Overschakelen met downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
hallo allemaal,

ik download altijd films en muziek etc.. via torrents, hierbij gebruikte ik Utorrent
en haalde ik snelheden van 150 kB/s,

Nu wil ik over schakelen op downloaden via Nieuwsgroepen, ik wil er graag wat informatie over, en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

ik heb deze programma's; Newsleecher v3.9 / FTD v3.8 / SABnzbd.
ik wil graag top snelheden halen omdat ik best veel download,
hoe doe ik dit ?

mijn provider is Het Net, ik heb ergens begrepen dat een provider ook toegang tot nieuwsgroepen geeft? hoe werkt dit en hoe kan ik mij hierbij aanmelden ???

ik wil later over gaan (zodra ik weet hoe alles werkt) op een payserver, iemand ervaring met snelle betrouwbare, redelijk goedkope nieuws servers ????

Mvg Remco

www.binaries4all.nl

Alle informatie kun je daar op vinden.

Zelf gebruik ik Newsleecher op mijn PC en SabNZB op mijn Mac i.c.m. Eweka als betaalde nieuwsserver.

Downloadsnelheid is afhankelijk van je internetverbinding :)

www.binaries4all.nl

Alle informatie kun je daar op vinden.

Zelf gebruik ik Newsleecher op mijn PC en SabNZB op mijn Mac i.c.m. Eweka als betaalde nieuwsserver.

Downloadsnelheid is afhankelijk van je internetverbinding :)

dat dacht ik al dat die site gestuurd zou worden,
ik vind het een hele onduidelijke site, daarom vraag ik het hier...
ik heb al vaak op die site rond gekeken.

kun je me ook persoonlijk helpen aub :) ?

De items welke je nodig hebt:
  • Newsreader (In jouw geval zal dit Newsleecher zijn)
  • Newsserver (Gratis server van Het Net (binaries.news.hetnet.nl))
  • Controleren/repareren: QuickPar
  • Uitpakken: WinRAR

In Newsleecher moet je de newsserver toevoegen.

Vervolgens kun je via FTD iets opzoeken om te downloaden, lijkt iets je dan klik je op de NZB-knop bovenin.
Je wordt nu doorgestuurd naar een site, hier zul je de resultaten vinden van de zoekopdracht.

Let op de server (alt.binaries.{iets}), de naam van de poster en de bestandsnaam. Die zullen in grote lijnen overeenkomen met de post op FTD.

Ik ga er van uit dat je bij BinSearch uitkomt als site, als je de juiste bestanden hebt gevonden dan kan daar "Collection" onder staan. Klik je daarop dan krijg je alle bestanden welke je nodig zult hebben. Let daarbij ook op dat je een .par2 bestand download, die is voor de controle/reparatie.

Er zijn ook .par2 bestanden waar +04.pars of een ander getal staat. Die hoef je niet meteen te downloaden. Het getal geeft aan hoeveel blocks je kunt repareren met dat bestand.

Als de download klaar is dubbelklik je op het .par2 bestand. Quickpar opent nu en zal de bestanden controleren, bij geen herstel heb je geluk. Mist hij nou blocks dan zul je de .par2 bestanden met een getal erbij moeten downloaden. Kijk dus hoeveel je er nodig hebt, dan download je niet teveel :)

Kijk maar of je er uit komt, problemen m.b.t. de werking kun je hier neerzetten zolang het binnen de regels valt ;)

ik krijg geen verbinding,

geenconne9.png

Je hebt ook op "Connect" gedrukt?

Als dat niet werkt probeer dan "nova.planet.nl" die schijnt ook te werken.

volgens mij werkt hij nu

workra5.png

maar dit is ongeveer de zelfde snelheid,
en hoe zit dat met meerdere connecties tegelijk??

Je kunt met Planet maximaal 4 connecties maken. (Moet je eerst even de connectie uitzetten anders kun je niets wijzigen)

De downloadsnel is zoals gezegd het max wat je verbinding aan kan. Sneller dan je internetverbinding zul je niet gaan downloaden als je dat had gedacht.

dan heeft het toch ook geen zin om naar een betaalde nieuwsgroep over te stappen?

de verbinding loopt nu soms rond de 160 , hoe kan ik mijn maximum snelheid testen?

www.speedtest.nl

Een betaalde server neem je ook niet voor de snelheid (ik niet tenminste), die neem je voor de retentie (het aantal dagen dat een bestand op de server staat.

Met een provider server heb je met mazzel 14 dagen de tijd om iets te downloaden, daarna kun je het niet meer downloaden. Met Eweka kan ik theoretisch tot 120 dagen terug, in praktijk is dit rond de 100 dagen.

Willen je sneller internetten, zul je een ander internetabbonnement moeten nemen.
Waarschijnlijk heb je het 1,5 Mb/s pakket van HetNet.

als iemand iets upload, dan blijft het 14 dagen online staan??

uitslag speed test extreem laag?
stte4.png

Laatst bewerkt:
Dat is dus afhankelijk van je server, hoelang die bestanden opslaat.

Maar goed, laat ik maar eens vragen waarom je wilde overstappen naar nieuwsgroepen.
Blijkbaar had je van alles in gedachten.

edit: Je voert speedtest uit tijdens het downloaden? Tja dan is ie laag ja

ik wil graag sneller downloaden,
nu ga ik naar mininova.org, zoek daar een torrent file omn te downloaden, en laat de file met 150 kB/s door utorrent downloaden.
dan staat de pc zoon 24 - 32 uur ongeveer aan voor een grote file,

toen hoorde ik mijn neef zeggen dat hij een abonnement op een nieuwgroep had , (volgens mij Eweka, want hij betaald 7,50 per maand) hij download films Inc. dutch subtitles, en razend snel, dus ik dacht aangezien ik ook veek download laat ik eens kijken of dat wat voor mij is..
vandaar dat ik het hier vraag....

p.s. die maximaal 8 connecties,
betekend dat 8× 150 kB/s voor mij?

EDIT: hier nieuwe uitslag met download etc uit...
stherpb1.png

Laatst bewerkt:
Max 4 connecties voor je huidige server en het werkt niet als vermenigvuldiging.

Blijkbaar heeft je neef een veel sneller internetabbonnement.
Het is niet zo dat wanneer je een internetabbonnement hebt van 1,5 Mb/s dat je dan ineens 20Mb/s kunt downloaden. Was dat maar zo :D

Het grote verschil tussen nieuwsgroepen en torrents zit het hem in het aanbod en de manier van delen.

Torrents zijn net zolang beschikbaar tot er geen seeders meer zijn, bestanden op een nieuwsgroep net zo lang als je nieuwsserver ondersteunt.

Torrents werkt via P2P, iedereen levert een beetje. Daardoor ben je qua snelheid afhankelijk van het aantal aanbieders. Bij nieuwsgroepen staat alles op een server en zul je dus altijd met je maximale downloadsnelheid die bestanden binnen halen.

Hopelijk is het zo wat duidelijker :)

dit heeft inderdaad voor een hele opheldering gezorgd,
een server met retentie tot 10 dagen betekend dat de file maar 10 dagen beschikbaar is om te downloaden??

ik zoek de downloads voor newsleecher nu via FTD en dan rechts bovenin op NZB

hoe moet ik bestanden downloaden via een payserver dan?

of kan ik ook downloads zoeken met newsleecher?

EDIT:

hoe weet je welke files je kunt downloaden (de nieuwen) of komen alle nieuwe films op zo'n server?

volgens mij heb ik nu dit abonnement:
http://www.breedbandwinkel.nl/specificaties/het-net-instapsurfen-en-bellen

maar dan is dit abonnement toch velen malen beter ??

Laatst bewerkt:
Downloaden met een payserver is niet anders dan dat je nu doet. Je vult alleen een ander server-adres in en je zult een gebruikersnaam en wachtwoord in moeten vullen.

Nogmaals, retentie is per nieuwsserver anders. De precieze werking ervan weet ik ook niet, ik ga er vanuit dat een nieuwsserver de bestanden zelf opslaat en na een x aantal dagen weer verwijderd.

Zoeken kan met Newsleecher maar raad ik niet echt aan, beter is via binsearch.net, yabsearch.nl of newzleech.com. Dat vind ik persoonlijk makkelijker zoeken en je kunt er eenvoudig een NZB creeren welke je dan download :)

FTD is dus een programma welke je een inzicht geeft welke bestanden je kunt vinden.

als iemand iets upload, dan blijft het 14 dagen online staan??

uitslag speed test extreem laag?
stte4.png

Heb je bij speedtest wel een account aangemaakt?
Zo te zien niet...er staan rode kruisjes in je resultaten.
Dus account aanmaken en dan opnieuw uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan