa heb ik de speeddisk van Norton uitgevoerd.
Als ik nu Overnet opstart, laadt hij van de 20 maar 2 tempfiles in. De rest van de files staan wel netjes in de tempmap, maar worden door overnet niet gepakt. Overigens staan mijn tempfiles op een andere HD dan de HD die ik met speeddisk heb onderhouden. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Geplaatst door Dick Borstlap
Ik heb geen idee. Systeemherstel?

ik ben er net achter dat het niet aan speeddisk ligt. ik had natuurlijk eerst een backup gemaakt en die heb ik even teruggezet. daar treedt het verschijnsel ook al op. ligt dus aan iets anders...

Ik heb m'n vraag waarschijnlijk in de verkeerde sector geplaatst. Het verlies heeft te maken met het vastlopen van de PC. Muis stopt ermee, cntr-alt-del doet het niet, helemaal niets. Als ik dan een reset geef, ben ik bijna alles kwijt.

Geplaatst door Dick Borstlap

Gompie, wat bedoel je daarmmee?

Ik zal wat duidelijker zijn: De PC gaat hier 's morgens aan en staat gewoon de hele dag aan. Niets aan de hand tot dusverre. Tot ik overnet activeer en de downloadjes lekker laat lopen. Op een gegeven moment ga ik dan achter mijn PC zitten en dan is mijn hele PC vastgelopen. De muis reageert niet meer en ik kan met cad ook geen taken meer be-eindigen. Het enige wat dan overblijft is een harde reset van de PC op de kast. De PC start dan opnieuw op, maar blijft dan vrijwel ALTIJD hangen bij "all rights reserved" in het zwarte scherm. Vervolgens zet ik de PC helemaal uit en na een minuut weer aan. Dan volgt een uitgebreide en tamelijk langdurige schijfcontrole en start Windows weer op. En....uiteindelijk.... als ik Overnet weer opstart, download hij nog maar 2 of 3 van de ± 20 downloads die ik in mijn tempfile heb staan...
Poepoe, wat een verhaal, maar zo zit het ongeveer. Kan je daar iets mee?

Nog een aanvulling: Ik heb overnet al meerdere keren ge-uninstalled en opnieuw ge-installeerd. Daarbij heb ik de versies 52, 53 en 53a geprobeerd. Bij allemaal hetzelfde probleem....

Gedeeltelijk heb ik dezelfde ervaring: tijdens het downloaden met Overnet valt de boel stil, ik moet ook de pc hard uitzetten. Alleen heb ik na de herstart geen problemen, geen scandisk, alle downloads werken in principe weer.
Ik meen dat er op het Overnet/Donkey forum over deze kwestie geschreven is. Heb nog niet de moeite genomen een en ander daar te bestuderen...

Geplaatst door Andre61
gompie1304, had jij mijn suggestie al geprobeerd?

ja, vanmorgen vroeg effe heel snel. Pref.met stond niet in de overnetdir., en bij het starten van de bat.file kreeg ik wat meldingen over Java. Dat moet ik nog even bestuderen, want ik weet (nog) niet wat java is. Het is wel op mijn PC geinstalleerd in de windowsdirectory, nu moet ik iets met notepad of zo. Maar dat ga ik zeker vanavond of morgen nog proberen (op het moment hebben anderen de betreffebnde PC in beslag genomen....:rolleyes:

Geplaatst door Andre61

Ik heb ze beneden ff weggeschopt, je bent er tenslotte nu even. Ik heb het bat.file in notepad geopend en helemaal bovenin ingevuld: C:\windows\java.
Ik de javadir. kwam ik overigens geen executable tegen.
Maar helaas nog geen resultaat. Ik krijg de melding: java did not respond as aspected.....:confused:

Geplaatst door Andre61

Andre, ik ben er eens rustig voor gaan zitten. Java gedownload en de adviezen opgevolgd. Het werkt dus perfect!:D
Het is wel een heel werk, want je moet hetzelfde bestand eerst weer downloaden, maar dan kan hij het oude bestand toch redelijk snel, binnen een paar minuten, herstellen. Gaaf hoor.

Toch zou ik graag van het probleem afwillen dat mijn hele PC vastslaat. Ik weet zeker dat het met overnet te maken heeft. Vroeger had ik daar nooit last van. Hoe kan ik hier iets aan doen?

Ik gebruik Norton Firewalle en antivirus, verder Adaware, spybots en spywareblaster. Ik pleeg wekelijks onderhoud met deze programma's....

Heb jij een usb verbinding? Die kan problemen krijgen met het aantal connecties.

Heb jij soms een download groter dan 2GB in je wachtrij staan?

Geplaatst door Andre61
Heb jij een usb verbinding? Die kan problemen krijgen met het aantal connecties.

Heb jij soms een download groter dan 2GB in je wachtrij staan?

Nee, geen USB, wel wireless.
Ja, wel een wachtrij ban veel meer dan 2 Gig. Ik schat zo'n 5 tot 8 gig... Maar dat doe ik eigenlijk vooral om een beetje snelheid te krijgen... :rolleyes:

Ik bedoelde eigenlijk1 download groter dan 2 GB.

Hoeveel connecties heb jij rechts onderin staan?
Zou het kunnen dat die wireless het aantal connecties niet trekt?

Geplaatst door Andre61
Ik bedoelde eigenlijk1 download groter dan 2 GB.

Hoeveel connecties heb jij rechts onderin staan?
Zou het kunnen dat die wireless het aantal connecties niet trekt?

Het aantal connecties staat op 40/45, maar het eerste getal schommelt een beetje tussen de 35 en 42.. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Wat voor soort internetverbinding heb jij eigenlijk?
Ik heb een 2240/416 er heb het max aantal coonecties op 200 staan, Bij mij staat er nu 165/200.
Ik kan rustig internetten tijdens het downloaden.

Had jij nu 1 afzonderlijke download die groter is dan 2GB?

André

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan