packard bell computer uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

hokie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
hallo allemaal.
Ik heb sins een jaar geleden een nieuwe packardbell computer gehaalt bij BCC.
ik speel World of warcraft daarop.
Ongeveer de eerste maand ging het goed,
maar daarna kreeg die last van zomaar ineens uitvallen.
Ik ben er mee terug gegaan naar de winkel en ik was me computer voor een maand kwijt.
eenmaal waneer die weer terug was zeiden ze dat ze helemaal niks konden vinden.
toen ben ik thuis maar is gaan zoeken wat het nou zou kunnen wezen.
Het bleek te gaan om oververhitting.
En dat na een half uur of korter NA het opstarten.
Het maakt niet uit of ik aan het warcrafte ben of dat ik me mail aan het checken ben want uitvallen zal die.
Nou heb ik al een tijdje de kast open staan met daar naast een grote ventilator die in me computer blaast.
Het werkt wel maar handig is het niet.
Er zit wel een ventilator in met een grote koker erop , of dat erop hoort weet ik niet maar andere computers in het huis hebbe dat in iedergeval niet.

Weet iemand mischien hoe ik dit kan oplossen ?
moet ik een zooitje kleine ventilators kopen voor in de computer of kan het ook heel ergens anders aanliggen?

Laatst bewerkt:
Goedenavond ,

Welkom op Helpmij,

Heb je alles al eens stofvrij gemaakt?
en dan vooral de processorkoeler en misschien dat je met pc wizard eens de temps kan melden hier

1: die koker, de ene kant sluit normaal aan op die CPU koeler, maar sluit de andere kant aan op een rooster in de kast, of is die daar niet lang genoeg voor?

kijk ook eens of die CPU koeler eigenlijk wel werkt, net als de andere ventilatoren,
ook moet je eens kijken of de airflow wel goed is: onderaan een ventilator die lucht inblaast/onderaan een rooster waardoor koude lucht kan binnengeblazen word + een ventilator bovenaan op de kast of bovenaan de achterkant/zijkant die warme lucht naar buiten blaast.
Zorg ook wel dat je pc op een frisse plaats staat, dat er vooraan wel degelijk koude lucht kan ingezogen worden (dus zorg dat er geen dozen, kasten of andere dingen rond je pc staan) of dat de warme lucht wel buiten de kast kan komen, en dat de warme lucht niet de hele tijd rond je pc blijft hangen.

1: die koker, de ene kant sluit normaal aan op die CPU koeler, maar sluit de andere kant aan op een rooster in de kast, of is die daar niet lang genoeg voor?

kijk ook eens of die CPU koeler eigenlijk wel werkt, net als de andere ventilatoren,
ook moet je eens kijken of de airflow wel goed is: onderaan een ventilator die lucht inblaast/onderaan een rooster waardoor koude lucht kan binnengeblazen word + een ventilator bovenaan op de kast of bovenaan de achterkant/zijkant die warme lucht naar buiten blaast.
Zorg ook wel dat je pc op een frisse plaats staat, dat er vooraan wel degelijk koude lucht kan ingezogen worden (dus zorg dat er geen dozen, kasten of andere dingen rond je pc staan) of dat de warme lucht wel buiten de kast kan komen, en dat de warme lucht niet de hele tijd rond je pc blijft hangen.

Uit die koker komt koude lucht dat blaast het naar buiten.
Zit het ventilatortje van CPU koeler mischien dan verkeerd.
De binnenkant van de pc is redelijk schoon.

Hoi,

Als die boven je processor zit zou hij geen lucht moeten blazen naar buiten maar naar binnen lijkt mij.

@ modag: juist de CPU koeler moet warme lucht naar binnen blazen ALS de ventilator op koelribben gemonteerd staat (wat wel vaak zo is), staat de koeler gewoon op de processor, zonder koelribben, (meestal zo met desktop model pc's) moet de CPU koeler de warme lucht naar buiten blazen.
dus conclusie: je CPU koeler dan verkeerd gemonteerd zijn

@ modag: juist de CPU koeler moet warme lucht naar binnen blazen ALS de ventilator op koelribben gemonteerd staat (wat wel vaak zo is), staat de koeler gewoon op de processor, zonder koelribben, (meestal zo met desktop model pc's) moet de CPU koeler de warme lucht naar buiten blazen.
dus conclusie: je CPU koeler dan verkeerd gemonteerd zijn

Kan ik hem zelf eraf halen en goed monteren?
Zelf ben ik niet zo technisch.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan