OverStappen HETNET naar TELFORT

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Ik wil graag van mijn
HetNet 1,5 MB Surfen&Bellen (instap) verbining van 29,95 overstappen naar
Telfort 20 MB Surven en Bellen

maar dan moet ik mijn abonnement bij KPN op zeggen, en dan worde de KPN lijn over genomen door Telfort,
hier heb ik een aantal vragen over,
ik HOOP dat er mensen zijn die deze stap al gemaakt hebben.

- Houd ik mijn huidige telefoon nummer
- Zit ik aan een contract vast bij Telfort (ik kon het nergens vinden:()
- Wat is de qualiteit van het bellen en internetten van Telfort (downtime etc..)
- Is de Helpdesk van Telfort een beetje Slim, (hebben ze verstand van wat ze zeggen?)
- Wat zijn struikel punten bij het opzeggen van een abonnement?
- Hoe werkt het opzeggen van mijn huidige abonnement van HetNet

Alle lijnen zijn ADSL

Mvg, Remco
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen..

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik zit zelf (al heel lang) bij Tiscali (nu ook Telfort). Ik heb eigenlijk nooit last van downtime. Één keer begaf de router het, na een week hadden we een nieuwe in huis. Wij hebben een 12Mbits abonnement en halen dit bijna (1450 kb/s = 11,3 Mbit).
Volgens mij kun je je nummer gewoon behouden, maar dan moet je dat wel aangeven.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

bedankt, fijn om te weten,
ik kwam er achter dat het een
1 jaar contract was,
en mijn telefoon nummer kan ik behouden door eenmalig €9,95 te betalen...
dat gaat wel goed,
nu de andere vragen nog :P

Zoals ik al zei, ik kon het nergens vinden, dus jij gaat mij niet vertellen dat ik niet heb gezocht op die website... ik heb hier 4 door mij zelf samengestelde A4'tjes van afgedrukt.
voor informatie.

verder heb ik in mijn vorige bericht duidelijk vermeld dat ik die 1e 2 opties al had gevonden.

ik had nog 1 belangrijke vraag,
blijven wij ook Nummer herkenning (weergave) houden?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
fijn, bedankt voor je snelle reactie :D

nog meer mensen reacties over Telfort?
en de qualiteiten, met opzeggen aanmelden, problemen, en die verhelpen etc etc???

Mvg Remco :D

Laatst bewerkt:
Ik kan je wel 1 ding zeggen .. Ik zit ook bij telfort tot 20 mbit, krijg overigens maar 7,2 mbit binnen (o.a. de afstand) Maar nu blijkt dat toen ik telfort had gebeld dat ze er een of andere maximum aan snelheid hadden opgegooid..

ok, dus goed in de gaten houden,

ik zit 700 Meter van de wijkcentrale af, dus dat mag de snelheid niet hinderen lijkt mij... ?

dan zal ik rond de 18 - 19 komen ???

ik heb nu 1,5 mb :S
en ik ontvang 1,5 - 1,6 :D

Ja ik denk het wel. Ik zal Telfort toch nog eens bellen dat ik het er niet mee eens ben maar goed.

Die gast die ik aan de lijn had zei " Tjah, moet u maar wachten tot er glasvezel word aangelegt, als u tenminste weet wat het is "

Nou de buurvrouw weet het ook en die weet bijna niks ervan af :P

goed zo, is tog niet normaal dat je minder krijgt dan waarvoor je betaald :/

maar is er zoder dat maxmium limiet niet hogere snelheid te halen ??

Nou de max hebben hun gezet op 8 mbit, dus krijg te weinig. Dus ik zal ze nog eens bellen erover..

Ikzelf heb Online en zit op 150 meter van de centrale. Ik haal ongeveer 17-18Mbit.
Dus op 700 meter zal je denk ik rond de 12 - 16 zitten. Hangt van verschillende factoren af.

Ikzelf heb Online en zit op 150 meter van de centrale. Ik haal ongeveer 17-18Mbit.
Dus op 700 meter zal je denk ik rond de 12 - 16 zitten. Hangt van verschillende factoren af.

bedankt voor je aanwijzing :)

ik heb gehoord (en gezien bij een kameraad van me), dat als je heel snel adsl hebt (dus net als jou..
dat je dan geen echte 20Mbit haalt... dit ligt dan niet alleen aan de afstand,
ze verlagen eigenlijk je abonnement naar beneden. Als je ze dan belt zijn ze dan wel wettelijk verplicht om je volle snelheid te geven.

Nou moet je wel nagaan, dat je afstand tot centrale wel degelijk snelheid verschil maakt, zodat je niet belt met het verhaal,"ik heb maar 18Mbit en ik zit 500 meter van de centrale."

hier een grafiekje (onderste is een tabel) van de snelheid bij bepaalde afstanden:
http://got.td-er.nl/DemonTopic/ADSL_vs_ADSL2.gif
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg
http://upload.userbase.be/upload/adsl2grafiek.jpg

Hallo,

Ik heb ADSL van Tiscali (nu Telfort) 12Mbit. Ikweet niet hoe ver ik van de centrale zit, maar ik woon er zeker niet naast. Ik haal 11,3 Mbit (1450 kb/s). Dat vind ik persoonlijk best netjes. Als ik in mijn router kijk zie ik dat Tiscali ons 13,6 Mbit geeft om de afstand te compenseren denk ik...

Bij kabelinternet (Ziggo, UPC of Online) is het ook belangrijk hoe druk het is. Meestal zit de hele straat op dezelfde kabel....

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan