Hallo Miem,
Allereerst nog de opmerking dat ik helemaal "niets" heb met foto en videoprogjes, dus wat dat betreft kan iedereen mij van alles leren, echter:
may be dat Adobe Photoshop dan iets meer mogelijkheden heeft dan het hier genoemde progje ?
Feit is nl. dat ik een jaartje terug voor een of ander huwelijksfeest de beide hoofden van het echtpaar van een foto moest halen. Foto derhalve ingescand en met behulp van dit forum heb ik de hoofden weten te "scheiden" van de lichamen zodat ik ze elders kon gebruiken.
Misschien geef ik het verkeer weer (lagen), maar ik meen mij te herinneren dat ik (nogmaals dankzij hier gegeven adviezen) de hoofden kon "scheiden" van de rompen. (Ik dacht met lagen, maar als jij zeker weet dat met een gescand plaatje niet kan, tja.....)
Ik herinner mij nog dat ik met een of ander (idd) toverstafje de randen van de hoofden moest accentureren en vervolgens kon ik die "laag" selecteren en verviel de rest. Met nog een klein beetje bewerken hield ik zodoende 2 prachtige hoofden over die ik vervolgens elders kon gebruiken.
Misschien dat DAAR dan de truuk zit ? Met een gereedschapje een (grof) lijntje trekken om het gewenste gebied en dan de selectie knippen / plakken en tot slot nog wat berwerken ?