• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overschrijven gegevens in Matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Developer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Goede middag allemaal,

Wie kan mij helpen ...
Ik ben opzoek naar een formule waarbij ik gegevens die in een matrix staan kan laten overschrijven.
Voorbeeld :

Ik heb ik cellen d5 / e5 / f5 / g5 gegevens staan. In cel D5 staat een waarde die uniek is, welke we dus als zoekcriteria kunnen gebruiken. de matrix beslaat de cellen aa200 - ad2000
Nou zou ik dus middels een functie (knop) de mogelijkheid willen creëren om wanneer er op de knop gedrukt wordt de computer opzoek gaat naar de zelfde unieke waarde in de cellen aa200 t/m aa2000 als in D5 en als hij deze dan gevonden heeft. hij de achter liggende cellen ab... ac.... ad... overschrijft met de waarde uit E5 / F5 / G5.
Alvast bedankt voor jullie input

Developer

Met:
Code:
Sub hsv()
Dim c As Range, firstaddress As String
Set c = Range("aa200:aa2000").Find(Cells(1, 4).Value, , , xlWhole)
If Not c Is Nothing Then
    firstaddress = c.Address
   Do
    c.Offset(, 1).Resize(, 3) = Cells(1, 5).Resize(, 3).Value
    Set c = Range("aa200:aa2000").FindNext(c)
   Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> firstaddress
End If
End Sub

Harry,

Dank je wel voor je feedback.Heb het even geprobeerd .. maar .. geen resultaat ...er wordt in de matrix niets aangepast. Heb jij een idee war dit aan zou kunnen liggen ?

Alvast bedankt
Developer

Cells(1, 4) >> Cells(5, 4) ?
Cells(1, 5) >> Cells(5, 5) ?

WHER, Goede morgen

Sorry .. maar wat bedoel jij ? moet ik dit veranderen in de door Harry geleverde sub ?

Loop de code van HSV door met F8, kun je misschien zien waar het fout gaat.
Zet anders een voorbeeld, zonder gevoelige info even hier.

ExcelAmateur / Harry / WHER

zie bijlage voor een testbestand ....

Alvast bedankt voor jullie feedback

Bijlagen

Dit is toch gewoon vertikaal zoeken in AB:AD

in AB1
=vlookup(AA1;$A$1:$B$2000;2;false)

SNB,

Omdat de range AA21 t/m AD 35 een soort van database is .. kan ik daar dus geen formules plaatsen .. maar is het de bedoeling dat de nieuwe waarden (zoals vermeld in e4 t/m g4) overschreven worden in de database wanneer er op de knop Opslaan gegevens gedrukt wordt ..

Ik ben dus opzoek naar een sub .. die dat zou kunnen verwezenlijken.

Developer

Zie bijlage voor de aangepaste macro van HSV.
Toch even opmerken: in je eerste post zeg je
Ik heb ik cellen d5 / e5 / f5 / g5 gegevens staan.
In het voorbeeld staan ze in D4, E4, F4, etc..
de matrix beslaat de cellen aa200 - ad2000
In het voorbeeld begint je matrix in AA20, niet AA200

Bijlagen

Omdat de range AA21 t/m AD 35 een soort van database is .. kan ik daar dus geen formules plaatsen ..

Klinkt niet logisch, 'dus' klopt niet.

WHER,

Dank je .. dit is dus inderdaad precies wat ik zoek !!!
Welke waarde moet ik in de Sub aanpassen om de zoek functie in een andere cel te laten plaatsvinden met er achter meerdere cellen ? (dat zetten van de database in de range is duidelijk !)

Developer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan