P2P programma, maar geen mensen in je comp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Ik heb een vraagje:

Ik heb een tijdje geleden Bitcomment gedownload. Alleen krijg ik dan steeds meldingen van mensen die op mijn netwerk krijg. Kunnen die mensen dan ook in mijn comp komen etc??

Weet iemand hoe dat zit en hoe ik dat evt kan veranderen? Is hier een ander prog voor? En weet iemand toevallig een artikel op internet met meer info over p2p??

Je hebt Bitcomet en Shareaza en beide systemen zijn gebaseerd op "eerlijk delen".
Dus jij haalt een bestand op, maar tegelijkertijd geef je stukjes bestand weer door aan anderen.

Als je gaat downloaden zonder uploads toe te staan, zul je snel door medegebruikers geblokkeerd worden. Je downloads gaan dan hoe langer hoe meer vertragen.

Als het uitschakelen van uploads kan in Shareaza, dan moet je kijken bij Opties, of Preferences.

Het "delen" van die bestanden kun je ook in Opties beperken tot één map die jij aanwijst.

Wil je niet "delen", dan kun je overwegen om op Nieuwsgroepen over te stappen. Hierbij heb je geen upload.

crash zei:
Wil je niet "delen", dan kun je overwegen om op Nieuwsgroepen over te stappen. Hierbij heb je geen upload.

Wat is dat precies??? Ik vraag me af vanwege het feit dat uploaden illegaal is!

Wat is dat precies??? Ik vraag me af vanwege het feit dat uploaden illegaal is!

Het is geven en nemen natuurlijk. Als iedereen zegt 'ik wil niet uploaden' valt er ook weinig te downloaden.

Nieuwsgroepen schijnen erg goed te zijn en een must voor de regelmatige downloader.
Zelf heb ik er nog nooit gebruik van gemaakt omdat ik zelden download. En als ik het al doe is het één MP3tje en nooit hele albums.

Nieuwsgroepen heb je in alle soorten, maten en kleuren. Sommigen zijn gratis, anderen betaald.
Wanneer je een goede, betrouwbare, betaalde nieuwsgroep hebt kun je er bijna zeker van zijn dat je downloads in orde zijn op een redelijke snelheid.

Op dit moment worden nieuwsgroepen door justitie nog niet echt aangepakt. Ze zijn nu bezig alle Torrentsites plat te krijgen. Maar dat gaat ook nog wel overwaaien denk ik.
Tot die tijd: have fun hu :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan