Overstappen naar Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

droesie

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2014
Berichten
7
Ik heb momenteel nog Windows XP ik heb de upgrade assistent manager toegepast en mijn met mijn pc zou Windows 8.1 moeten lukken. Ik heb via een studentaanbod Windows 8.1 Pro aangekocht via een download en een productcode. Als ik deze wil opstarten krijg ik een foutmelding dat dit enkel via Windows 7 gaat. Bij microsoft zelf krijg ik tegenstrijdige informatie, de ene keer zeggen ze dat het wel gaat van een lege pc en dan de setup moet zetten op een externe harde schijf of op een cd branden. De andere keer zeggen ze dat het beter is om een back-up dvd te kopen. Sowieso moet dit altijd via een lege dvd. Nu heb ik 2 vragen: Is het nu nodig om een back up dvd te kopen, en hoe zorg je ervoor dat je een lege pc hebt en dat je die windows setup dan kan starten via je externe harde schijf.
 
maar eerst een backup van alle bestanden en programma´s die je wilt behouden op een EXTERNE harde schijf.
brand dan windows 8 op een dvd, of zet windows 8 op een usb stick.
start dan de pc op met de windows cd in de pc. of start de pc op met de usb stick in de pc.
 
Back up is gemaakt. De windows setup moet dus op een cd of een usb, is dit ook goed op de externe schijf of moet het op een usb. En volgens jou met het niet via een lege pc, gewoon opstarten dus?
 
het kan ook op een externe harde schijf. als je de computer opstart moet je in het bios de opstartvolgorde aanpassen zodat eerst de externe harde schijf opstart.
dan start de setup op, kies dan de goede schijf, klik dan op formatteren, kies dan installeren.
 
Bedankt voor je nuttige antwoorden, maar...
Ik heb in de opstartvolgorde, de usb als eerste gezet. Maar je volgende stappen snap ik niet helemaal, hoe kies ik de goede schijf en hoe formateer ik die. Altijd als ik mijn pc gewoon laat opstarten met de usb als eerstin de volgorde dan start xp gewoon na tijdje terug op.
 
Heb ik helemaal doorgelezen, punt is dat mijn windows xp altijd maar blijft opstarten.
 
Ik heb geen idee of mjn usb bootable is, hoe zie je dat? Het is wel nogal een simpele usb. En ik kan niet booten vanaf mijn harde schijf. Staat niet in de lijst, maar mijn back up staat ook op die schijf.
 
ik zou het even op een dvd branden dat is wat makkelijker anders moet je een bootable usb maken en dat is een beetje ingewikkeld...

ik zou het met het programma xpburner doen
 
Laatst bewerkt:
Een dvd branden gaat toch niet via je gewone cd lezer? Zoja dan is dat geen optie voor mij. Heb het nu geprobeerd met een andere usb, en dan kreeg ik velgende melding: no disk found, press any key to restart. Als ik dan ergens op drukte blijf die melding komen, en starte hij niet herop.
 
http://www.isotousb.com
met dit programma kun je het iso bestand op de usb-stick zetten om de usb-stick bootable te maken. Zorg er wel voor dat er niks meer op de usb-stick staat want dit programma verwijderd alles van de usb-stick.
 
oh.. ik wist niet dat daar programma's voor waren:confused:
dat had me heel veel tijd kunnen besparen:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er nog steeds niet uit, het bestand dat ik heb gekrege is WindowsSetupBox, en is geen .iso bestand. Dus kan ik dit ook niet bootable maken voor een usb.
 
misschien dat deze video je kan helpen hiermee kan je het bestand overzetten naar een iso bestand dit kan wel even duren, omdat als ik het goed heb het windows 7 installatie bestand ongeveer 4gb groot is
ik raad je wel even aan om een kopie van het bestand te maken voor het geval dat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan