pagina van mijn website afschermen met een wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem van de internettalen is niet zozeer de taal op zich alswel dat je logisch moet kunnen denken en begrijpen.

Heel simpel voorbeeld: Als je een woord Bold wilt hebben, gebruik je <b> en na dat woord sluit je af met </b>
Als je niet snapt waarom dat </b> moet, dan kun je er beter niet aan beginnen.

Snap je het wel, dan zou ik als ik jou was met html beginnen, want wat ik hierboven beschreef is eigenlijk de grondbasis van html. :D

<b>bold</b> bold
<font color=red>blue</font> blue :p

Begintag, sluittag met binnenin hetgeen je wilt doen.

dit is dus de code
<div align="right">
<form action="pass.php" method="post">
<input name="pass" type="password" value="" size="9"><br>
<input type="submit" value="Log in">
</form>
</div>

<?php
if($_POST["pass"] != "admin") {
print "Wachtwoord verkeerd ingevoerd!";
}
else
{
?>

<h1>Hier komt de geheime inhoud...</h1>

<?php
}
?>

snap nog niet zo veel van :shocked: (zeg maar bijna niks)

Tip: eerst proberen, dan snappen!
Dus: zet dit maar eens tussen de <body> en de </body> in een nieuwe pagina. Sla die pagina op met als naam: wachtwoord-test.php. Dat .php in plaats van .htm erachter is belangrijk. Anders weet de server niet dan hij op de pagina eerst php ("pre-processing") moet loslaten, voordat de rest als gewone html opgehaald wordt en verzonden wordt naar de bezoeker.
Uploaden naar je server, en kijken wat er gebeurt!

CSS-hunter

PS:
De grote lijn van de code is:
  • Het invulvakje is opgenomen in een <form> ("formulier"), dat het ingetikte wachtwoord moet opsturen (method="post") naar de server.
  • Het soort formulier is een formulier met een verzendknop (type="submit"), en op de verzendknop komt "Log in" te staan (value="Log in").
  • Dan komt wat de server moet doen als hij een wachtwoord krijgt opgestuurd.
  • Dat is eenvoudig, de server moet controleren of het wachtwoord juist is!
if($_POST["pass"] ... als het opgestuurde wachtwoord
!= ....................... niet gelijk is aan
"admin" ................ (dat is het wachtwoord dat jij verzint)
{ ......................... dan
print .................... zeg tegen de computer van de gebruiker dat deze op het beeldscherm moet zetten:
"Wachtwoord verkeerd ingevoerd!"
} ......................... en doe verder niets.

else .................... en anders (als het wachtwoord wel goed is)
{ ........................ dan moet de server
?> ...................... eerst stoppen met php en
<h1>Hier komt de geheime inhoud.</h1> ..... dan doorgaan met de html van wat op de pagina komt

<?php
}
?> ..................... en dan is de server klaar met wat er anders moet gebeuren.

ik heb gedaan wat jij zij maar dan staat er dit :de site

ik snap er niets van maar dit is volgens mij ook een javascript code van een website en ik kan daar de code daar niet van zien als ik bij de broncode kijkde site
kan jij hem wel zien ( ik heb die site naamelijk zelf met everyoneweb maar heb nu een betaalde website dus dus doe daar niks meer mee dus ik weet het wachtwoord kan jij hem vinden je moet op help kliken en dan een wachtwoord intikken)

oplossing nabij !

Aha, als je precies de wachtwoord-test.php hebt geupload en het werkt niet, dan zit hem dat waarschijnlijk in Wordpress. Ik wist niet dat je dat gebruikte. Omdat Wordpress een "CMS" (Content Management System) is, heeft dit op de server een heel eigen structuur, en ook eigen php-scripts waar je lastig tussen komt. In Wordpress schijn je (zonder speciale plugins) alleen maar html-pagina's te kunnen gebruiken, en geen php-pagina's.

Nog even verder gesnuffeld bij Google, omdat ik Wordpress niet ken. Licht in de duisternis! :)
Misschien kan iemand anders je helpen om in Wordpress een login/wachtwoord te plaatsen bij een bepaalde pagina. Want het staat al voor je klaar: er moet in Wordpress ergens een optie voor in zitten, las ik via Google! :D
  • Of misschien geeft de Wordpress-Help aanwijzingen (zoekterm: "password protect")?
CSS-hunter

PS: Je oude site op everyoneweb heb ik even bekeken. Die staat bol van de javascript, maar daar kan ik geen wachtwoord uit halen om 'm te kraken. Maar ook die site heeft een eigen CMS, en ook daar vindt de check op het wachtwoord plaats in de server (met een server-script dat je niet kunt zien).

Laatst bewerkt:
In Wordpress op zoek gaan naar waar de optie zit om een pagina met een wachtwoord te beschermen ("password protect").
Ik gok op het volgende (omdat ik Wordpress niet heb):
  • Maak in Wordpress eens een nieuwe pagina aan met wat willekeurige tekst: je testpagina.
  • Kijk of er via het menu een venster "pagina-eigenschappen" op te roepen is.
  • Kijk of op één van de tabbladen daarvan iets staat over "password protect" > daar zou je moeten kunnen invullen wat het wachtwoord voor die pagina moet zijn.
  • De testpagina online zetten, en kijken of het werkt.
Alternatief: afwachten tot hier een Wordpress-kenner langskomt (hallo, bent u daar?!), en je het antwoord vertelt.
Of: naar de rubriek CMS op dit forum gaan en daar de vraag stellen hoe je in Wordpress een wachtwoord-beveiligde pagina moet maken.

Ik hoop dat iemand je kan helpen!
CSS-hunter

Laatst bewerkt:
everyoneweb

Je kan ook een gratis website van everyoneweb (www.everyoneweb.com) aanmaken, daar kun je met een klik een wachtwoord aan een pagina toevoegen!

ik ga niet alles lezen maar gezien het feit dat er al 2 pagina's vol staan neem ik aan dat PHP beveiliging en .htacces al genoemd zijn?

IS er iemand die verstand heeft van WordPress?

eindelijk gelukt!

Er stond inderdaad een password protect:o(bedankt en sorry dat ik zo laat was met reageren dacht do het nu toch maar even)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan