pad naar bestanden via twee wegen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
wat moet ik mij voorstellen bij
C:\users\tilbofghs\desktop\users\tilborghs\documenten. is dat wat anders dan met weglating van het het begin van het pad, dwz het desktop-stuk?
staan er nu dingen dubbel op de pc of zijn er verschillende paden naar dezelfde bestandsmap. moet ik daar wat aan doen?

(het is destijds echt een rommeltje geworden)

Laatst bewerkt:
Sorry, maar wat bedoel je nu precies? Dat is de path naar een bestand. Dus je opent je harde schijf (c), gaat naar users, opent het mapje tilbofghs, desktop, users, tilborghs, documenten en dan ben je in dat mapje. Even ter verbetering: path niet pad.

Nakijken/vergelijken is zeker weten.
Dus openen van de map C:\users\tilbofghs\documenten naast de map C:\users\tilbofghs\documenten\desktop\users\tilborghs\documenten

Normaal gesproken wordt C:\users\tilbofghs\documenten gebruikt, dus niet die andere map. Die andere map zul je dus waarschijnlijk erbij gemaakt / erbij gekopieerd hebben.

Ik roep in herinnering dat je ooit deze discussiedraad hebt gestart waar je mappen gekopieerd had (dus dubbele bestanden / mappen had veroorzaakt).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar wat bedoel je nu precies? Dat is de path naar een bestand. Dus je opent je harde schijf (c), gaat naar users, opent het mapje tilbofghs, desktop, users, tilborghs, documenten en dan ben je in dat mapje. Even ter verbetering: path niet pad.

ik vraag me gewoon af of dingen er niet twee keer op staan en of je via een ander path niet bij dezelfde map en mappen kunt uitkomen. volgens#3 dus niet...

Je kan niet 2x een ander path aanmaken dat in dezelfde map eindigt.

Dus C:/voorbeeld/voorbeeld3/test5
komt nooit in dezelfde map uit als
C:/voorbeeld/voorbeeld2

Dus in jou situatie is het path met desktop\users\tilborghs\documenten een andere map dan zonder dat stuk erbij.

Wat wel kan zijn dat in beide mappen dezelfde bestanden staan, dan heb je bestanden inderdaad dubbel op je schijf staan.
Hoe je daar achter komt is beide mappen naast elkaar open zetten en kijken of er dezelfde bestanden in staan (met dezelfde aanmaak, bewerk datum, grote etc.)

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

Laatst bewerkt:
@htil: Het kan wel, maar dan moet je zgn. symlinks en/of junctions aanmaken. Maar de mappenstructuur die je noemt in je startposting is niet standaard, zélfs met de standaard symlinks en junctions.

Voorbeeld van symlinks en junctions:
'Oude' programmatuur gaat uit van de aanwezigheid van een map C:\Documents and Settings, is in W7 etc. een junction met de map C:\Users
C:\Users\All Users is in werkelijkheid een symlink naar de map C:\programdata

Etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik hoef geen symlinks of zoiets.

op het bureaublad staat een map met de naam C. als ik daarin doorklik naar submappen, zie ik heel veel bestanden die ook in de 'normale' mijn-documentenmap staan (het gaat echt over honderden). als ik met ccleaner vergelijk, worden er geen dubbele bestanden gedetecteerd. toch zou dat moeten, want de map met de naam C heb ik ongetwijfeld aangemaakt toen ik probeerde orde te scheppen in de chaos.

Mogelijk heb je mappen/bestanden verplaatst ipv. gekopieerd. Dat zou ik gedaan hebben als ik een nieuwe mappenstructuur aanleg.

Tijs.

dag tijs,

mij is altijd voorgehouden dat je belangrijke bestanden het best kunt kopieren en plakken en pas na die operatie de te verplaatsen bestanden te wissen. knippen en plakken zou risico's kunnen hebben (bij stroomuitval bijvoorbeeld).
als ik via verkenner ga (dus via C;, users mijn documenten kom ik altijd waar ik zijn moet. dus ik kom niet op het bureaublad dan. Dus toch een kopie daar? (die niet wil lijken op origineel)?

Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
En kopiëren naar doelmap en dan uit de bronmap verwijderen is effectief hetzelfde als verplaatsen (voor bestandsrechten is er wel onderscheid tussen kopiëren en dan uit bronmap verwijderen, maar dat is hier niet relevant).

Dus verplaatsen of kopiëren en daarna bronbestand/bronmap verwijderen levert hetzelfde op.

Als ik heel eerlijk mag zijn: Ik vind het "glazen bol kijken" als wij hier op het forum moeten gaan speculeren wat jij toendertijd gedaan hebt in het kader van "orde scheppen in de chaos".

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan