p4 2,6 ghz 800fsb met pc2700 geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Na een hoop problemen te hebben gehad met mijn splinternieuwe asus a7n8x hebben de verkoper en ik besloten om wat anders te doen.
Ik heb nu in de bestelling staan.
gigabyte 81pe1000
p4 2.6 ghz 800fsb (was 2.4 maar gisteren nog veranderd:) )

ik heb al gekocht (in principe voor amd systeem)
asus V9520FX5200 TD
en 2x 512 mb ddr 333mhz.

Maar hoe snel gaat dit werken? Gaat de processor om mijn minder snelle geheugen lopen? Of werkt de processor los van het geheugen op volle snelheid?
En kan ik conflikten krijgen met nieuwe videokaart met dit moederbord? Ik heb al flink gegoogled, maar kan nergens echt een review vinden van dit bord.

Laatst bewerkt:
Ik zou als moederbord de goedkopere en minstens even goede Asus P4P800 (al dan niet Deluxe) kopen.

En als geheugen heb je PC3200 nodig, DDR400 dus!

Maar het werkt wel samen steve?

Misschien dat je nog mijn ervaringen met mijn asus bord kan herinneren? geheugensteuntje

Dat geheugen kan ik niet meer ruilen (dat heb je als je losse onderdelen bij verschillende winkels koop)

Het is niet omdat je één slechte ervaring hebt gehad met een bord dat alle borden van dat merk slecht zijn. Integendeel, Asus is en blijft de absolute top der moederborden. En zoek maar eens wat reviews, de P4P800 is echt een geweldig bordje waar geen bekendep problemen mee zijn. Ik heb zelf al 5 Asus borden gesleten, ze deden het allemaal perfect en gingen lang mee.

Afgezien van dat; je kán wel PC2700 gebruiken, maar dan zal je verlies van geheugenbandbreedte hebben (5.4 GB/s ipv 6.4 GB/s).

Geplaatst door Steve
Afgezien van dat; je kán wel PC2700 gebruiken, maar dan zal je verlies van geheugenbandbreedte hebben (5.4 GB/s ipv 6.4 GB/s).

Ik zal wel moeten (nadeel als je je onderdelen bij verschillende winkels koopt:( ) Of er moet iemand zijn die 2 x 512 mb ddr 333mhz wil overnemen?

Nu weer ander geheugen kopen is voor mij anders geen optie.. bij elkaar heeft de upgrade ruim 750 eurootjes gekost..

Ik heb trouwens wel wat reviews gelezen. Ook over de a7n8x.. de een is laaiend enthousiast, de ander heeft dezelfde problemen als ik.

Lees eens reviews van de P4P800, zou ik zeggen..

Je kan beide reepjes verkopen, zodat de drempel om PC3200 geheugen te kopen minder groot is (je moet enkel een deel bijleggen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan