• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht per artikelnummer (bij-afschrijvingen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichielK

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Goedenavond,

Ik zit met de volgende uitdaging. Ik wil elke dag orders die zijn binnengekomen, onder elkaar plakken op het tabblad "Orders". Vervolgens wil ik per artikel een tabblad waarop de mutaties onder elkaar te zien zijn.

Ik ben dus op zoek naar de juiste formule voor op het tabblad "Mutaties 800", "Mutaties 810", etc. Het gaat om een hele hoop verschillende artikelen, dus sorteren en knippen en plakken is geen optie.

Bijgevoegd bestand maakt e.e.a. duidelijker denk ik. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Dank.Bekijk bijlage voorbeeld.xls

Misschien toch moeilijker dan ik had verwacht. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met verticaal zoeken en combinaties van ALS DAN, maar krijg het niet voor elkaar. Elke suggestie is welkom (ook als dat is "Het is niet te doen, beter hou je op met proberen")

Bij voorbaat dank.
mvg

Zelf gebruik ik iets wat er wel op lijkt, dit heb ik ook mbv het forum in elkaar gezet.
Een lijst splitsen in verschillende tabbladen naar de waarde in kolom A

Aangezien ik ben vba expert is het mij niet gelukt om dit om te zetten naar kolom C
Daarom heb ik als voorbeeld kolom C verplaatst naar kolom A

De taak aan een vba expert om het wel goed te krijgen.

Bijlagen

Dit zou kunnen gebruikt worden
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim c As Range, ws As Worksheet, ws1 As Worksheet
    Set ws1 = ThisWorkbook.Worksheets("Orders")
    For Each c In ws1.Range("C2", ws1.Range("C" & Rows.Count).End(xlUp))
        If WksExists("Mutaties " & c.Value) Then
            Set ws = ThisWorkbook.Worksheets("Mutaties " & c.Value)
        Else
            Set ws = ThisWorkbook.Sheets.Add
            ws.Name = "Mutaties " & c.Value
            sq = "Order nr.|Orderdatum|Artikelnr.|Aant.|Leverdatum"
            ws.[A1].Resize(, 5) = Split(sq, "|")
        End If
        ws.Range("a" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 5) = ws1.Cells(c.Row, 1).Resize(, 5).Value
    Next
Application.Goto ws1.[A1]
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan