Paar Hardware Probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnygemert

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Hallo,

Ik heb 2 maanden geleden een computer overgenomen van een kennis. Deze computer gebruikte hun niet meer en is 2jaar oud.

Ik heb zelf nog wat onderdelen erbij geplaatst, zoals 2GB RAM extra erbij, dvd speler en brander ingebouwd. Daarna Windows 7 erop gezet. Maar nu is het zo als ik ongeveer klein half uurtje een game speel of ik kijk een DVD op mijn computer, dat ineens mijn computer opnieuw opstart. Ik krijg dan eerst een blue screen met memory dump. Als ik daarna kijk bij event viewer staat er fout in Kernell Power. Weet iemand hier een oplossing voor?

Nu heb ik ook nog een videokaart liggen, een NVIDEA GEFORCE GT8600. Als ik deze in mijn pc heb geplaatst en start windows op begint het beeld helemaal te trillen en krijg daarna ook weer blue screen. Waar ligt dit dan aan? Kan het moederbord de videokaart niet aan? Heb ik een te lichte voeding?(zit nu 450W in). Of zou ik de driver opnieuw moeten installeren van de Geforce kaart?

Hopelijk heeft er iemand een oplossing. :thumb:

Dat wordt dan vanavond. Ben nu niet thuis. Een idee waar het aan kan liggen met die videokaart?

Laatst bewerkt door een moderator:
ook dat zal duidelijk worden, zodra we de stopcode weten

Oke tot vanavond dan. :thumb:

Kreeg er net weer in terwijl ik gewoon wat youtube filmpjes aan het kijken was.
In event viewer staat:

Kritiek
Bron: Kernel-Power
ID: 41

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

ik zie een 0x1a en een 0x116
0x116 ligt hoogstwaarschijnlijk aan een corrupte nvidia driver(je videokaart)
0x1a gaat richting je RAM... Probeer eens memtest te draaien (gratis en engels)

Maar mijn huidige videokaart is niet van nvidia, is van msi. Zou kunnen dat die de d rivers nog heeft gepakt van die Geforce 8600?
En heb inderdaad ook 2gb extra erin gezet. Wil dit zeggen dat het ram niet past bij het moederbord, of een foutje in het geheugenbankje?
Hoelang duurt zo'n memtest en wat kun je eruit halen?

Randapparatuur lijkt met niet logisch. Zit alleen een allinone printer op aangesloten en verder niets. Ja er staat een telefoon langs de pc die op dezelfde contactdoos zit aangesloten als de pc, maar daar ligt het ook niet aan.

De kaart is ontworpen door Nvidia maar geproduceerd door MSI. Hij is dus wel van Nvidia maar ook weer niet:d

Uit een Memtest kun je aflezen of het interne geheugen(RAM) nog gezond is. Als er foutjes in zitten kan je errors krijgen.

Is dit probleem onstaan meteen nadat je de grafische kaart en intern geheugen erin hebt gedaan?

Dus moet ik dan wel nvidia drivers hebben of toch weer niet :D
Oke maar hoelang duurt zo'n memtest, hoor van anderen dat het toch wel uur of 6-7 in beslag neemt.

De grafische kaart heb ik er meteen weer uitgehaald, want tijdens het opstarten van windows begon het beeld helemaal te trillen en kon ik eigenlijk niks. Kreeg daarna met bluescreen. Hij heeft een tijdje goed gelopen toen ik het geheugen er nog niet in had geplaatst. Daarna 2gb erbij geplaatst en toen begonnen de BSOD eigenlijk ja.

Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. En voordat ik het extra ram geheugen en videokaart had geplaatst gaf dit ook geen problemen.

(Caused By Driver :) ntkrnlpa.exe

Misschien kom je, na wat zoeken, iets tegen. :confused:

Caused By Driver :) ntkrnlpa.exe

Laatst bewerkt:
1 pass op memtest is al genoeg in dit geval. (tijd is afhankelijk van hoeveel gb erin zit. die 6-7 uur is als je echt 100% zeker wilt zijn dat je geen enkele error hebt, maar als je een bsod krijgt, krijg je waarschijnlijk niet 1 pass :p )

Haal je Zelf bijgeplaatste ram er eens uit, en start je pc dan nog is.. (geen bsod, dan ligt het dus aan je nieuwe ram)

De grafische kaart heb ik er meteen weer uitgehaald, want tijdens het opstarten van windows begon het beeld helemaal te trillen en kon ik eigenlijk niks. Kreeg daarna met bluescreen.
Heb je de vg eruit gehaald terwijl je systeem aanstond? ::eek:

Zal vanavond eens zon memtest gaan starten.

En tuurlijk heb ik mijn videokaart er niet uitgehaald terwijl mijn systeem draaiende was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan