• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overuren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin2609

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
2
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bezig een sheet te maken, waarin ik de totaal gewerkte uren en de overuren kan laten zien.
Het eerste deel dat lukt wel. Bijvoorbeeld als iemand van 10.00u tot 14.00u heeft gewerkt, dat 4.00u automatisch wordt ingevuld.
Maar het lukt me niet om de overuren apart te berekenen. Dus als iemand in totaal 10 uur heeft gewerkt, dat die 2 extra uren als overuren worden gezien. In de tabel zou dan bij de gewerkte uren 8 uur moeten staan en bij de overuren 2 uur.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de overuren in die tabel komen te staan?

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,

Robin
 
Stel:
A1=begin uur
B1=eind uur
C1=aantal gewerkte uur (had je reeds gevonden)

aantal overuren (dit zijn uren meer dan 8 uur gewerkt) D1:
=als(C1>=8;C1-8;0)
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb hem getest alleen als ik die formule gebruik dan blijft het getal op 0 staan. Ik heb de cel gebruikt waar mijn totale gewerkte uren in staan, maar als iemand 11 uur heeft gewerkt dan blijft het op 0 staan ipv 3. wat kan er fout zijn?

=IF(B4>=8;B4-8;0) dit is de formule die ik op dit moment gebruik
 
in plaats van 8 te gebruiken kan je in een (verborgen) cel 8:00 zetten en deze dan vergelijken en aftrekken. ik heb nu geen tijd om nog een andere oplossing te zoeken, maar deze werkt.

steven
 
Robin, Bijgaand voorbeeld?

@Ad, Ik begrijp de werking van (A2>B2)+B2-A2) eigenlijk niet. Kun je hem uitleggen?
 

Bijlagen

rdg1314,

De makkelijkste uitleg:

Extra > Formules Controleren > Formule Evalueren,
En zie WAAR als 1 en ONWAAR als 0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan