Page_fault_in_nonpaged_area

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikben2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Berichten
3
Enkele dagen geleden liep mijn laptop (Acer Extensa 5635Z) vast. Ik zat op youtube en startte google earth op.
Toen dus maar proberen met ctr+alt+del de programma's uit te zetten, maar ook het taakbeheer reageerde niet. Toen heb ik de laptop maar uitgedrukt.

Maar nu kan ik niks meer met de laptop. Als ik hem opstart krijg in eerst de keuze om hem gewoon op te starten of om eerst nog wat te controleren. Beide opties resulteren in een BSOD. Ook via veilige modus krijg ik hetzelfde. De laptop is nu dus zo goed als onbruikbaar.

Behalve windows updates heb ik recentelijk niks ge�nstalleerd.

Dit is wat ik te zien krijg:

''A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

Ntfs.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

If this is the first time you've seen this screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed if this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any new windows updates you might need.
If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching and shadowing. If you need to use safe mode to remove or disabele components, restart your computer, press F8 to select Advanced startup and then select safe mode.

Technical information:

***STOP: 0x00000050 (0xFFFFF980016C51D3, 0X00000000000000000, 0xFFFFF88001c153B0, 0x0000000000000000)

*** Ntfs.sys - Address FFFFF88001c153B0 base at FFFFF88001C0A000
datestamp 4a5bc14f''


Kan iemand vertellen hoe ik hem weer aan de praat krijg (liefst natuurlijk met behoud van de bestanden)?

Bij voorbaat dank!
 
Hoi,
voor dit moment even de makkelijkste oplossing.
Start in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) en doe een systeemherstel naar een punt van voor de Windows Updates.
Kijk of dat je probleem oplost. Zo ja verander de wijze waarop Windows updates installeert in "ik bepaal zelf wanneer de updates geïnstalleeerd worden o.i.d.". Vervolgens controleer je welke updates er worden aangeboden en of er ook hardware-updates tussen zitten.
Dit is de uitleg van je Bug_Check_Code (Eng).
 
Dat heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar ook veilige modus werkt niet.
 
Als je de mogelijkheid hebt zou ik een repair starten vanuit een recovery disk. Mogelijk is je NTFS.sys corrupt geraakt, of je harddisk is corrupt, zodat ie ntfs.sys opblaast.

In geval 1 zou een repair het probleem volledig moeten herstellen. In geval 2 ben je mogelijk al je data kwijt of delen ervan afhankelijk wat er kapot is op de schijf. Meestal is het optie 1. Indien je een ubuntu of andere linux boot disk hebt is dat nog redelijk makkelijk te onderzoeken door te booten van CD of DVD en dan de harde schijf te bekijken
 
Dat staat er ook.
''Beide opties resulteren in een BSOD. Ook via veilige modus krijg ik hetzelfde. De laptop is nu dus zo goed als onbruikbaar.''

Naar die cd heb ik me net rotgezocht, helaas niet kunnen vinden.
Ik zal hem morgen maar naar een specialist brengen. Die heeft waarschijnlijk wel ergens zo'n ding liggen. Gelukje is dat ik om de zoveel tijd wel een back-up maak van mijn bestanden, maar de laatste keer was alweer begin augustus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan